کلاهبردارانی که با فروش کارت اشتراک امدادخودرو مبلغ 237 میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس خراسان شمالی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۶۸۸۴۶
کلاهبرداری با نام امداد خودرو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی یلی معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در پی گزارش های رسیده مبنی بر اینکه دو نفر با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به پخش کارت های یکی از شرکت های امداد خودرو و فرم متقاضی اشتراک در بین شهروندان اسفراینی می کنند، اکیپی از ماموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پس از صحت و سقم موضوع، وارد عمل شدند.

وی افزود: با انجام تحقیقات در این خصوص و گشت زنی در سطح شهرستان، خودروی موردنظر شناسایی و راننده و سرنشین آن جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

در بازرسی از خودرو تعداد 19بسته کارت امداد خودرو و فرم متقاضی اشتراک کشف و در خصوص نحوه پخش و تحویل بسته های مکشوفه، یکی از متهمان اذعان داشته وی پیک موتوری بوده و توسط شرکت امداد خودرو بسته ها برایش ارسال می شده و براساس آدرس اعلامی از سوی شرکت به درب منازل مشتریان مراجعه و با ارائه کارت امداد خودرو به مشتری، مبلغ 790 هزار ریال از مشترکین به صورت نقدی دریافت کرده و مبالغ دریافتی را به یک شماره کارت واریز می کرده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: طی بررسی ماموران و تحقیقات صورت گرفته و دعوت از نمایندگی امداد خودرو شهرستان اسفراین مشخص شد که با شرکتی که اقدام به دریافت مبالغ از مشتریان خود کرده هیچ گونه قراردادی نداشته و با توجه به اینکه شرکت در تهران بوده امکان ارائه خدمات به مشتریان میسر نمی باشد.

سرهنگ «یلی» با اشاره به اینکه متهمان تاکنون اقدام به پخش 300 عدد کارت امداد در سطح استان خراسان شمالی کرده اند، افزود: مشتریان به صورت تلفنی از سوی شرکت انتخاب و بسته های ارسالی توسط پیک برای آنان ارسال شده است که با توجه به پخش (300عدد کارت) تاکنون مبلغ 237 میلیون ریال کلاهبرداری توسط آنان انجام شده است.

این مقام انتظامی گفت: هر دو متهم دستگیر شده طی تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای شهرستان اسفراین معرفی شدند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: شهروندان به چند توصیه مهم در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری توجه داشته باشند.

1- در هنگام مراجعه اشخاص به درب منازل در خصوص عضو شدن در شرکت های مختلف، درخواست کارت شناسایی معتبر نمایید.

2- در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی، سریعا موضوع را از طریق تلفن 110 و یا شماره پیامک 110 به پلیس اطلاع دهید تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها