آن دسته از کارگران ساختمانی که هنوز موفق نشده‌اند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند با آغاز سال‌93 امیدوار بودند که امسال دیگر نوبتشان شود، اما معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی می‌گوید، چون هنوز مجلس دستورالعمل جدیدی برای امسال صادر نکرده، فعلا امکان بیمه‌کارگران ساختمانی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۰۳۶۱

محمدحسن زدا در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که هنوز مجلس در مورد بیمه کارگران ساختمانی دستورالعمل جدیدی صادر نکرده است، می‌افزاید: هم‌اکنون کارگران ساختمانی که سال‌های گذشته بیمه شده‌اند همچنان تحت پوشش هستند، اما فرد جدیدی با توجه به این که مجلس هنوز تکلیف کارگران ساختمانی را در سال93 مشخص نکرده و مصوبه این نیز در این مورد صادر نشده است، تحت پوشش قرار نخواهد گرفت.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از اختصاص نیافتن بودجه مربوط به افزایش مرخصی زایمان به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: تاکنون مبلغی برای افزایش 9‌ماهه مرخصی زایمان به سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت پرداخت نشده است.

زدا تاکید کرد: به‌منظور اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در سازمان تامین اجتماعی و شعب زیرمجموعه آن انجام شده و آمادگی کامل برای اجرای آن وجود دارد. وی از طراحی نرم‌افزار ویژه‌ای برای اعمال افزایش مرخصی زایمان خبر داد و گفت: نرم‌افزار این قانون آماده است و از هر لحظه‌ای که بودجه را به ما پرداخت کنند از ساعت بعد آمادگی اجرای آن را داریم.

زدا همچنین درخصوص بیمه دختران بالای 18 سال بیمه شده اصلی توضیح داد: دستورالعملی درباره این‌که دختران مجرد 18 سال به بالا دیگر تحت پوشش بیمه شده اصلی قرار ندارند، صادر نشده و این افراد تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند و همچنین درصورت نیازمند بودن تحت پوشش بیمه‌شده اصلی قرار داشته و می‌توانند از مزایای حقوق بیمه شده بهره‌مند شوند.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها