تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با پیروزی 10 بر صفر مقابل ازبکستان راهی فینال مسابقات جام ملت های آسیا شود.
کد خبر: ۶۷۱۷۵۵
صعود مقتدرانه ایران به فینال فوتسال آسیا

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا برابر ازبکستان به میدان رفت و در پایان با گل های طیبی(1،4،24،26)،حسن زاده(5)،اسماعیل پور(6)،شفیعی(8،23،31)،شجری(30) موفق شد با حساب 10 بر صفر حریف خود را شکست داد.

نیمه اول

تیم ملی فوتسال ایران در این بازی با ترکیب علیرضا صمیمی، فرهاد توکلی ، علیرضا وفایی ، علی اصغر حسن زاده و حسین طیبی در ورزشگاه مرکزی شهر هوشی مینه ویتنام رو در روی ازبکستان قرار گرفت.

شاگردان خسوس کاندلاس این مسابقه را نیز همانند دیدارهای گذشته طوفانی آغاز کردند و حسین طیبی بهترین گلزن این مسابقات در همان دقیقه ابتدایی بازی موفق شد با یک شوت زیبا دروازه ازبکستان را برای بار اول باز کند.در دقیقه 3 بازی نیز شوت سهمگین بهادری به تیر افقی دروازه حریف برخورد و به بیرون رفت.در ادامه و در دقایق 4 و5 بازی طیبی و حسن زاده دو بار دیگر دروازه ازبکستان را گشودند و ایران 3 بر صفر پیش افتاد. دیگر گلزن ایران در دقیقه 6 بازی اسماعیل پور بود که با یک ضربه کاشته زیبا بار دیگر دروازه ازبک ها را فرو ریخت.در دقیقه 8 شوت زیبای طاهری با برخورد به تیر عمودی به زمین برگشت که با ضربه سر شفیعی پنجمین گل ایران را در پی داشت.

بازیکنان ایران با زدن این گل انگیزه چندانی برای زدن گل های بیشتر تا پایان نیمه اول از خود نشان ندادند و در تک موقعیت هایی که بدست آوردند نتوانستند دروازه حریف را باز کنند.هر چند بازیکنان ازبکستان نیز در یکی دو موقعیت نصفه و نیمه بر روی دروازه ایران خطرساز شدند. این نیمه با 5 گلی که در همان ده دقیقه اول به ثمر رسید به سود ایران تمام شد.

نیمه دوم

اولین گلزن ایران در این نیمه وحید شفیعی بود که در دقیقه 23 بازی موفق شد با یک ضربه زمینی دروازه ازبکستان را باز کند. اما این شروع طوفانی با گلزنی طیبی بهترین گلزن این مسابقات کامل شد و او توانست در دقایق 24 و 27 دو بار تور دروازه حریف را به لرزه در آورد تا ایران 8 بر صفر از حریف خود پیش بیفتد. در ادامه شجری در دقیقه 30 با یک ضربه سرکش و زیبا طاق دروازه ازبک ها را به لرزه در آورد و شفیعی نیز تنها یک دقیقه بعد با یک ضربه تکنیکی موفق به گلزنی شد و ازبکستان را ده گله کرد تا پیش‌بینی سرمربی این تیم درست از آب در بیاید و این تیم سخت‌ترین روز خود در این رقابت‌ها را تجربه کند.

حسین طیبی بازیکن جوان و خوش آتیه فوتسال ایران توانست با 4 گلی که در این بازی به ثمر رساند کماکان با 15 گل زده در صدر جدول گلزنان این مسابقات قرار گیرد.

در دیگر بازی این مرحله نیز تیم ملی ژاپن موفق شد با نتیجه 6 بر یک کویت را شکست داده و رقیب ایران در فینال شود. ایران و ژاپن دیدار فینال این مسابقات را روز شنبه از ساعت 16:30 به وقت ایران برگزار می‌کنند و کویت و ازبکستان نیز در مسابقه رده بندی از ساعت 13:30 رودر روی یکدیگر قرار می‌گیرند.(ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها