قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این ستاد در نظر دارد دفتری را در حوزه علمیه ایجاد کرده تا تعامل بیشتری با این نهاد داشته باشد.
کد خبر: ۶۶۹۶۶۵
حوزه علمیه برای کمک به معتادان آستین بالا می زند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از علیرضا جزینی در این دیدار با اشاره به وضعیت مواد مخدر در افغانستان گفت: تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته به گونه‌ای که کشت خشخاش در سال 2013، به 5500 تن رسیده است، در عین حال سود حاصل از قاچاق مواد مخدر در جهان 680 میلیارد دلار است که این رقم در ایران 3 میلیارد دلار برآورد شده است.

وی افزود: بر اساس ‏تحقیقات انجام شده در سال 90، یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود داشت و 4 دهم درصد از ‏دانش‌آموزان در سنین 16 و 17 سالگی یک بار ماده محرک شیشه را استفاده کرده‌اند که امسال تصمیم داریم طرح سرشماری معتادان و شیوع‌شناسی را در بین دانش‌آموزان انجام دهیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مواد مخدر یکی از مهمتر‌ین آسیب‌های اجتماعی است و عامل اصلی 55 درصد طلاق‌ها، 65 درصد همسرآزاری‌ها و 30 درصد کودک‌آزاری‌ها می‌باشد.

جزینی با بیان اینکه قیمت هر کیلو شیشه از 118 میلیون به 18 میلیون رسیده است، گفت: آمارها در حوزه اعتیاد نگران‌کننده است، از منظر مردم نیز، اولین دغدغه بعد از بیکاری، اعتیاد و مواد مخدر است و روزانه 10 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر می‌میرند، به واقع هر کس به سمت مواد مخدر شیمیایی برود رو به نابودی خواهد رفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: پوشش 9 میلیون نفر در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، کاهش 19 درصدی مرگ‌ و میرهای ناشی از مصرف مواد مخدر در سال 92 نسبت به سال 91 ، افتتاح 5 اردوگاه محکومان مواد مخدر (ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر) در سطح کشور، تحت درمان قرار گرفتن 50 درصد جامعه معتادان، آموزش 44 هزار معتاد در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد این حوزه به تعداد 1858 تنها بخشی از این اقدامات است اما باز هم اعتقاد داریم همه مردم باید در این امر کمک کنند و امر مبارزه با مواد مخدر اجتماعی شود.

جزینی گفت: در سال گذشته، 15 هزار معتاد تحت پوشش مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی استان قم قرار گرفتند، همچنین در سال گذشته 7600 کیلو مواد مخدر در سطح این استان کشف و 3 کارگاه تولید شیشه نیز منهدم شد که اقدامات خوبی محسوب می‌شوند اما باز هم باید تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: آگاه‌سازی و پیشگیری خیلی مهم است و ستاد مبارزه با مواد مخدر در نظر دارد دفتری را در حوزه علمیه ایجاد کرده تا تعامل بیشتری با این نهاد داشته باشد، همچنین توسعه مراکز درمانی اعتیاد در سطح استان قم در دستور کار قرار گرفته و در آینده نیز مرکز درمانی اعتیاد ویژه بانوان راه‌اندازی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها