پایگاه اینترنتی "aliron" اسپانیا از انگیزه بالای تیم ملی فوتبال ایران برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۲۷۷
تیم ملی ایران در اندیشه تاریخ‌سازی در جام جهانی

سایت جام جم ورزشی - جام جهانی 2014 برزیل 36 روز دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها باید با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین دیدار کند.

پایگاه اینترنتی "aliron" اسپانیا در گزارشی به چهارمین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی اشاره کرد و نوشت: ایران با هدایت کارلوس کی‌روش با انگیزه صعود از گروه خود به برزیل می‌آید. آنها می‌خواهند سنت شکنی کنند و برای اولین بار از گروه خود به مرحله جام حذفی راه یابند؛ چالشی که برای تیم ملی ایران به نظر بزرگ می‌رسد. آن هم با در نظر گرفتن این موضوع که تیم ایران فقط یک برد در تاریخ حضور خود در جام‌های جهانی کسب کرده است.

"شاهزاده‌های پارسی" در سه دوره حضور خود در جام جهانی در دور نخست حذف شدند. آنها اکنون در پی تاریخ سازی در جام جهانی هستند. آنها از زمانی که کارلوس کی‌روش را به عنوان سرمربی خود روی نیمکت قرار دادند توانستند نتایج خوبی کسب کنند و در رده بندی فیفا در بین تیم‌های آسیایی در صدر قرار گیرند.

تیم ملی ایران ترکیبی از بازیکنان حاضر در لیگ داخلی و بازیکنان لژیونر است. مهم‌ترین بازیکن تیم ملی ایران جواد نکونام است که بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته است. او سابقه شش فصل حضور در تیم اوساسونای اسپانیا را در کارنامه خود دارد و در جام جهانی 2006 نیز یکی از بازیکنان تیم ملی ایران بود.

خاطره خوش ایران در تاریخ بازی‌های جام جهانی به سال 1998 بر می‌گردد؛ جایی که تیم ملی ایران موفق شد در شهر لیون ، آمریکا را با نتیجه‌ دو بر یک شکست دهد و به نخستین پیروزی خود در تاریخ این رقابت‌ها دست یابد.

فوتبال ایران در سال‌های گذشته بازیکنان بزرگ زیادی داشته است که معروف‌ترین آنها علی دایی است که سابقه بازی در بایرن‌ مونیخ آلمان را در کارنامه خود دارد و بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران است. البته دایی با وجود دو بار حضور در جام جهانی نتوانسته است در این رقابت‌ها گلزنی کند.

دیگر بازیکن بزرگ فوتبال ایران در تاریخ "ناصر حجازی" است که در سال 1978 در جام جهانی آرژانتین درون دروازه‌ تیم ملی ایران قرار گرفت. ایران در آن مسابقه برابر هلند و پرو شکست خورد و موفق شد اسکاتلند را متوقف کند تا به اولین امتیاز خود در جام جهانی دست یابد. هر چند حجازی در جام جهانی 1978 هشت بار دروازه‌ خود را باز شده دید، اما چیزی از ارزش‌های او کم نشد. حجازی سال‌ها پس از جام جهانی، بعد از محمد الدعایه به عنوان دومین دروازه‌بان برتر فوتبال آسیا معرفی شد.

ایران اکنون در چهارمین حضور خود در جام جهانی با هدایت کارلوس کی‌روش در فکر تاریخ سازی است. آنها در جام جهانی 2014 برزیل در گروه نسبتا سختی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه هستند و در اولین دیدار خود باید با نیجریه پیکار کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها