گروه بندی جام جهانی کشتی فرنگی انجام شد

قرعه خوب برای فرنگی کارها

هدف اصلی تیم کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت‌های آسیایی

اشکانی: قانون را فدای سلیقه نکردیم

رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا از هجدهم تا بیست و یکم اردیبهشت در شهر چونبوری تایلند برگزار می‌شود .
کد خبر: ۶۷۰۸۹۵
اشکانی: قانون را فدای سلیقه نکردیم

رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا در شرایطی از هجدهم تا بیست و یکم اردیبهشت در شهر چونبوری تایلند برگزار می‌شود که فرنگی‌کاران ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها در مغولستان با سه مدال طلای محمد حسین مراد الیاسی، محمد بیرانوند و امیرحسین حسینی، دو نقره حسین اسدی و کیوان رضایی و سه برنز بهنام عبدولی، میثم دلخانی و مهدی ابراهیمی پس از تیم‌های قرقیزستان و قزاقستان در رده سوم قرار گرفت و امسال نیز به گفته علی اشکانی، سرمربی تیم اعزامی همه هدف این تیم کسب سهمیه‌های المپیک جوانان است نه قهرمانی این پیکارها.

کادرفنی تیم کشتی فرنگی نوجوانان ترکیب تیم اعزامی به این رقابت‌ها را در شرایطی اعلام کرد که مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی این تیم با حضور 110 کشتی‌گیر از 16 کشور برگزار شد و در شرایطی که دیدار نهایی این رقابت‌ها به صورت 2 از 3 برگزار شد در نهایت تمام کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های انتخابی اول شدند دوبنده تیم ملی را به دست آوردند تا به معنی واقعی کلمه حق به حقدار برسد. دراین‌باره علی اشکانی در حاشیه یکی از تمرینات تیم نوجوانان در گفت‌وگو با جام‌جم درباره چگونگی انتخاب ترکیب تیم اعزامی گفت: ترکیب تیم ملی در چارچوب فرآیند انتخابی مصوب فدراسیون بود و شاید ما می‌توانستیم این ترکیب را در برخی وزن‌ها دچار تغییر کنیم چون رده سنی نوجوانان طوری است که تغییر و رشد کیفی کشتی‌گیر در این رده سنی خیلی زود اتفاق می‌افتد، اما قانون را رعایت کردیم و کسانی که در مرحله نهایی اول شدند به عضویت تیم ملی درآمدند. این در حالی بود که در بعضی وزن‌ها نفر برتر یا در رقابت‌های روز جهانی کودک یا پیکارهای بین‌المللی ترکیه شکست خوردند، اما با این رویکرد که رعایت قانون در هر صورت بهتر از بی‌قانونی است و نباید قانون را فدای سلیقه کرد در نهایت همان کشتی گیرانی را که در رقابت‌های انتخابی اول شدند برای پیکارهای آسیایی انتخاب کردیم.

اشکانی که خود مدال نقره رقابت‌های جهانی را در کارنامه افتخاراتش دارد، درباره سطح فنی شاگردانش، تصریح کرد: معضل اصلی ما در چند سال گذشته این بوده که توجهی به رده سنی نونهالان و خردسالان نشده است به همین دلیل کشتی‌گیر نوجوانی که قهرمان ایران شده فاقد غنای تکنیکی و فنی بوده و صرف هل دادن حریف توانسته به این عنوان دست یابد. من از کشتی‌گیر خاصی نام نمی‌برم، اما نفری را داشتیم که حتی الفبای کشتی را بلد نبود و ما ابتدای‌ترین مسائل کشتی را به او یاد دادیم. با وجود این چند وقتی است به رده سنی نونهالان و خردسالان نیز توجه می‌شود و مطمئنا در سال‌های آینده شرایط در رده سنی نوجوانان بهتر از امروز خواهد بود.

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان با اشاره به شرایط سنی شاگردانش، خاطرنشان کرد: کشتی‌گیران فعلی با توجه به این‌که به لحاظ شرایط سنی می‌توانند سال آینده نیز در رده سنی نوجوانان کشتی بگیرند امسال خیلی جدی روی الفبای کشتی و به عبارتی پایه آنها درست کار کردیم، مطمئنا سال آینده در رده سنی نوجوانان و همچنین در سال‌های آینده در رده‌های سنی بالاتر شرایط فنی بسیار خوبی خواهند داشت.

رقابت‌های قهرمانی آسیا جنبه گزینشی المپیک جوانان 2014 چین را دارد، در این باره چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ اشکانی در پاسخ به این پرسش گفت: نگاه اصلی ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا کسب سهمیه ورودی بازی‌های المپیک است و فقط نیم نگاهی به کسب نتیجه تیمی در این رقابت‌ها داریم بنابراین تمام سعی خود را می‌کنیم که در کسب سهمیه‌های مورد نظر موفق ظاهر شویم.

وی با اشاره به این‌که قهرمانان پنج وزن این پیکارها جواز حضور در رقابت‌های المپیک را به دست می‌آورند، گفت: هر چند کار سختی داریم و حریفان نیز بسادگی از کنار کسب سهمیه المپیک نمی‌گذرند، اما ما نیز همه سعی خود را می‌کنیم که در پنج وزن مشخص شده بهترین نتیجه را بگیریم.

اشکانی با اشاره به این‌که تیمش رقابت‌های جهانی را نیز در پیش دارد، خاطر نشان کرد: امیدوارم با توجه به فرصت دو ماهه‌ای که تا زمان پیکارهای جهانی اسلواکی داریم بهترین تیم را به بهترین شکل ممکن برای آن پیکارها ساخته و پرداخته کنیم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان با اشاره به این موضوع که امسال این تیم مشکلی از بابت اعزام‌های برون‌مرزی و حضور در میدان‌های تدارکاتی نداشته است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های سال‌های گذشته نبود میدان‌های بین‌المللی بود که خوشبختانه امسال به نوعی با ترافیک رقابت‌های برون‌مرزی مواجه بودیم و امیدواریم از این فرصت نهایت بهره را برای آماده‌سازی اصولی و بنیادی آینده‌سازان کشتی داشته باشیم.

فدراسیون همه را یکدل کرد

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان با اشاره به حضور قابل توجهی از بزرگان این رشته در ارکان مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی، تصریح کرد: در مدیریت فعلی فدراسیون کشتی، شرح وظایف همه تعریف شده است و همه به نوعی جذب شده‌اند و این جای خوشحالی دارد.

وی درباره آینده کاری خود و این‌که آیا تصمیم دارد همچنان در رده سنی نوجوانان کار کند، اظهار کرد: حسن بابک، مدیر تیم‌ها پیشنهاد یک رده سنی بالاتر را به من داده است، اما خودم دوست دارم در این رده سنی کار کنم، چون وقت و انرژی کافی را دارم که در این رده سنی کار کنم، اما این‌که در‌ آینده چه پیش آید، خدا می‌داند.

ترکیب تیم کشتی فرنگی اعزامی به قهرمانی آسیا

42 کیلو: محمدرضا مختاری، 46 کیلو: پویا ناصرپور و مصطفی کلاوی، 50 کیلو: محمدرضا آقانیا، 54 کیلو: امین قلاوند، 58 کیلو: کرامت عبدولی،63 کیلو: مهدی زیدوند، 69 کیلو: محمد برزگرزاده، 76 کیلو: آرمان علیزاده، 85 کیلو: علی خلیل‌زاده و 100 کیلو: علی‌اصغر شهبازی.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها