سومین پیروزی به نام تیم جنوبی

پتروشیمی یک گام تا قهرمانی لیگ برتر بسکتبال

کد خبر: ۶۷۱۱۵۱
پتروشیمی یک گام تا قهرمانی لیگ برتر بسکتبال


فینال چهارم لیگ برتر بسکتبال از ساعاتی قبل در سالن آزادی در حالی برگزار شد که در نهایت با نتیجه 78 بر77به سود پتروشیمی تمام شد تا نماینده جنوبی‌ها از مجموع 4بازی به 3 پیروزی دست یابد.

این مسابقه در حالی آغاز شد که تماشاگران مهرامی تقریباً کل سالن را پر کرده بودند و اندک تماشاگران ماهشهری نیز با فاصله از آنها در قسمت شمالی سالن نشسته بودند تا اتفاق‌های بازی سوم تکرار نشود.

مصطفی هاشمی در این مسابقه فرید اصلانی، محمد اجاقی، صمد نیکخواه‌بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به میدان فرستاد و در طرف دیگر نیز جاناتان گیبسون، مهدی کامرانی،‌ حامد آفاق، ارسلان کاظمی و نژاد سینانوویچ بازیکنان اصلی مهران حاتمی برای پتروشیمی بودند.

**کوارتر نخست و شروع خوب پتروشیمی

بازی در کوارتر نخست با برتری پتروشیمی آغاز شد و این تیم در دفاع و حمله بهتر کار کرد. شوت‌های جاناتان گیبسون آمریکای سبد‌های سالن آزادی را شناخته بود و یکی پس از دیگری وارد سبد می‌شد و برای مهمان امتیاز کسب می کرد. دقایق نخستین مسابقه کم امتیاز پیش رفت اما در دقایق پایانی مهرام با تغییر سیستم حمله خود توانست دفاع پتروشیمی را پشت سر بگذارد و با نفوذهای صمد نیکخواه‌بهرامی فاصله امتیازی را کاهش دهد.

در یک طرف میدان گیبسون بود که می‌درخشید و در طرف دیگر نیز نیکخواه بهرامی پاسخ امتیاز‌های او را می‌داد. دو تیم کمتر به زیر سبد نفوذ می‌کردند چرا که نفوذ از حامد حدادی و سینانوویچ برایشان دشوار بود اما با این حال هر از چند گاهی ستاره‌های دو تیم نفوذهایی داشتند و امتیاز کسب می‌کردند که در این میان می‌توان به دو امتیاز سعید داورپناه اشاره کرد که توپش را از بالای سر سینانوویچ 222 سانتی‌متری وارد سبد پتروشیمی کرد تا فاصله امتیازی به عدد سه کاهش پیدا کند.

یک دقیقه به پایان کوارتر نخست بود که بازی 16 بر 14 از مهرام پیش بود که در نهایت با نتیجه 18 بر 16 به سود تیم مهمان تمام شد.

نکته جالب توجه در صحنه پایانی این کوارتر اسلم دانک حامد حدادی بود.

**کوارتر دوم برتری با مهرام، پتروشیمی برنده نیمه

کوارتر دوم با امتیازآوری سجاد مشایخی برای مهرام آغاز شد تا میزبان در همان ابتدا کار را برابر کند اما گیبسون اجازه برابری نداد و دوباره پتروشیمی را پیش انداخت. دو تیم در کوارتر دوم سرعتی‌تر کار می کردند و در کنار شوت‌های پیرامونی سعی داشتند از بازیکنان زیر سبد خود استفاده کنند. ماهشهری‌ها در ابتدا بهتر بودند اما پس از چند دقیقه مهرام توپ و میدان را در اختیار گرفت و با شوت‌های سه امتیازی داورپناه و نیکخواه بهرامی از حریفش 27 بر 24 پیش افتاد.

در ادامه بازی پایاپای شد و دو تیم در حمله‌های خود موفق شدند. ضد حمله‌های پتروشیمی پاسخی به شوت‌های سه امتیازی مهرامی ها بود و دو تیم در هر حمله خود به امتیاز می‌رسیدند تا جایی که در سه دقیقه مانده به پایان نیمه نخست دو تیم 30 بر 30 برابر شدند.

در دقایق پایانی کوارتر دوم تقابل دو تیم به زیر سبد کشیده شد جایی که حدادی و سینانوویچ برابر هم زورآزمایی می‌کردند. سنتر صرب پتروشیمی در این مسابقه عملکرد بهتری داشت و در امتیازآوری موفق بود. دو تیم همچنان کارشان را برابر ادامه می‌دادند اما مهرام بازهم برتر کار می‌کرد. شوت سه امتیازی فرید اصلانی با اسلم دانک ارسلان کاظمی پاسخ داده شد و برخورد این دو بازیکن باهم نیز با خوش و بش به درگیری منجر نشد.

یک دقیقه پایانی بازی هم پایاپای بود و در ثانیه‌های پایانی این کوارتر حامد حدادی و مهدی اسماعیلی برخوردی داشتند که باعث مصدومیت بازیکن تیم پتروشیمی شد. داوران هم خطای دو بازیکن را اعلام کردند که این مساله باعث اعتراض کادرفنی پتروشیمی بود. ثانیه‌های پایانی نیز برای هر دو تیم با موقعیت همراه بود که پتروشیمی از فرصت‌هایش استفاده کرد و نتیجه نیمه را 39 بر 38 به سود خود تمام کرد اما در کوارتر دوم 22 بر 21 مغلوب بود.

**کوارتر سوم و شروع خوب مهرام

نیمه دوم مسابقه با امتیازآوری مهرام آغاز شد. میزبان پیش افتاد اما دوباره جاناتان گیبسون در ترکیب ماهشهری‌ها درخشید و امتیازآوری کرد. کوارتر سوم در ابتدای خود بسیار سرعتی بود و بازیکنان دو تیم سعی در گرفتن امتیاز از طریق شوت‌های پیرامونی داشتند اما هیچ‌کدام نمی‌توانستند به سادگی از سد دفاع حریف عبور کنند.

خطای عمد جاناتان گیبسون روی سعید داورپناه دو امتیاز و مالکیت برای مهرام را درپی داشت که در ادامه نیز شوت سه امتیازی اوشین ساهاکیان فاصله را به سود میزبان افزایش داد. چهار دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود که مهرام 49 بر 42 از حریفش پیش بود و با دفاع مناسب اجازه کار به بازیکنان پتروشیمی نمی‌داد.

بازی در کوارتر سوم بسیار پایاپای بود و دو تیم در سیستم‌های دفاعی خود خوب کار می‌کردند و اجازه امتیازآوری به حریف نمی‌دادند. در دقایق پایانی سرعت بازی بیشتر شد؛ در یک طرف جاناتان گیبسون با نفوذهای خود امتیاز می‌گرفت و در طرف مقابل نیز صمد نیکخواه بهرامی بود که شوت هایش وارد سبد می‌شد. در این کوارتر نیز تقابل حامد حدادی و سینانوویچ جذابیت مسابقه را افزایش می‌داد. البته می‌توان به عملکرد خوب داورپناه و یخچالی نیز اشاره‌ای داشت که در این کوارتر فضا سازی مناسبی برای همتیمی‌هایشان انجام می‌دادند.

دو دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که مهرام 53 بر 52 از مهمانش پیش بود و دو تیم پایاپای به کارشان ادامه می‌دادند. در این دقایق تشویق مهرامی‌ها نیز یکدست شده بود و تیمشان را تشویق می‌کردند، البته هر از چندگاهی صدای تشویق تماشاگران کم تعداد ماهشهری هم به گوش می‌رسید.

یک دقیقه پایانی کوارتر سوم اوج درخشش صمد نیکخواه بهرامی بود که یک تنه توانست فاصله امتیازی را به سود مهرام افزایش دهد و در نهایت نیز این کوارتر را با نتیجه 24 بر 17 به سود خود تمام کرد.

**کوارتر چهارم و اوج جذابیت

در کوارتر چهارم بازی جذابیت بالایی داشت و تماشاگران مسابقه ای با کیفیت بالا را شاهد بودند. دو تیم با استفاده از سیستم‌های حمله‌ای مختلف امتیازآوری می‌کردند و پایاپای کار می‌کردند؛ با این حال مهرام همچنان برتری خود را حفظ کرده بود و پس از پنج دقیقه 68 بر 65 از پتروشیمی پیش بود.

در این کوارتر مهرام بدون اوشین ساهاکیان و حامد حدادی که چهار خطا بودند بازی می‌کرد و همین فرصتی بود تا پتروشیمی بتواند از قدرت زیر سبد خود استفاده کرده و فاصله را کاهش دهد؛ ماهشهری‌ها در این امر موفق بودند. نفوذهای گیبسون فاصله را به عدد 3 رساند و یک اشتباه در توپ‌آوری باعث شد تا فاصله به یک امتیاز کاهش پیدا کند؛ چهار دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده و نتیجه 70 بر69 به سود مهرام بود.

در سه دقیقه پایانی کادرفنی مهرام دوباره حامد حدادی را به میدان فرستاد تا در این لحظه‌های حساس در توپ‌های زیر سبد از حریف عقب نیفتد. دو تیم در امتیاز 71 برابر بودند و در این دقایق حمله هایی ناموفق داشتند که دوباره موتور گلزنی گیبسون و نیکخواه‌بهرامی روشن شد و این دو بازیکن برای تیمشان امتیاز کسب می کردند.

در ثانیه‌های پایانی مهرام در حمله خود ناموفق بود و فرصتی برای پتروشیمی پیش آمد که ارسلان کاظمی آن را به امتیاز تبدیل کرد و پتروشیمی را 78 بر 75 پیش انداخت. حامد حدادی نیز در ثانیه‌های پایانی بعد از پنج خطا شدن به اجبار بازی را ترک کرد.

ثانیه های پایانی بازی مالکیت در اختیار مهرام بود که صمد نیکخواه بهرامی دو امتیاز کسب کرد اما این کافی نبود و در نهایت کوارتر چهارم با نتیجه 22 بر 15 به سود پتروشیمی به پایان رسید تا این بازی با نتیجه کلی 78 بر 77 به سود پتروشیمی تمام شود و این تیم جنوبی در یک قدمی قهرمانی در این فصل از لیگ برتر قرار بگیرد.

با این نتیجه پتروشیمی تنها به یک برد دیگر نیاز دارد تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.(ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها