آزمایش دوپینگ مهدی فروتن وزنه بردار نوجوان ایران مثبت اعلام و به مدت 2 سال از حضور در کلیه رقابت‌های وزنه برداری محروم شد.
کد خبر: ۶۷۱۷۸۴
واکنش‌ها به دوپینگ ملی‌پوش وزنه برداری

مهدی فروتن وزنه بردار نوجوان دسته 62 کیلوگرم ایران در جریان مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا که در اسفند ماه به میزبانی تایلند برگزار شد موفق شد تک مدال برنز حرکت یک ضرب را از آن خود کند. اما اکنون تست دوپینگ این وزنه بردار مثبت اعلام شده و او به مدت 2 سال از حضور در کلیه رقابت‌های وزنه برداری محروم شده است.

ماده موجود در خون او استانازول اعلام شده است.

فروتن در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا با ثبت رکورد 110 کیلوگرم در یک ضرب، 133 کیلوگرم در دو ضرب و 243 کیلوگرم در مجموع در رده پنجم دسته 62 کیلوگرم قرار گرفته بود و تک مدال برنز یک ضرب را نیز از آن خود کرده بود. به این ترتیب این تک مدال نیز از او گرفته خواهد شد.

ورزشکار باید با مربی‌اش صادق باشد

حسین رضازاده با ابراز تاسف از نمونه مثبت آزامایش دوپینگ مهدی فروتن، نماینده دسته 62 کیلوگرم تیم وزنه برداری نوجوانان ایران گفت: عدم صداقت ورزشکار با سرمربی تیم، یکی از عوامل تاثیرگذار در مثبت اعلام شدن نمونه آزمایش دوپینگ است.

به گزارش ایسنا، رضازاده ضمن تائید خبر دوپینگ مهدی فروتن گفت: سیستم آزمایشگاه های وادا همه ساله در هر حال تغییر و پیشرفت است. به عنوان مثال همین استانازول زمانی فقط تا سه ماه در بدن ورزشکار می ماند اما الان تا شش ماه را هم نشان می دهد. این موضوع می طلبد تا مربیان با آگاهی و دقت نظر بیشتر عملکرد ورزشکاران را زیر نظر بگیرند تا شاهد مواردی از این دست نباشیم.

رضازاده افزود: البته در شرایطی که برای رده های سنی نوجوانان و جوانان، امکان برگزاری اردوهای بلند مدت وجود ندارد صداقت داشتن ورزشکار هم خیلی مهم است. مربی اگر نداند ورزشکارش در خارج از اردو از چه مکمل ها و داروهایی استفاده کرده است نمی تواند درباره او تصمیم درست بگیرد. در این میان خود مربیان هم باید هوشیار باشند و درباره اطلاعاتی که از ورزشکاران می گیرند بیشتر تحقیق کنند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان با اشاره به اینکه ماموران نادو یک ماه قبل از اعزام اعضای تیم نوجوانان به تایلند از همه آنها آزمایش دوپینگ گرفته بودند خاطرنشان کرد: این دومین باری است که نادو آزمایش دوپینگ وزنه برداران ایران را منفی اعلام می کند اما یک ماه بعد نمونه های گرفته شده از آنها در جریان رقابتهای آسیایی مثبت اعلام می شود. در این زمینه باید با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی هم صحبت کنیم و علت را جویا شویم.

شوکه شدم!

دبیر فدراسیون وزنه برداری از خبر مثبت شدن نمونه دوپین


گ وزنه‌بردار نوجوان ایران متعجب شده چرا که می‌گوید در آزمایش‌های انجام شده توسط فدراسیون پزشکی ورزشی نتایج نمونه‌ها منفی بوده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با ایسنا، درباره‌ی مثبت شدن تست دوپینگ مهدی فروتن وزنه بردار نوجوان ایران اظهار کرد: برای خود من هم این اتفاق عجیب است و با شنیدن این خبر به من شوک وارد شد. چرا که قبل از اعزام تیم ملی نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون پزشکی ورزشی از آنها آزمایش گرفت.

وی ادامه داد: حالا باید جلسه‌ای را برگزار کنیم و در آن جلسه مربی و خود وزنه بردار بیایند و این اتفاق را بررسی کنیم و ببینیم ماجرا چه بوده است. در روز شنبه پیرامون این اتفاق جلسه‌ای را برگزار و آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها