ایران به دنبال دومین پیروزی تاریخ

نکونام وظیفه فراوانی در جام‌جهانی دارد

بازیساز، کاپیتان، پنالتی‌ زن و متخصص ضربات کاشته، هافبک تیم ملی فوتبال ایران، جواد نکونام، مسئولیت فراوانی در تیم ملی دارد.
کد خبر: ۶۶۸۳۸۰
نکونام وظیفه فراوانی در جام‌جهانی دارد

این بازیکن 33 ساله از تجارب فراوانی برخوردار است و بیش از 130 بازی برای قهرمان سه دوره از رقابتهای جام ملت‌های آسیا به میدان رفته است. او نخستین بازی خود برای تیم ملی ایران را 14 سال قبل انجام داد.

بر پایه گزارش رویترز، توانایی این بازیکن با گذشت زمان افت نکرده کما اینکه او در رقابتهای مقدماتی جام جهانی شش گل به ثمر رساند و ایران در دور سوم و چهارم رقابتها با صدرنشینی به کار خود پایان داد و راهی برزیل شد.

او با پاس های قوی خود کنترل خوبی بر روی توپ دارد و با شماره 6 خود نقطه اتکای تیم فوتبال ایران محسوب می شود. وی کمربند خط میانی را محکم می کند و ضدحملات سریع را ترتیب می دهد.

نکونام در بازی افتتایحه رقابتهای جام جهانی 2006 آلمان بازی کرد اگرچه ایران هیچ بردی در آن مسابقات کسب نکرد. ایران به مکزیک و پرتغال باخت و با آنگولا مساوی کرد. نکونام آنقدر موثر بازی کرد که به عضویت تیم فوتبال اوساسونا در لالیگا درآید. با این انتقال، او نخستین بازیکن فوتبال ایران لقب گرفت که در لیگ برتر اسپانیا بازی کرد. نکونام شش سال در اوساسونا بود و در 150 بازی 20 گل به ثمر رساند.

دوران بازیگری نکونام در اسپانیا در سال 2012 به پایان رسید و او به ایران بازگشت و به عضویت استقلال درآمد و به این تیم کمک کرد تا قهرمان ایران شود و همینطور به مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. عملکرد وی باعث شد در فهرست بازیکن سال آسیا قرار بگیرد اما در رقابت با "ژنگ ژی" از چین، شکست خورد.

نکونام از استقلال به الکویت پیوست جایی که او به گلزنی خود ادامه داد البته در فوتبالی با سطح پایین تر.

پس از همگروهی ایران در گروه F رقابتهای جام جهانی با تیم مدعی قهرمانی آرژانتین، نکونام باید به همراه آندرانیک تیموریان مقابل رگباری از حملات احتمالی حریف، بهترین عملکرد دفاعی خود را به نمایش بگذارد.

نکونام در بازی افتتاحیه رقابتهای جام جهانی مقابل نیجریه در کوریتیبا که در تاریخ 16 ژوئن برگزار می شود، شانس بیشتری دارد تا بازی تهاجمی خود را به نمایش بگذارد. ایران پس از این بازی با آرژانتین رو به رو می شود قبل از اینکه به مصاف بوسنی و هرزگوین بروند. ایرانی ها پس از اینکه نخستین پیروزی در رقابتهای جام جهانی را در سال 1998 مقابل دشمن قدیمی خود آمریکا به دست آوردند، اکنون امیدوارند که با کاپیتان خود یک پیروزی به پیروزی های خود اضافه کنند.(البرزآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
با این عكس شاید كفش كروش را هم واكس بزنه چون پسر خود را برای پدر اینگونه لوس نمیكنه!

نیازمندی ها