گروه بندی جام جهانی کشتی فرنگی انجام شد

قرعه خوب برای فرنگی کارها

کد خبر: ۶۷۱۲۳۸
کدام پشت پرده، کدام افشاگری؟


خسته شدیم بس که در این چند سال واژگانی چون دست‌های پشت پرده و تهدید به افشاگری را از زبان برخی اهالی ورزش شنیدیم؛ تهدید‌هایی که خیلی زود از مرحله حرف به عمل آمده و مشخص می‌شود چیزی جز جنجال رسانه‌ای نبوده و عایدی جز ملتهب کردن فضا برای ورزش نداشته است.

بدون آن‌که وارد مصداق مشخصی شده و پوچ بودن بسیاری از تهدیدها و ادبیات ناخوشایند برخی از اهالی ورزش را چه در بخش مدیریتی و چه در بطن ورزشی یادآور شویم، باید نکاتی را خدمت کسانی که هر از گاهی با این قبیل اظهارنظرهای کم‌مایه، فضای ورزش و طبیعتا فضای جامعه را ملتهب می‌کنند، یادآور شویم. قطعا با همین چند سطر نیز اهالی ورزش و آنهایی که به شکل حرفه‌ای اخبار این حوزه را دنبال می‌کنند چند مصداق درباره این قبیل اظهارنظرها در ذهنشان تداعی می‌شود. به واقع صرف‌نظر از برخی موارد همچون پرونده فصل گذشته داوری محسن قهرمانی در لیگ برتر فوتبال که با پیگیری‌های صورت گرفته به جاهایی منتهی شد، باید گفت در پس اکثر قریب به اتفاق تهدیدهای اهالی ورزش چیز خاصی نبوده است، زیرا به‌دنبال تهدید، آنها خیلی زود حرف دل خود را زده‌اند و در حالی که برخی تصور می‌کردند با حرف آنها زمین شکافته شده وطرف مقابل از سر خجالت خود را در آن شکاف پنهان می‌کند، دیده‌ایم که هیچ اتفاقی نیفتاده است.در این سال‌ها کدام دست پشت پرده در ورزش رو شد؟ یا آنچنان که بعضی در تهدیدات خود بارها تاکید کرده‌اند کدام اظهارنظر آنها باعث شده یا خودشان یا طرف مقابل از ورزش کوچ کرده و گوشه‌نشین شود؟

باید گفت ورزش چه خط قرمزی دارد که شما بخواهید با حرف‌های اینچنین هم فضا را ملتهب کرده و هم طرف مقابل را به مقابله به مثل ادامه اظهارنظرهای اینچنین وارد کنید؟

مثل همین موضوع قهر کادر فنی و ملی‌پوشان کشتی فرنگی؛ موضوعی که شک نداشته باشید ماجرای پر راز و رمز پیچیده‌ای در پس آن نیست و این دعواهای رسانه‌ای هم دیر یا زود آنچنان که تجربه ما می‌گوید بالاخره روزی ختم به خیر می‌شود. حال پرسش این است این وسط یکی با تهدید خود بخواهد از آب گل آلود ماهی گرفته و در آستانه جام جهانی تهران، نگرانی و دلمشغولی اهالی کشتی را دوچندان کند، چه سودی خواهد برد؟ این‌که سرانجام ماجرای کادر فنی و ملی‌پوشان کشتی فرنگی به کجا ختم خواهد شد، موضوع دیگری است، اما به نظر می‌رسد مسائل ورزش را آن‌طور که در ذات ورزش نهفته است یعنی با جوانمردی و مردانگی و رو در رو باید حل و فصل کرد و به جای دامن زدن به حاشیه‌ها باید فضا را آرام کرد نه در جهت ملتهب کردن آن حرکت نمود، چون هیچ موضوع پیچیده‌ای در ورزش وجود ندارد که با دو ساعت گفت‌وگوی رو در رو حل نشود، البته اگر کسی خیر و صلاح و منافع ملی ورزش را مدنظر داشته باشد، نه منافع شخصی خود را.

امید توفیقی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها