سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی خود به پرسش‌های خبرنگاران درباره آخرین وضع پرونده‌های قضایی از جمله اتفاقات بند 350 زندان اوین، پرونده بابک زنجانی، مستند من روحانی هستم و توقیف روزنامه ابتکار پاسخ داد.
کد خبر: ۶۶۸۲۱۲

به گزارش ایرنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اتفاقات بند 350 زندان اوین، گفت: بازرسی از بندهای هر زندان، امری متداول، ‌معمولی و لازم است که ‌این اقدام در سال‌های گذشته مکرر رخ داده است و پس از این هم انجام می‌شود.

وی توضیح داد: اگر فردی در بازداشت باشد و بخواهند اتاق او را بازرسی کنند، اما فرد زندانی از اتاق خارج نشود و تعرض کند و شیشه بشکند؛ به‌طور قطع با او برخورد می‌شود، زیرا زندان ملک شخصی زندانی نیست.محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که دلیل قطع شدن تلفن زندانیان بند 350 اوین چه بوده است، گفت: تلفن زندان، حق زندانی نیست و اگر کار خلافی صورت گیرد، قطع می‌شود.

خبرنگاری با بیان این‌که یکی از نمایندگان مجلس گفته است که در بند 350 علاوه بر تجهیزات ماهواره‌ای، مشروبات الکلی نیز کشف شده است، پرسید، آیا این موضوع را تائید می‌کنید که سخنگوی دستگاه قضا با تائید این موضوع گفت: افرادی سعی کردند با میوه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد، مشروب تهیه کنند و این‌طور نبوده که تصور کنید، مقدار زیادی مشروب در این بند کشف و از خارج از زندان تهیه شده است.وی اذعان کرد: مطلبی که نماینده مجلس گفته دروغ نبوده، اما این که میزانش چقدر بوده را به‌طور دقیق اطلاع ندارم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: ما باید اجازه دهیم که این‌گونه اطلاعات را مسئولان ذی‌ربط اعلام کنند و درخصوص بند 350 زندان اوین لازم است که به سهم خودم از رسانه ملی که روشنگری کرد، تشکر کنم.

وی درباره پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: اولین موعد پرداخت چک بابک زنجانی، شنبه بود که وصول نشد.محسنی‌اژه‌ای افزود: از آنجا که این فرد وجوه در اختیار گرفته را بازنگردانده، تغییر اساسی در این پرونده اتفاق نمی‌افتد و این پرونده همچنان در حال رسیدگی است.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا دستگیری یکی از مدیران بانکی را تائید می‌کنید، گفت: بله تائید می‌کنم؛ این مدیرعامل قبلا در پرونده 3000 میلیاردی تحت تعقیب قرار گرفته بود و این پرونده مفتوح است. وی ادامه داد: در این پرونده بابک زنجانی نیز تحت تعقیب قرار گرفته بود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسشی درباره پرونده ستاد سوخت، گفت: این اتهام بین ستاد سوخت و ورزش مشترک است و سه نفر نیز تاکنون بازداشت شده و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

دادستان کل کشور در مورد دلیل توقیف روزنامه ابتکار هم گفت: این روزنامه با عنوان برکناری رئیس سازمان زندان‌ها، مطلبی منتشر کرده بود که به همین دلیل توقیف شد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: طبیعی است که باید با خبری که می‌تواند فضای کشور را ملتهب کند به سرعت برخورد شود.همچنین سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با توزیع لوح فشرده مستند «من روحانی هستم» تاکید کرد: اگر چنانچه مطلب خلافی ثبت شود و جنبه عمومی داشته باشد، دادستان وارد می‌شود.محسنی‌اژه‌ای افزود: اگر مطلبی جنبه عمومی نداشته باشد ولی توهین نسبت به مقامات باشد، باز هم مدعی‌العموم وارد می‌شود.وی تصریح کرد: بیشتر اوقات انسان چیزی را نمی‌بیند و ندیده قضاوت می‌کند، من از محتوای آن خبر ندارم، ولی از زبان دیگران شنیدم که بخشی از آن دروغ است. دادستان کل کشور ادامه داد: دادستان عمومی تهران این موضوع را بررسی می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از نشست خبری دیروز تاکید کرد: تصمیم گرفته شده برای سران فتنه عوض نشده و همچنان به قوت خود باقی است.

اژه‌ای ادامه داد: اگر برخی مطالبه آزادی این افراد را دارند، در مقابل عده‌ای زیاد نیز مصر هستند تا این افراد به اشد مجازات برسند و حتی طومار بلندی با ارائه مشخصات و شماره تلفن نوشته و امضا کردند و خواستار محاکمه آنها هستند.سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌ در هفته‌ای که گذشت چهار نفر از عوامل فتنه که به خارج از کشور متواری شده‌اند، به‌طور غیابی محکوم شدند. وی افزود: این تعداد، غیر از آن مواردی است که دو هفته پیش اعلام کردم.

وی همچنین از ممنوع‌الخروج شدن تعدادی از عوامل حوادث پس از انتخابات سال 88 خبر داد و گفت: چون حکم قطعی نیست، فعلا نمی‌توانم اسامی را اعلام کنم.محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره درستی یا نادرستی خبر دستگیری پسر شهردار تهران نیز گفت: این خبر را نشنیده‌ام و تائید نمی‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها