حمیدرضا آذرنگ و یکتا ناصر در نقش زن و شوهر

گم شدن گاو نعمت در «جاده قدیم» تهران

تصویربرداری سریال «جاده قدیم» به تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور و نویسندگی امید سهرابی و امیررضا طلاچیان به کارگردانی بهرام بهرامیان در لوکیشن کلانتری در خیابان ارتش ادامه دارد و بازیگران اصلی مقابل دوربین رفته‌اند.
کد خبر: ۶۶۸۷۳۶
گم شدن گاو نعمت در «جاده قدیم» تهران

حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیقت‌دوست، یکتا ناصر و حبیب دهقان‌نسب بازیگران اصلی سریال هستند. آنا نعمتی هم در این سریال در نقش خودش یعنی یک بازیگر مقابل دوربین رفته است.

حسین ملکی هم نقش پدر او را در این سریال به‌عهده دارد. این سریال محصول سیمافیلم است و با مشارکت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تولید می‌شود.

سریال جاده قدیم، داستان روزهای آغاز زندگی مشترک نعمت و زینت است که پس از عروسی همراه با یک گاو که جهیزیه زینت و تنها دارایی آنهاست به تهران می‌آیند. با گم شدن این گاو در بدو ورودشان به شهر دردسرها آغاز می‌شود.

علی تقی‌پور، تهیه‌کننده درباره روند تولید این سریال به جام‌جم گفت: سی و یکم فروردین این سریال را در خیابان‌های شمال تهران کلید زدیم و اکنون گروه در لوکیشن کلانتری در خیابان ارتش مستقر هستند و ادامه کار ضبط می‌شود. 40درصد از لوکیشن‌های این سریال خارجی و بقیه آن داخلی است. یک قسمت از سریال در بیمارستان بهمن می‌گذرد که این بخش را ضبط کردیم.

وی با اشاره به تعدد لوکیشن‌ها در این سریال گفت: گرچه تعدد لوکیشن کار را دشوارتر می‌کند، اما یک گروه تولید خوب و حرفه‌ای کمک می‌کند تا سختی‌ها کمتر به نظر برسد. فیلمنامه سریال جاده قدیم تم جستجوگرانه دارد و با توجه به فضای قصه شخصیت‌های داستان در یک جا ثابت نیستند و مرتب از این لوکیشن به لوکیشن دیگر در حرکت هستند.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب بهرامیان به عنوان کارگردان سریال گفت: بهرامیان پیشینه کاری خوبی دارد و تا به امروز سریال‌های موفق و پرمخاطبی مانند «ساعت شنی» و «سقوط یک فرشته» را ساخته است. ضمن این‌که او بعد از مطالعه قصه آن را دوست داشت و کار را پذیرفت. با توجه به این‌که فضای فیلمنامه جستجوگرانه و پر تعلیق است، بنابراین باید کارگردان جوان و با حوصله بالا انتخاب می‌کردیم، به همین دلیل فکر کردم بهرامیان بهترین گزینه برای کارگردانی این سریال است.

بنا به گفته تقی‌پور فیلمنامه همزمان با تولید، مراحل بازنویسی نهایی را سپری می‌کند.

وی ادامه داد: قسمت اول سریال جاده قدیم با مراسم عروسی در یک روستا آغاز می‌شود که هنوز روستای این بخش از قصه انتخاب نشده و ما مشغول تصویربرداری دیگر بخش‌های این سریال هستیم.

تقی‌پور با اشاره به پخش این سریال در ماه رمضان افزود: این سریال از تولیدات سیمافیلم است و قرار است ماه رمضان از یکی از شبکه‌های تلویزیون پخش شود. یکی دیگر از ویژگی‌های سریال جاده قدیم حضور بازیگران در نقش‌های متفاوت و با گریم‌های متنوع هستند. اطمینان دارم این مساله مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

ضمن این‌که قالب سریال جاده قدیم کمدی است و بینندگان می‌توانند شاهد یک اثر مفرح و شیرین باشند.

وی درباره انتخاب بازیگران گفت: در مرحله اول، خود فیلمنامه‌نویس براساس ذهنیت‌اش شخصیت‌ها را خلق می‌کند و بدون شک گزینه‌هایی هم در نظر دارد. سلیقه من به عنوان تهیه‌کننده این است که بدانم گزینه‌های فیلمنامه‌نویس چه بازیگرانی هستند و بعد به توافق نهایی می‌رسیم. این اتفاق هم در سریال جاده قدیم افتاده است. خوشبختانه توانستیم گزینه‌های اولی را که برای انتخاب نقش‌ها در ذهن داشتیم، انتخاب کنیم.

بهرامیان، کارگردان سریال جاده قدیم درباره پذیرش این سریال به جام‌جم گفت: قرار بود سریالی را برای شبکه تهران بسازم، ولی به‌رغم علاقه‌ام بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد تا این‌که ایده چند خطی سریال جاده قدیم را خواندم، برایم جالب بود. این سریال روایت عجیب و غریب و جذابی دارد و همه این عوامل باعث شد تا کارگردانی این سریال را بپذیرم.

این کارگردان عنوان کرد: کارگردانی این سریال نسبت به چیزی که من در ذهنم داشتم، متفاوت است. احساس کردم باید این سریال را مستندگونه بسازم؛ یعنی قصه سریال روایت مستندگونه را می‌طلبید. با توجه به چنین فضایی کارگردانی این سریال ریسک بزرگی است، اما امیدوارم موفق شوم.

در این سریال حمیدرضا آذرنگ و یکتا ناصر نقش زوج نعمت و زینت را بازی می‌کنند. شهرام حقیقت‌دوست نقش طینت و حبیب دهقان‌نسب نقش رئیس کلانتری را به‌عهده دارد.

بهرامیان با اشاره به انتخاب بازیگران گفت: برای من توانمندی بازیگر مهم‌تر از هر چیز دیگری است. بازیگران این سریال را هم با مشورت تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس انتخاب کردیم.

وی درباره گریم بازیگران سریال جاده قدیم گفت: عبدالله اسکندری با گریم‌های متفاوت بازیگران را بسیار به نقش‌هایشان نزدیک کرده است.

برخی دیگر از عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری افشین احمدی، آهنگساز امیر توسلی، طراح صحنه سیامک احصایی، طراح لباس سحر شهامت، تدوین سینا گنجوی، صداگذار اسحاق خانزادی، مدیر تولید جعفر عروجی، صدابردار امیر حاتمی، مدیر برنامه‌ریزی سیدروزبه سجادی، دستیار اول کارگردان رضا کشاورز و عکاس مهدیه لطیفی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها