یواشکی روزنامه ها

احمدی نژاد دروغ می‌گفت

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۶۸۳۰۱
حرف‌های درگوشی خاتمی درباره منافقین خداجو!

مجوز رئیس جمهور برای اشتغال ۵بازنشسته دیگر

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس مصوبه وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد ماده ۴۱قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مورد بررسی قرار گرفته و طی روزهای اخیر به تأیید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور نیز رسیده، مقرر شده اشتغال به کار ۵نفر ازافراد بازنشسته در وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی و نهاد ریاست جمهوری از تاریخ به کارگیری به مدت یک سال مجاز باشد.

لغو بخشنامه دولت هشتم درباره معافیت مالیاتی ادارات دولتی

خراسان آورده:در حالی که بر اساس قانون مالیات های مستقیم، هر نوع فعالیت اقتصادی وزارتخانه ها و موسسات دولتی که منجر به کسب سود برای آن ها شود باید مشمول مالیات باشد، یک مقام مسئول در دولت هشتم با صدور مصوبه ای در سال ۱۳۸۲ بخشی از این فعالیت ها را معاف از مالیات اعلام کرده بود که با پیگیری چند ساله دیوان محاسبات کشور، این بخشنامه به علت مخالفت با ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم توسط دستگاه قضایی ابطال و طی روزهای اخیر به سازمان مالیات ابلاغ شده است.

هر خانواده می‌تواند 6 فرزند داشته باشد

روزنامه ایران نوشت:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به روند کاهش جمعیت کشور گفته است که هر خانواده ایرانی می تواند 6 فرزند داشته باشد.«سیامک مره صدق» نماینده کلیمیان در مجلس با اشاره به اینکه کاهش سن ازدواج یکی از راهکارهای افزایش رشد جمعیت است، گفت: «اگر ازدواج بموقع و حداقل در سن 18 سالگی صورت گیرد و نیز فاصله‌گذاری‌های دقیق بهداشتی میان فرزندان از یک تا دو سال باشد، یک خانواده‌ به راحتی امکان داشتن شش فرزند را خواهد داشت.»

مسئولان یارانه را پس میدهند

ایران آورده:در ادامه اظهارنظرهای مختلف درباره هدفمندی یارانه‌ها، یک عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرده مسئولانی که در دوره قبل حقوقشان مکفی بوده و در عین حال یارانه دریافت کرده‌اند باید این مبالغ را پس بدهند. «سیدشریف حسینی» گفت: «هدفمندی یارانه ها در دوره قبل از مسیر خود منحرف شد.»

سفر 100 تاجر عمانی به ایران

ایران نوشت:هیأتی متشکل از 100 تاجر عمانی به ایران می آید.ایسنا به نقل از یک مقام بلندپایه عمان اعلام کرد: «این هیأت بزودی به جزیره کیش سفر خواهد کرد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه و راه‌های افزایش ارتباطات تجاری با ایران را بررسی کند.»

ادعای یک امریکایی در مورد موشک‌های بالستیک ایران

روزنامه ایران نوشت:یک مقام ارشد امریکایی ضمن ابراز امیدواری درخصوص دستیابی ایران و گروه 1+5 به یک توافق نهایی مدعی شد فعالیت‌های موشکی ایران هنوز تهدیدی علیه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، «فرانک روز» دستیار معاون وزیر خارجه امریکا در امور سیاست‌های دفاعی در حاشیه کنفرانس درخصوص فعالیت‌های موشکی و دفاع در ابوظبی، گفت: ما و شرکای خود در امارات متحده عربی و دیگر کشورهای حوزه خلیج (فارس) تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با تهدیدات مبارزه کنیم. این مقام امریکایی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران و گروه 1+5 درخصوص اختلافات بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به یک توافق جامع نهایی دست پیدا خواهند کرد.

تلاش برای جلوگیری از اعدام ایرانیان در مالزی

ایران نوشت:شورای عالی ایرانیان خارج از کشور پیگیری‌هایی را برای اجرا نشدن احکام ایرانیان محکوم به اعدام در مالزی انجام داده است. مذاکراتی برای تقلیل حکم اعدام این افراد به حبس ابد در حال انجام است. شورای عالی ایرانیان خارج از کشور همچنین موضوع 286 زندانی ایران در ترکمنستان را در دستور کار دارد و مذاکرات با مقامات این کشور در جریان است.

کوبیدن انگلیس بر طبل اسلام هراسی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در آستانه انتخابات مجلس اروپا، حزب راست افراطی انگلیس موسوم به حزب ملی انگلیس یا بی‌ان پی، بار دیگر بر طبل اسلام هراسی کوبیده و با انتشار ویدیویی اهانت آمیز به اسلام و مسلمانان، انتقاد بسیاری از اقلیت مسلمان در انگلیس و همچنین نهادهای حقوق بشری را برانگیخته است؛ نهادهایی که انتشار این ویدیو را عملی تحریک‌آمیز خوانده‌اند. نیک لوولس، مدیر بنیاد ضد فاشیستی موسوم به امید به جای نفرت می‌گوید انتشار این فیلم ضد اسلامی در واقع تلاشی احمقانه از حزبی است که هیچ جایگاهی ندارد، آنها پیشتر نیز از این اقدامات تحریک‌آمیز انجام داده بودند. در این فیلم دخترکی با یک سگ درحال عبور از پیاده‌رو است که با آزار و اذیت عده‌ای مسلمان در یک ماشین روبرو می‌شود. 10 ثانیه از این فیلم که رسانه‌ای شده است نشان می‌دهد که دخترک به تابلوی تبلیغاتی نگاه می‌کند که روی آن نوشته شده است مسلمانان درحال "عشق بازی با تبهکاران و گنگسترها" هستند. در قسمتی دیگر نیز دخترک پشت‌ زنی که برقع پوشیده راه می‌رود و در پس او نیز پسرکی مسلمان دیده می‌شود که روی پیراهنش نوشته شده برای فروش. حزب افراطی ملی انگلیس قرار است این ویدیوی تحریک‌آمیز را در ساعات اصلی BBC و ITV و از روز سه شنبه به روی آنتن ببرد.

حمایت از دختر محبوس ملک عبدالله

جمهوری اسلامی نوشت: یک شاهزاده سعودی از دختران ملک عبدالله که در خانه‌ای در جده تحت حصر خانگی هستند، حمایت کرده است. خبرگزاری پرس تی وی در خبری اعلام کرد: شاهزاده فرحان السعود در صفحه شخصی خود در فیسبوک با اعلام همبستگی با شاهزاده سحر و سه خواهرش، سرکوب خشونت آمیز با مردم شهر قطیف در شرق مملکت سعودی را محکوم کرده است. شاهزاده فرحان که در سال 1382 از خانواده آل سعود اخراج شده است اعلام کرده حکومت سعودی بر مبنای دستورات خداوند متعال حکمرانی نمی‌کند. اظهارات ضد حکومتی این شاهزاده سعودی تنها چند روز پس از رسانه‌ای شدن اظهارات ضد حکومتی دختر 42 ساله ملک عبدالله بیان می‌شود. سحر، مها،‌ حلا و جواهر السعود از دختران ملک عبدالله پادشاه فعلی عربستان سعودی هستند که هم اکنون در شهر جده در زندان خانگی به سر می‌برند. سحر در اظهاراتی که در یوتیوب به طور گسترده انعکاس یافته است از مبارزات مردم شهر عمدتاًَ شیعه نشین قطیف و به خصوص تلاش‌های ضد حکومتی شیخ النمر حمایت کرده است. فعالان حقوق بشری می‌گویند هم اکنون دست کم 30 هزار زندانی سیاسی در زندان‌های آل سعود نگهداری می‌شوند.

مخالفت با ساخت مجلس در فرانسه

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سیرل نوت، رئیس شهرداری شهر "مانت لاویل" با ساخت مسجدی که تا قبل از این احداث آن مورد توافق قرار گرفته بود مخالفت کرد. به گزارش شفقنا به نقل از الرساله، وی از اعضای حزب جبهه ملی افراطی فرانسه است ودر انتخابات اخیر به عنوان شهردار شهر مانت لاویل در نزدیکی پاریس انتخاب شد. شهردار جدید فرانسوی با ساخت مسجد به بهانه ایجاد اختلال در پارک اتومبیل‌ها مخالفت کرده و تصریح کرد که حاضر است به مسؤلان جمعیت‌های اسلامی غرامت مالی دهد. از سوی دیگر "عبدالعزیز الجوهری" نماینده جمعیت اسلامی شهر گفت که شهردار جدید نمی‌تواند با ساخت مسجد مخالفت کند؛ زیرا آنان به دادگاه شکایت خواهند کرد و مسلمانان شهر حق دارند مراسم دینی خود را برگزار کنند. وی در ادامه افزود: مسلمانان این شهر حدود 25سال است که در تلاش هستند تا برای به جای آوردن مراسم دینی خود در محیطی آرام مسجدی احداث کنند.

منافقین باید بروند

روزنامه قدس به نقل از سایت ادیان نیوز نوشت: گروه عمار حکیم با لحنی تند علیه منافقین اعلام کرده یا آنها را از بین خواهیم برد و یا به مقامهای ایرانی تحویل خواهیم داد.

این مستند را پخش کنید

قدس به نقل از فرارونوشت: صادق زیباکلام استاد دانشگاه گفت: من بر خلاف خیلی‌ها به همه توصیه می‌کنم که فیلم «من روحانی هستم» را ببینند. اگر دستم می‌رسید و کاره‌ای بودم اتفاقاً از صدا و سیما می‌خواستم که حتماً این فیلم را پخش کند. می‌دانید چرا؟ چون اتفاقاً این فیلم مستند بیش از آنکه ضایع‌کننده روحانی باشد، سقوط اخلاقی سازندگان و مخالفان آقای رئیس‌جمهور را به نمایش می‌گذارد.

پایان جست‌وجوی هواپیمای مالزی

قدس آنلاین نوشت: نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد: جست‌وجوی هوایی برای یافتن هواپیمای پرواز MH370 مالزی به حالت تعلیق درآمد. به گفته مقامهای زیردریایی باله‌آبی-21 هنوز هیچ نشانه‌ای در ارتباط با این هواپیما پیدا نکرده‌اند.

واکنش فانی به کارت زرد مجلس

قدس به نقل از سایت جهان نوشت: علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس درباره نداشتن صلاحیت سیاسی برخی مدیرانش گفت: تمام افرادی که در آموزش و پرورش مسؤولیت گرفته‌اند، موافقت وزارت اطلاعات را از طریق حراست آموزش و پرورش دارند.

سوسمار کشی سعودی ها!

قدس به نقل از سایت صراط آورده: بتازگی تصاویری از صید صدها سوسمار در عربستان سعودی منتشر شده که با واکنش فعالان بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت همراه شده است.کاربران سایتها و شبکه‌های اجتماعی در واکنش به انتشار این تصاویر گفته‌اند، این کار تهدیدی برای این گونه است.

آران و بیدگل خروشید!

روزنامه کیهان نوشت:در پی درج خبری منتسب به رئیس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل، با موضوع پیشنهاد دفن «ریچارد فرای» در این شهرستان، عباسعلی دهقانی عذرنامه‌ای خطاب به مردم شریف این شهر منتشر نمود.

در بخشی از این متن آمده است: «توقیرا با عرض ادب و ادای فروتنی،اینجانب عباسعلی دهقانی آرانی خدمتگزار شما در شورای اسلامی شهر آران و بیدگل ضمن عذرخواهی از ساحت مردمان دارالشهدای آران و بیدگل به واسطه خبر دل آزاری که در سایت «ای بی نیوز» منتشرگردید به عرض تمامی دوستداران این دیار می‌رسانم: همه کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که اندیشه سکولاری و تفکرات غیر ولایی تنها وصله‌ای است که بر دامن این حقیر نمی‌چسبد.

من در این اندیشه بودم که درصورت صلاح دید مسئولین نظام روح جوانمردی و وفای به عهد را تحلیل کرده و نوعدوستی و خیرخواهی را ممارست کنم.

شورای اسلامی شهر در جلسه دوم خود ساعاتی را مصروف تصمیم در دفن شهدای گمنام در بهترین نقاط شهر مطرح نموده و در طی شش ماه اخیر بهترین معابر شهر را به نام شهیدان والامقام این شهر آذین بسته و نماد شهر قرآنی را در اصلی ترین نقطه شهر در مطالعات خود جهت ساخت و ساز قرارداده است.

کسانی که هیمه درآتش بدخواهان ما می‌ریزند یقینا می‌دانند که من از رزمندگان کهنه کارجنگ می‌باشم،هفت سال فراق برادر آزاده ام ،پیرم کرده است و سه فرزند یتیم شهید خواهرم را به چنگ و دندان بزرگ کرده ام و پدر مرحومم هم بیش ازدوسال سابقه حضور در جبهه‌‌‌ها دارد و از بسیاری از معترضین به این پیشنهاد، نه تصمیم و مصوبه شورای شهر، ولایی‌تر و دل‌ باخته‌تر به اسلام و مذهب تشییع و شهیدان و رزمندگان هستم «اما هرگز حاضر به آزردن مردم خوب این سامان نیستم.»

جالب توجه است که روزنامه رسمی دولت[ ایران] به واسطه انتشار چند خط خبر مخدوش در یک سایت محلی، بدون بررسی جوانب موضوع از جمله واکنش مردم این منطقه به پیشنهاد دفن جاسوس آمریکایی با ذوق زدگی کامل به بازنشر این خبر از قول رئیس شورای شهر آران و بیدگل پرداخت و همچنین یادداشتی مفصل به قلم نماینده «قائنات» در تکریم این پیشنهاد منتشر نمود! این واکنش عجیب مجموعه حرفه‌ای روزنامه ایران به یک اظهارنظر بررسی نشده در شرایطی رخ داد که وزیر ارشاد و برخی دولتمردان دیگر پیش از این بی‌علاقگی خود را به موضوع دفن فرای در ایران اعلام نموده بودند. اما ظاهرا مدیران روزنامه مذکور کماکان علاقه‌مند هستند خود را «وصی» جاسوس آمریکایی معرفی نمایند!

شایان ذکر است به دنبال پروبال دادن برخی رسانه‌های اصلاح طلب به یک پیشنهاد غیررسمی مطرح شده در شهرستان آران و بیدگل، روز گذشته مردم این خطه اعتراضات خود را به دفتر امام جمعه، شورای شهر و نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی واصل نمودند. در اطلاعیه روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان آمده است: «پس از درخواست ریاست شورای اسلامی شهرستان آران و بیدگل نسبت به دفن ریچارد فرای در کویر مرنجاب شهرستان آران و بیدگل سیل عظیم مردم از جمله خانواده شهدا، ایثارگران و فرهیختگان به دفتر ستاد برگزاری نمازجمعه آمده و تقاضای برخورد با این قضیه را داشتند.

پس از تجمع کثیر مردم در دفتر ستاد، اقشار مختلف تصمیم به تجمع در دفتر شورای اسلامی شهر را داشتند که با تدابیر و راهنمایی‌‌‌ها و ارشادات مدبرانه امام جمعه محترم شهرستان از تصمیم خود منصرف شدند.

مردم چه انتظاری از مصاحبه رئیس‌جمهور دارند؟

کیهان آورده:وبسایت خبر آن‌لاین که دو تن از مدیران آن هم‌اکنون به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر اطلاع‌رسانی دولت فعالیت می‌کنند، سوال مذکور را به اقتراح مردم گذاشته و این پیام‌ها را از مردم دریافت کرده است: خواهشا درباره بازار ارز و ارزش پول ملی و احترام پاسپورت ایرانی صحبت کنند./ مگه دفعات قبل چی گفته که حال می‌خواد بگه بجز یه مشت حرف تکراری و بدون عمل و انگار تمام وعده‌های انتخاباتی رو فراموش کرده/ بگه که از کی خرید مسکن برای کارگر و حقوق‌ بگیر متصور میشه؟ دلار چرا بالا رفته؟ کلیداشو هنوز داره یا گمشون کرده؟/ از شیب ملایم گرانی هم که صحبت کرده بودند، بگویند از شیب ملایم و بنزین 75 درصد گران شده لطفا صحبت کنند/ برای گرانی‌هایی که این دولت درست کرده، می‌خواهند چکار کنند؟/ امیدوارم این شیب که گفتند زیاد بالا نره/ این تورم چند ماه اخیر چطور میشه؟ آیا شعار شما این بود؟/ در این دولت فقط حرف از تورم پائین می‌زنند ولی هنوز اجناس گران می‌شود. من در یک شرکت تولیدی هستم و به وضوح می‌بینم که اکثر اجناس گرون شده. والا دیگه بسه با مردم صداقت داشته باشید. سوال کنید تورم الان در دولت شما چقدره؟ این بود برنامه 100 روزه...؟ به نظر ایشون الان وضعیت بهتره نسبت به دولت قبلی؟... کارمندانی که حقوقشان 20 درصد افزایش پیدا کرده چطور باید با نرخهای جدید زندگی کنن؟

در ادامه این کامنت‌ها می‌خوانیم: گوش مردم از حرف پر است، کی عمل می‌کنند؟/ آقای روحانی چرا باید کارمند و کارگر پیش از دریافت حقوق ماهیانه خود مالیات پرداخت کنند در صورتی که غالب تجار، دلالان کالا، دارندگان کلان ملک و زمین، شرکتهای بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی و... رانت‌خواران مشهود در جامعه به انحای مختلف با فرار مالیاتی سودهای میلیاردی به جیب بزنند؟ چرا به جای اینکه فشار بر ثروتمندان میلیاردی بیاید یعنی با افزایش مالیات آنها بودجه تامین شود این فشار بر طبقه متوسط و پایین با وضع مالیات ارزش افزوده و گرانی ارز و غیره می‌آید؟

یادآور می‌شود دو مصاحبه تلویزیونی دکتر روحانی با مردم به خاطر اصرار دولت بر تعیین مجریان و عدم طرح سوالات جدی کارشناسان و توقعات مردم، با انتقادات گسترده در افکار عمومی و صاحب‌نظران رسانه مواجه شد مبنی بر اینکه ارائه گزارش یک‌طرفه، نیازی به برنامه زنده یا مجری و مصاحبه‌کننده دارد.

در همین حال سایت آریا با طرح این سوال که روحانی با مردم چه می‌گوید؟ نوشت: فقط 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده‌اند و او مجبور است برای اجرایی کردن فاز دوم به دولتش دستور دهد تا براساس معیارهایی، حجم قابل توجهی از ثبت‌نام‌کنندگان را حذف کند. موضوعی که اگر مدیریت نشود می‌تواند برای او مانند ماجرای سبد کالا مسئله‌ساز شود. روحانی البته با یک موضوع دیگر هم مواجه است. براساس تصمیم کابینه‌اش، سوخت به میزان قابل توجهی گران شده که می‌تواند تاثیر فراوانی روی قیمت‌ها بگذارد. قیمت‌هایی که به گفته او در این چند ماه دولت یازدهم کنترل شده و گرانی‌ها تا حد مشهودی متوقف شده بود. حالا روحانی باید در این مورد به مردم توضیح قانع‌کننده‌ای دهد.

آریا می‌افزاید: حاشیه‌هایی که حتی گاه بر متن هم غلبه کرده بود. او در گفتگوی اول با سه مجری در قاب تلویزیون حاضر شد که انتقادهای فراوانی را به همراه داشت. همسویی و همسخنی بیش از حد مجریان موجب شده بود که مخاطبان این برنامه را نوعی مونولوگ بدانند.

عزت‌الله ضرغامی در دیداری که با «احمدرضا شهیدی‌فر»، «محمود احمدی ‌افزادی» و «ندا سپانلو» داشت در مورد این برنامه چنین گفته بود «رئیس دفتر ریاست‌جمهوری مجوز حضور شما در این گفت‌وگو را از من اخذ کرده بود. البته در خصوص ترکیب افراد و اشکالات وارد بر اجرای 3 نفره برای یک برنامه یک‌طرفه و گزارشی، نظر مشورتی به آنان داده بودم. انتقادهای زیادی که از جناح‌های مختلف به شما وارد شد، بدون اطلاع از پشت صحنه و هدف‌گذاری خاص برای این گفت‌وگو بوده است و این انتقادها از ارزش و جایگاه شما در رسانه ملی نمی‌کاهد.»

روایت عضو کابینه از بی‌تدبیری در ثبت‌نام یارانه‌ها

کیهان نوشت:پس از یک ماه غوغای تبلیغاتی و 10 روز پرماجرا برای ثبت‌نام از متقاضیان یارانه، یک مقام دولتی می‌گوید نیازی به ثبت‌نام از مردم نبود اما چون دستگاه‌ها تبادل آمار و اطلاعات ندارند، اسم‌نویسی صورت گرفت!

طبق آمار رسمی دولت 73 میلیون نفر از مجموع 75 میلیون نفر (96/8درصد) برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند و 2/4 میلیون نفر (3/2 درصد) انصراف دادند.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در همایش حقوق مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی گفته است: به دلیل اینکه بانک‌های اطلاعاتی کافی نداریم هزینه‌های بسیاری را می‌دهیم مانند موضوع هدفمندی یارانه‌ها. قرار نبود برای یارانه‌ها اسم‌نویسی شود به دلیل اینکه دستگاه‌ها با همدیگر تبادل اطلاعات ندارند اسم‌نویسی صورت گرفت، ولی نیازی به این اسم‌نویسی برای یارانه نبود و نیاز نبود به مردم بگوییم که سرمایه دارند یا خیر و یک ناسازگاری بین دستگاه‌ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: متاسفانه دستگاه‌های ما از اطلاعات افراد به خوبی استفاده نمی‌کنند و تبادل اطلاعات به نحو مطلوب صورت نمی‌گیرد و یکی از موضوعات کاهش بهره‌وری در کشور و یکی از دلایل پایین آمدن تولید ناخالص کشور، عدم استفاده از منابع اطلاعاتی ماست و این موضوع یکی از مشکلات جدی است که باید از آن عبور کنیم.

این عضو کابینه تدبیر و امید توضیح نداد که چرا دولتمردان این مشکل عدم هماهنگی را بین خود حل نکرده‌اند و فضایی از تنش و تردید و دغدغه را در بین مردم درست کرده‌اند؟

حرف‌های درگوشی خاتمی درباره منافقین خداجو!

کیهان نوشت:خاتمی در جمع خصوصی اصلاح‌طلبان رفتار فتنه‌گران در روز عاشورای سال 88 و مردم خداجو خواندن آنها از سوی موسوی را اشتباه توصیف کرده است.

وی با اشاره به بی‌حرمتی به روز عاشورا و پاره کردن عکس امام خمینی(ره) گفت: ما در برخورد با هر دو موضوع اشتباه کردیم.

به گزارش جهان، سید محمد خاتمی در جمع برخی از اصلاح طلبان افزود: موسوی هم اشتباه کرد که آمد و کسانی که پرچم‌های امام حسین(ع) را روز عاشورا آتش زدند و عکس امام را پاره کردند، مردمی خداجو معرفی کرد. ما نباید سکوت می‌کردیم. ما و موسوی باید اعلام موضع می‌کردیم. خیلی از این‌ها از فضا سوء استفاده کردند و دنبال اهداف خودشان بودند. جامعه ایران نمی‌پذیرد که یک عده خداجو! بیایند و به امام حسین(ع) توهین کنند. همه اشتباه کردیم. مجمع روحانیون هم اشتباه کرد که در این زمینه سکوت کرد.

خاتمی چند ماه پیش در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسید، چرا شما از سال 88 تاکنون، علیه فتنه و اقدامات فتنه‌گران موضع نگرفتید؟ پاسخ داد: من رأس یک جریان هستم؛ از جانبازی که در زندان است (اشاره به یکی از فتنه‌گران بازداشت شده) تا رقاصه‌های آمریکا در گروه ما هستند و باید حواسم به همه آنها باشد.

همچنین خبرنگار جهان مطلع شد که وی در جلسه‌ای دیگر گفته است: بعد از سال 88 بنای ما بر سازش و تعامل با نظام بود، اما چه کسی باید واسطه ما و رهبری می‌شد؟

وی با گلایه از عدم وساطت هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی افزود: هاشمی و سید حسن هم معلوم نیست چه کار می‌کنند! و معلوم نیست که نظام هم آنها را تحویل بگیرد که واسطه شوند.

یادآور می‌شود خاتمی در محافل خصوصی اصلاح‌طلبان گفته که از اول هم اعتقاد نداشته در انتخابات سال 88 تقلب شده است. وی در عین حال از ترس اصلاح‌طلبان جرأت ندارد همین حرف‌ها را علناً ابراز کند و اعتراف نماید که سنگ بنای آشوبگری و فتنه‌انگیزی 5 سال پیش، یک دروغ بزرگ بوده که همان نیز اسم رمز آشوب واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها