جزئیات دیدار طیب‌نیا با نماینده بانک جهانی

نجات دریاچه ارومیه جهانی شد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران از پرداخت تمام بدهی ایران به بانک جهانی خبر داد و گفت: بدهی ایران به بانک جهانی با تعیین بانک عامل از سوی بانک جهانی پرداخت شد.
کد خبر: ۶۶۹۸۸۰

بهروز علیشیری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس مذاکرات انجام شده با بانک جهانی طی ماه‌های اخیر بالاخره این بانک توانست مجوز لازم را از خزانه‌داری آمریکا برای تسویه حساب بدهی ایران دریافت کند.

وی تصریح کرد: براین اساس بدهی ایران با بانک جهانی تسویه شد و بنابر این از طریق این خط اعتباری تعیین شده می‌توانیم تسهیلات از بانک جهانی دریافت کنیم. علیشیری همچنین از ورود 700 تا 800 نفر از سرمایه‌گذاران خارجی به صورت گروهی و انفرادی به کشور خبر داد و اظهار کرد: ورود این سرمایه‌گذاران به کشور در حالی است که در گذشته سرمایه‌گذاری به ایران وارد نمی‌شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: براساس مطالعات آنکتاد از هر ده هزار طرح معرفی شده برای سرمایه‌گذاری خارجی یا ایده سرمایه‌گذاری خارجی فقط ده طرح به نتیجه می‌رسد، به همین دلیل باید طرح‌های مناسب و دارای جایگاه مالی و سودآوری بالا را به سرمایه‌گذاران ارائه کرد.

وی با بیان آن‌که، باید تعداد مذاکرات برای دستیابی به هدف نیز افزایش یابد، افزود: گزارش‌های میز خدمات سرمایه‌گذاری تهران و دیگر استان‌ها نشان از اشتیاق رو به رشد سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، نقل و انتقالات بانکی را یکی از مشکلات اساسی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد و گفت: مذاکراتی در این راستا در حال انجام است و امیدوارم این مشکل نیز رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها