در پی وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های سیبری روسیه و انفجار یک انبار مهمات دست‌کم ده نفر کشته، 9 نفر زخمی و 11 نفر دیگر ناپدید شدند.
کد خبر: ۶۶۹۰۶۴

بر اساس اعلام مسئولان محلی این حادثه در انبار مهمات منطقه ترانس بایکالی سیبری روسیه رخ داد.

در پی این آتش‌سوزی دستور تخلیه 1189 نفر از ساکنان منطقه صادر شد و 400 نفر از چند روستای منطقه تخلیه شده‌اند. ایگور کوناچنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: این آتش‌سوزی که نزدیک روستای بولشائیا تورا رخ داد به یک منطقه نظامی گسترش پیدا کرد و موجب انفجار در یک انبار مهمات شد.

کمیسیونی به ریاست دیمیتری بولگاکف، معاون وزیر دفاع روسیه به محل وقوع این حادثه رفته است. ‌‌/‌‌ ایرنا

بریده شدن گوش‌ها و بینی مجازات جوان آزارگر

گوش‌ها و بینی جوانی که دخترخاله خردسالش را در افغانستان مورد آزار و اذیت قرارداده بود، از سوی خانواده شاکی بریده شد.

سخنگوی فرماندهی امنیتی استان بغلان در این باره گفت: فردی به‌نام احمد که دو گوش و بینی‌اش بریده شده به بیمارستان انتقال داده شده و تحت درمان قرار گرفته است.

جاوید بشارت افزود: اعضای خانواده‌ای که مدعی هستند دخترشان مورد آزار و اذیت پسرخاله‌اش قرار گرفته، با نقشه قبلی احمد را به خانه خود دعوت کرده‌اند و در فرصت مناسب دست و پای وی را با طناب بسته‌اند و سپس گوش‌ها و بینی وی را بریده‌اند. پدر و مادر شمینه در بازجویی‌ها گفتند: احمد در خانه‌اش شمینه را با دارو بیهوش و به او آزار رسانده است و آنها از سه ماه پیش در انتظار مجازات متهم بودند تا این که روز حادثه در فرصتی مناسب وی را به خانه‌‌شان کشاندند و با بستن دست و پای وی، گوش‌ها و بینی‌اش را بریدند تا درس عبرتی برای افرادی باشد که درصدد اجرای نقشه‌های شیطانی برای دختران خانواده هستند.

براساس گزارش‌ها، احمد نیز در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرده است شمینه را پس از بیهوشی مورد آزار و اذیت قرار داده است. ‌‌/‌‌ ایرنا

مرگ 3 تاجیکی در حمله خرس

یک زن و شوهر و فرزندشان در ناحیه فیض‌آباد در 30کیلومتری شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان براثر حمله خرس کشته شدند.

نظرف زیدلا زاکراوچ پنجاه‌و‌شش ساله همراه همسرش شراپوا شعمگل سیفراونه سی‌و‌هشت ساله که نظرف ابدمنان فرزند شش ساله‌شان نیز همراه آنها بود به قصد زیارت به یک مکان مقدس رفته بودند که خرس به آنها حمله کرد. این منطقه، محل زندگی هزاران جانور در خطر انقراض از جمله پلنگ برفی، خرس، ببر و گرگ است که برای محافظت از جمعیت آنان و حفظ تنوع حیاتی آسیای مرکزی دارای اهمیت است. ‌‌/‌‌ ایرنا

17 کشته در تصادف جاده‌ای در بولیوی

در پی تصادف یک دستگاه کامیون در مرکز بولیوی، دست‌کم 17 نفر کشته و 29 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته شاهدان، کامیون با انحراف از جاده به دره‌ای به عمق صد متر سقوط کرد. به گفته سرهنگ آلبرتو آنتزانا، رئیس پلیس منطقه، شنیدن این که بستگان قربانیان این حادثه از مقامات نخواستند تا اجساد عزیزانشان را به آنها تحویل دهند یا به مجروحان رسیدگی شود، عجیب است.

گفته می‌شود 50 نفر که بیشترشان مرد بودند سوار بر این کامیون به نمایشگاه کشاورزی در دهکده پارته لیبر می‌رفتند. تمامی قربانیان یکشنبه به خاک سپرده شدند و مجروحان همراه راننده کامیون به بیمارستان انتقال یافتند. ‌‌/‌‌ سایت خبری پلیس

دستگیری 3 دختر در قتل یک دانش‌آموز

یک دانش‌آموز آرژانتینی که در اثر ضرب و جرح سه همکلاسی خود دچار آسیب مغزی شده بود، در بیمارستان جان باخت.

این دانش‌آموز هفده ساله نایرا نام داشت که چند روز پیش در پی حمله دو همکلاسی‌اش به وی بشدت مصدوم و روانه بیمارستان شده بود. با مرگ وی جسد او به پزشکی‌قانونی منتقل شد. قاضی ماریا دورانت در این باره گفت: این نزاع ابتدا با مشاجره لفظی شروع شد، اما در ادامه سه نفر با مشت و لگد به نایرا حمله کرده و او را به دیوار کوبیده‌اند.

مقامات می‌گویند، این قتل از سوی این سه دانش‌آموز دختر هفده تا بیست‌ونه ساله هنگامی رخ داد که «نایرا» مدرسه را ترک می‌کرد تا به خانه بازگردد. در پی مرگ دختر هفده ساله هر سه متهم پرونده به اتهام قتل از نوع درجه یک دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. ‌‌/‌‌ ایرنا

70 زخمی در برخورد 2 قطار در سریلانکا

مقامات سریلانکا اعلام کردند، بر اثر برخورد دو قطار دست‌کم 70 نفر مجروح شدند و حال چهار نفر از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده است.

این حادثه زمانی رخ داد که قطاری در حال حرکت به طرف شمال این کشور با قطار دیگری که در سکوی اصلی خود در ایستگاه راه‌آهن پوتوهرا نزدیک شهر کورونیگالا توقف کرده بود، برخورد کرد.

گزارش‌ها حاکی است، هنگام تصادف، لکوموتیو هر دو قطار بشدت آسیب دید و واگن‌ها نیز واژگون شد و به داخل مزارع شالیکاری در آن منطقه سقوط کرد. مجروحان حادثه برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. 55 نفر از مجروحان این حادثه هنوز هم در بیمارستان بستری هستند. ‌‌/‌‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها