متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا توصیه می‌کنند افرادی که سابقه سکته قلبی دارند برای بهبود وضع سلامت‌ خود در بلندمدت از انواع فیبر خوراکی بیشتر مصرف کنند.
کد خبر: ۶۶۹۰۱۴

به گزارش ایسنا، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد افرادی که از سکته قلبی جان سالم به در می‌برند در صورت دنبال کردن رژیم غذایی با فیبر بالا 9 سال بیشتر عمر می‌کنند. طبق این بررسی هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر خوراکی با کاهش 15 درصدی با خطر مرگ ارتباط دارد. همچنین به گفته کارشناسان، فیبر غذایی، وضع کلسترول و فشارخون را نیز بهبود می‌دهد. میوه‌هایی از قبیل موز و سیب، سبزیجات ریشه‌ای همچون هویج، سیب‌زمینی و غلات منبع غنی از فیبرهای خوراکی است.‌ رژیم غذایی با میزان فیبر خوراکی پایین با یبوست و بیماری‌های روده مرتبط است، اما می‌تواند مشکلات بیشتری را برای قلب و عروق نیز به همراه داشته باشد.

کم‌خوابی خطر آلزایمر را زیاد می‌کند

یک متخصص علوم اعصاب گفت‌: کسانی که به نوعی مبتلا به کم‌خوابی یا بدخوابی هستند یا اختلالات ریتم شبانه‌روزی خواب و بیداری را به شکل جدی تجربه می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، محمد ترابی نامی با بیان این مطلب افزود: ‌نتایج تحقیقات نشان داده است اگر دو نفر به عنوان نمونه ژن آلزایمر را داشته باشند، اما یکی از این دو نفربه نوعی به اختلال خواب مبتلا باشد، احتمال ابتلای زودرس فرد دچار اختلال خواب به آلزایمر بیشتر از کسی است که این اختلال را ندارد.

وی تاکید کرد: حرف‌زدن یا راه‌رفتن در خواب و همچنین تکان دادن غیرطبیعی پاها حین خواب از موارد بدخوابی است. همچنین سخت به خواب رفتن، بی‌خوابی و خرخر در زمان خواب (بیانگر وقفه تنفسی احتمالی حین خواب) از جمله علائم کج‌خوابی یا دیس سومنیا به شمار می‌آید و افراد باید حتماً به این علائم توجه کنند. اهمیت خواب برای مغز به‌حدی است که می‌توان اذعان داشت که خواب به نفع مغز است، بنابراین هر گونه اختلال در خواب به مغز و سلامت آن آسیب می‌رساند.

ورزش سنگین در ابتدا و انتهای روز، ممنوع

انجام حرکات و ورزش‌های سنگین در ساعات ابتدا و انتهای روز 300 درصد شانس پارگی دیسک ستون فقرات را افزایش می‌دهد.

دکتر اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اعلام این خبر گفت: از آنجا که در ابتدای روز فشار داخل دیسک بسیار بالاست، بهتر است قبل از هرگونه فعالیت سنگین و ورزش‌های کششی با راه‌رفتن ساده و آهسته دویدن، ظرف نیم ساعت فشار دیسک را پایین بیاوریم و بعد تمرین‌ها را شروع کنیم؛ زیرا با یک کشش شدید، فشار زیادی به غلاف دیسک وارد شده و شانس پارگی و فتق دیسک تا 300 درصد افرایش می‌یابد. همچنین در انتهای روز نیز که فرد دچار خستگی ناشی از کار روزانه است، بهتر است از ورزش‌های شدید اجتناب کند؛ زیرا عضلات و بافت‌های خسته و غیرفعال توانایی کاهش فشارهای وارده بر ستون فقرات و دیسک را نداشته و به آسیب‌های خطرناک در فرد منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: نشستن طولانی‌مدت و قرار گرفتن در یک حالت ثابت و نامناسب به ضعف عضلات و فشار روی مهره‌ها و اندام مختلف منجر می‌شود که به دنبال آن ناتوانی و ناهنجاری در سیستم عضلانی ـ اسکلتی فرد ایجاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها