نتایج یک نظرسنجی در مصر حاکی از رای 72 درصدی مصری ها به ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق این کشور در انتخابات آینده ریاست جمهوری است.
کد خبر: ۶۶۹۸۵۲
بیش از 70 درصد مصری ها به السیسی رای می دهند

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال آمریکا، یک نظرسنجی که مرکز افکارسنجی «بصیره» مصر انجام داده است، نشان می دهد که السیسی حائز 72 درصد آرای مصری ها خواهد شد در حالی که رقیب بارز وی «حمدین صباحی»، تنها 2 درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

22 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نگفته اند که به چه کسی رای خواهند داد.

نتایج این نظرسنجی که تعداد نمونه آماری آن ذکر نشده است، نشان می دهد که 85 درصد مصری ها، شامل 81 درصد شهر نشینان، 88 درصد ساکنان مناطق روستایی، بیش از 81 درصد در میان جوانان پایین تر از 30 سال و 91 درصد از مصری های گروه سنی 50 ساله به بالا، تمایل به شرکت در انتخابات دارند، در حالی که 10 درصد تصریح کرده اند در انتخابات شرکت نخواهند کرد و 5 درصد نیز هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اند.

انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است در روزهای 26 و 27 ماه می جاری (5 و 6 خردادماه 1393) برگزار شود و پیش از آن انتخابات شهروندان مقیم در خارج از آن کشور برگزار خواهد شد.

این انتخابات در حالی به برگزاری نزدیک می شود که محمد مرسی رییس جمهور قانونی این کشور از جماعت اخوان المسلمین در تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۳۹۲ پس از نا آرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر به دست ارتش و با فرماندهی السیسی عزل شد و پس از آن به طور مداوم، مصر درگیر ناآرامی ها و تنش هایی جدی بوده است.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها