رئیس سازمان حج و زیارت گفت:برخی خبرها مبنی بر ممنوعیت تشرف افراد بالای۶۵ سال به عربستان برای ادای فرایض حج تمتع و عمره مفرده به دلیل شیوع بیماری کرونا در این کشور،توصیه مقامات عربستانی است و هنوز اجباری نشده است.
کد خبر: ۶۶۹۳۹۳
ممنوعیت اعزام زائران بالای ۶۵ سال اجباری نیست

سعید اوحدی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: وزیر بهداشت عربستان اعلام کرده که درخصوص ممنوعیت ورود زائران به علت انتشار بیماری کرونا در این کشور هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: بنا بر اعلام مقامات عربستانی، اگر این بیماری به همین نحو پیش برود و گسترش پیدا کند آن وقت مجبور به جلوگیری از ورود افراد بالای 65 سال و کودکان زیر 12 سال در موسم حج تمتع و عمره مفرده به این کشور خواهند بود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بیماری کرونا بیشتر در مناطق شرقی عربستان مشاهده شده است و تاکنون 350 نفر در عربستان به آن مبتلا شده و از این تعداد 90 نفر فوت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: قرار است به زودی هیئتی از مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت برای بازدید از شهرهای مکه و مدینه عازم عربستان شوند که پس از بررسی‌ها، سازمان حج و زیارت در این خصوص تصمیم‌گیری می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای زائران ایرانی در مکه و مدینه به این بیماری گزارش نشده است.

اوحدی افزود: پزشکان توصیه می کنند زائران برای در امان ماندن از بیماری کرونا حتما دست‌های خود را قبل از صرف غذا بشویند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها