سفیر آمریکا در کی یف تهدید کرد که اگر نظامیان روس از مرز این کشور با اوکراین عبور کنند، ایالات متحده پاسخی تند و اجتناب ناپذیر به روسیه می دهد.
کد خبر: ۶۶۸۷۹۶
ارتش روسیه وارد اوکراین شود آمریکا پاسخ تند خواهد داد

الجزیره گزارش داد، "جفری پیات" سفیر آمریکا در کی یف، اعلام کرد در صورتی که نظامیان روس از مرز روسیه با اوکراین عبور کنند با واکنش تند و اجتناب ناپذیر مواجه می‌شوند.

این برای نخستین بار است که سفیر آمریکا در اوکراین روسیه را تهدید می‌کند و بدین ترتیب تقابل مسکو و واشنگتن در مورد کی یف وارد مرحله جدیدی می‌شود.

از سوی دیگر بعد از اعزام نیروهای آمریکایی به کشورهای همسایه روسیه همچون لتونی، لیتوانی و استونی، فرانسه و انگلیس نیز اقدام به اعزام هشت فروند جنگنده به لیتوانی کرده‌اند.

این تهدید و اعزام جنگنده‌ها در حالی انجام می شوند که عصر روز گذشته شرق اوکراین مجدداً ناآرام شد و در شهر لوهانسک جدائی طلبان اقدام به تسخیر ساختمان های دولتی کردند.

بر اساس این گزارش، جدایی طلبان حاضر در شرق اوکراین اقدامات خود را در شهر لوهانسک از سر گرفته‌اند به طوری که شب گذشته دفتر استانداری و دادستانی این شهر به اشغال آن ها درآمد. بر همین اساس یک مرکز پلیس نیز در این شهر از سوی جدایی طلبان مورد حمله قرار گرفت.

تحولات روز گذشته در لوهانسک در حالی رخ داد که چند روز قبل ایتارتاس از تشکیل "جمهوری مردمی" در این شهر از سوی جدایی طلبان خبر داده بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
امیدوارم جواب تندی به روسها بدهند

نیازمندی ها