جام جم نوا: مجری به روی صحنه آمد و گفت: استاد علیزاده به علت دیر آغاز شدن برنامه و تداخل زمان با برنامه دیگری، مجبور شدند بروند.
کد خبر: ۶۶۸۷۵۱
علیزاده در روز تجلیلش قهر کرد

عصر روز گذشته، سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 انجمن موسیقی خانه تئا‌تر قصد داشت تا برای حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده تار و سه تار، مراسم بزرگداشتی برگزار کند.

اما این مراسم عاقبت خوشی نداشت!
این مراسم با اندکی تاخیر در سالن «شهناز» خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
پیش از آغاز این برنامه، حسین علیزاده در اتاق فرمانِ کنار سالن، در کنار سهراب سلیمی حضور داشت و همه چیز روال عادی خود را دنبال می‌کرد.

ایرج راد مدیر عامل خانه تئا‌تر هم آمده بود. از میان چهره‌های هنری کشور جز ایرج راد و سهراب سلیمی کسی در سالن «شهناز» حضور نداشت. جای خالی چهره‌های شناخته شده موسیقی احساس میشد. اما سالن از جوانان علاقه‌مند به تئا‌تر و موسیقی پر شده بود.

برنامه با اجرای موسیقی آغاز شد. مصطفی محمودی آواز می‌خواند و سعید بهرامی بربط می‌نواخت.

این دو هنرمند که از اعضای انجمن موسیقی خانه تئا‌تر بودند، مقام‌هایی از موسیقی غرب کشور را با اشعاری کردی اجرا کردند. ایرج راد هم برای خیر مقدم و سخنرانی به روی صحنه رفت.

راد گفت: انجمن‌های مختلف در خانه تئا‌تر زحمت‌های زیادی می‌کشند تا تئا‌تر در حوزه‌های مختلف رونق داشته باشد.

وی درباره موسیقی در تئا‌تر گفت: موسیقی تئاتز خودش یک تخصص ویژه است. این موسیقی افکتیو و برای بهتر کردن ارتباط مخاطب با نمایش است. موسیقی تئا‌تر حس هر صحنه و معنای آن را به مخاطب منتقل می‌کند.

پس از صحبت‌های ایرج راد، گروه دیگری که باز هم اعضایش جوانان عضو انجمن موسیقی خانه تئا‌تر بودند، به روی صحنه آمدند. نام این گروه «میست» بود. آن‌ها قطعه‌هایی را برای حاضران در سالن «شهناز» اجرا کردند.

پس از این اجرا بود که اتفاق جالبی افتاد.تا این لحظه هیچ اثری از حسین علیزاده در سالن «شهناز» دیده نشد، همگان گمان می‌کردند که علیزاده در اتاق فرمانِ کنار سالن است و به زودی به روی صحنه می‌آید.

اما مجری به روی صحنه آمد و گفت: استاد علیزاده به علت دیر آغاز شدن برنامه و تداخل زمان با برنامه دیگری، مجبور شدند بروند.

این در حالی بود که آغاز این برنامه تنها 10 دقیقه تاخیر داشت.جالب اینکه وقتی مجری اعلام کرد، علیزاده رفته است، بیشتر حاضران در سالن «شهناز» به نشانه اعتراض این سالن را ترک کردند.
خیلی‌ها هم به دنبال علت رفتن علیزاده بودند.

انجمن موسیقی خانه تئا‌تر با تمام داشته‌هایش به میدان آمده بود تا در «اردیبهشت تئا‌تر» بزرگداشتی برای حسین علیزاده برگزار کند. اما با شکست روبه رو شد.

به طور حتم برنامه دیشب چندان در حد و اندازه‌های نام علیزاده نبود، ‌ اما کسانی که با شوق بسیار به خانه هنرمندان آمده بودند، انتظار داشتند تا علیزاده هم به احترام آن‌ها در مراسم شرکت کند.

البته پشت پرده‌های این ماجرا چندان مشخص نشد اما آنچه مسلم است، علیزاده با دلخوری سالن را ترک کرده بود و علاقه مندانش هم با ناراحتی از خانه هنرمندان رفتند.

جالب اینکه وقتی سالن از تماشاگران تقریبا خالی شده بود، ‌ همه گمان می‌کردند که بخش پایانی برنامه برگزار نشود، اما گروهی به روی صحنه آمد و دو قطعه موسیقی برای اندک بازماندگان در سالن «شهناز»، اجرا کرد. مجری برنامه هم اعلام کرد که تندیس و لوح تقدیر خانه تئا‌تر به حسین علیزاده اهدا خواهد شد. البته این تندیس و لوح سپاس را باید به منزل علیزاده ببرند و به او هدیه کنند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها