معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در توضیح دلیل اعمال نشدن افزایش 25 درصدی حقوق برای تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در فروردین گفت: فقط دریافتی حداقل بگیران تامین اجتماعی 25 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۶۹۰۴۵

محمدحسن ‌زدا در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: مستمری‌بگیران سازمان دو گروه هستند؛ گروه اول «حداقل بگیرند» که براساس ماده 111 قانون تامین اجتماعی از ابتدای سال 25 درصد افزایش حقوق برای آنها اعمال شده است.

وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که سطوح درآمدی آنها از حداقل تا سقف حقوق است که فعلا به صورت علی‌الحساب 20 درصد افزایش حقوق برای آنها واریز و عبارت علی‌الحساب در فیش حقوقی آنها قید شده است. برای این گروه هم‌اکنون پیشنهاد خودمان را برای اعمال 25 درصد افزایش حقوق به هیات دولت ارسال کردیم که در صورت موافقت و تصویب، بلافاصله ما‌به‌التفاوت واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به این‌ پرسش که آیا کمبود اعتبار، موجب این وضع بوده است، گفت: خیر، چون دولت برای کارکنان و مستمری‌بگیران خود 20 درصد افزایش حقوق را قائل شده است، ابهام داریم و نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم برای تامین اجتماعی 25 درصد را اعمال می‌کند، البته درخواست ما به گونه‌ای است که دولت را مجاب کنیم، زیرا بار مالی در نظر گرفته شده و تامین اجتماعی این آمادگی و تمایل را دارد که بتواند برای دیگر گروه‌های دستمزدی‌اش نیز 25 درصد افزایش حقوق را اعمال کند.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها