برتری تیم ملی در آخرین دیدار دوستانه اردوی آفریقای جنوبی

کروش برای تعطیلات در ژوهانسبورگ می ماند

بازیکن جدیدی دعوت نمی‌شود

آب پاکی کروش روی دست بازیکنان داخلی

سرمربی تیم ملی ایران آب پاکی را روی دست بازیکنان داخلی ریخت و تصریح کرد ؛ دیگر بازیکنی از لیگ ایران به تیم ملی دعوت نخواهد شد .
کد خبر: ۶۶۸۲۷۶
آب پاکی کروش روی دست بازیکنان داخلی

به گزارش جام جم ورزشی ،کارلوس کروش که دوشنبه شب در ارتباطی مستقیم از اردوی آفریقای جنوبی با برنامه نود صحبت می کرد ،با انتقاد از عملکرد برخی در راه اردوهای آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بازیکنان محدودی را در اختیار داشتیم از نظر اهداف در این اردو با یک شکست بزرگ مواجه شدیم و تاثیرات آنرا در جام جهانی می‌بینیم.

او ادامه داد: اردوها را می‌توان بدون امکانات و بدون هتل برپا کرد ولی نمی‌توان بدون بازیکن اردویی را برگزار کرد. برنامه این اردو از یکسال پیش تدوین شده بود.

کروش با بیان اینکه برنامه‌ریزی این اردو تنها با نظر شخصی من نبوده خاطر نشان کرد: تمامی موارد از یک سال پیش تدوین شده بود. مطلب اصلی در اینجا این نیست که آیا اردو چند روز دیرتر برپا می‌شد بهتر بود یا خیر بلکه همه از اهداف ما مطلع بودند و بیان این مطالب نشان از عدم تجربه و دانش کافی اشخاص مطرح کننده این صحبت‌هاست.

سرمربی تیم فوتبال ایران اضافه کرد: برای مثال هفته آینده فولاد در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریف خود می‌رود و ما هم بازیکنان آنها را به تیم خواهیم داد. ما هیچگاه نمی‌توانیم هر دو طرف را باهم داشته باشیم. در طول این فصل لیگ برتر مقاطعی برای حضور تیمها در آسیا به آنها فرصت داده شد اما برخی تیمها پس از پایان لیگ برتر بازهم از فرصتی برای حضور در آسیا استفاده کردند.

او با اشاره به اینکه تصمیم‌ها توسط شخص رییس فدراسیون فوتبال و هیات رییسه گرفته شده، تصریح کرد:این تصمیم برای اردو از سوی فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش و جوانان گرفته شد و من در اینجا یک سرمربی تنها هستم و افرادی که این مسایل را برای تیم ملی بوجود آوردند به نوعی به وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال بی احترامی کردند.

کروش اضافه کرد: من مطالبی را که در یک سال گذشته بیان کردم الان هم عنوان می‌کنم.ما با توجه با این شرایط هیچ گونه شانسی برای صعود به مرحله بعد نداریم. دلیل اصلی اردوی آفریقا رسیدن به سقف مناسبی از آماده سازی بود که این اتفاق نیفتاد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد:. من به تنهایی این تصمیم را برای برگزاری اردو نگرفتم و این تصمیم وزارت ورزش و فدراسیون بود و ایجاد مشکل کردن برای این اردو بی احترامی به این دو بود.ما حتی در روز آخر نمی دانستیم که بازیکنان را در اختیار داریم یا نه! تنها کاری که من در این مقطع می توانم انجام دهم برنامه‌ریزی برای حفظ منافع فوتبال ایران است.

او اضافه کرد: من برای تفریح به آفریقا نیامدم.من اگر این فرصت را داشته باشم که در سطح حرفه‌ای بازیکنان را داشته باشم این توانایی را دارم که تیم را به سطح خوبی از آمادگی برسانم. من از ابتدا هیچ قولی ندادم و تنها قولی که می‌دهم این است که سخت کار کنم.

کروش با بیان اینکه در حال حاضر 23 بازیکن در آفریقا به سر می‌برند، اظهار کرد: دلیل اصلی اردوی آفریقا ایجاد فرصتی برای بازیکنان تیم ملی جهت حضور در کنار بازیکنان آفریقایی است. ما اگر این فرصت را داشته باشیم که بازیکنان را برای مدت چند ماه در اختیار داشته باشیم مطمئنا تاثیر بسیاری در روند آماده سازی تیم خواهد داشت و حتی می‌توانیم به قهرمانی آسیا نیز برسیم.

او افزود:من همواره نگاه مثبتی دارم و تمام تلاشم را برای بهترین نتیجه انجام می‌دهم.اما در این میان دوست ندارم افرادی من و فوتبال را بازی دهند و دروغ بگویند. ما این وظیفه را داریم که آرزوی 70 میلیون ایرانی را برآورده کنیم و فراموش نکنیم بازی های جام جهانی بسیار جدی است و ما باید در برابر دیدگان سه میلیارد نفر بازی کنیم و همه در این بازیها عملکرد ما را خواهند دید.

کروش خاطر نشان کرد: بازیکنان داخلی به تعداد کافی حضور دارند و در اردوی اتریش هم بازیکنان لیگهای خارجی اضافه خواهند شد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن جدیدی از لیگهای خارجی به ملی پوشان اضافه می‌شود یا خیر نیز گفت: بله. هنوز این شانس وجود دارد ولی هنوز نمی‌گویم چه کسی و کجاست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در اردوی آفریقا برابر چند تیم خوب این کشور به میدان رفتیم به برنامه 90 گفت: هدف اصلی آشنایی بازیکنان با شیوه بازی بازیکنان آفریقایی بود. البته در این بین تصمیم گرفتم با توجه به عدم حضور بازیکنان کلیدی مدت زمان ازدو را کوتاه کنم.در اردوی اروپا هم سه بازی تدارکاتی را انجام خواهیم داد و در برابر تیمهای آنگولا و ترینیداد و توباگو بازی می‌کنیم.

او در مورد بالا رفتن توقعات برای صعود تیم ملی گفت: مساله حایز اهمیت پاسخ دادن به توقعات هواداران فوتبال ایران است.ما تلاش کردیم تا آماده سازی خوبی داشته باشیم ولی اینکه آیا این انتظارات برآورده می‌شود یا خیر باید تا جام جهانی منتظر ماند.

کروش با انتقاد از برخی رفتارهای باشگاههای استقلال و سپاهان اظهار کرد: من احترام خاصی برای این دو باشگاه قایل هستم اما در مورد اتفاقات اخیر باید از مدیران این دو باشگاه سوال کرد. آنها پشت پرده تصمیم گرفتند تا اردوی تیم ملی را برهم بزنند و به فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش بی احترامی کردند. من در یکسال گذشته همواره به این مطلب اشاره کرده بودم و تاکید کرده بودم در صورت رخ دادن این اتفاقات به من اطلاع دهند تا من گزینه دومی را داشته باشم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از برخی کمبودها در اردوی آفریقا تصریح کرد: متاسفانه بازیکنان ما سه هفته است که با یک دست گرمکن تمرین می‌کنند و این شرایط اصلا مناسب نیست.

او اضافه کرد: افرادی که می‌خواهند شکاف و تفرقه در میان ما بیندازند بدانند که همه ما باهم در تلاش برای موفقیت در برزیل هستیم اما متاسفانه حمایتها انطوری که ما توقع داشتیم نبوده و این به هیچ وجه درست نیست که برای یک هفته تمرین فقط یک دست گرمکن داشته باشیم. مبلغ اضافه بار ما در این سفر 30 هزار دلار بود که می‌توانست صرف خرید لباس مناسب شود.

کروش تصریح کرد: اگر من این صحبتها را نکنم هیچ حمایتی دریافت نخواهیم کرد. من نمی خواهم بازیکنانم را با یک دست گرمکن در سه هفته ببینم.حضور ما در جام جهانی باید حضوری با غرور باشد ولی می‌بینیم که کاپیتان تیم در کنار ما حضور ندارد, برخی بازیکنان دیر آمدند و برخی دیگر هم اصلا نیامدند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در پایان صحبتهای خود خاطر نشان کرد: از بابت صحبتهایم که ناخوشایند بود عذر خواهی می‌کنم ولی اگر من این حرفها را نزنم هیچ حمایتی دریافت نمی‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
همیشه ابی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
با سلام
اگر برنامه ریزی اقای كروش اصولی بوده و صرفااستقلال و سپاهان با ایشان همكاری نكردند پس چرا دژاگه ،قوچان نژاد و دانیال در اردو نیستند !!! شخص ایشان مسئول افت كیفی لیگ ایران وشكست های احتمالی در برزیل هستند و از الان مشغول جمع اوری بهانه های گوناگون برای توجیه باخت ها می باشند . اقای كروش هیچ چیز جدیدی به فوتبال ما اضافه نكرده و هیچ نو اوری و تاكتیك جدیدی در بازی های تیم ملی به چشم نمی خورد و گل های تیم ملی روی خلاقیت فردی بازیكنان به ثمر می رسد.تیم ملی قبلا هم با یك دست گرمكن و دوپینگ ابگوشت قهرمان اسیا شده و جام جهانی ابروداری كرده است. لطفا بس كن اقای كروش!!
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
اگر این اردو با شكست بوده علت اصلی آن خیره سری بیهوده این آقا در برگزاری بیموقع این اردو بوده است!اتقاقا ایشان هیچ احترامی به باشگاههایی كه نام برده نداشته و فقط تخریب كرده است كه این جفا در حق آبیها بیشتر بوده است!
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
اگر این اردو با شكست بوده علت اصلی آن خیره سری بیهوده این آقا در برگزاری بیموقع این اردو بوده است!اتقاقا ایشان هیچ احترامی به باشگاههایی كه نام برده نداشته و فقط تخریب كرده است كه این جفا در حق آبیها بیشتر بوده است!
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
یكی پیدا بشه و آب پاكی را روی دست خود این آقا بریزه!

نیازمندی ها