مدیرکل یونسکو از مشارکت و همکاری در مرمت و نگهداری تخت جمشید خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۱۵۰

ایربنا بوکووا هنگام بازدید از مجموعه جهانی تخت‌جمشید، این مجموعه را یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مجموعه‌های ثبت شده در یونسکو دانست که از لحاظ غنای فرهنگی به عنوان یکی از شاهدهای بزرگ در طول تاریخ جهان محسوب می‌شود.

مدیر کل سازمان یونسکو یادآور شد براساس کنوانسیون‌ها، وظیفه حفظ و نگهداری این گونه آثار به عهده دولت‌هاست و ما نیز در سازمان یونسکو تلاش می‌کنیم در زمینه حفظ و نگهداری این گونه آثار کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارزشمند دیگری نیز در نزدیکی این مجموعه جهانی قرار دارد که برای حفظ و نگهداری آنها نیز کمک‌های کارشناسی ارائه می کنیم.

ایربنا بوکووا، افزود: سازمان یونسکو برای کشورهایی که دارای این گونه آثار جهانی هستند، کمک‌های کارشناسی ارائه می کند، بنابراین برای حفظ و نگهداری آثار جهانی استان فارس نیز برنامه‌هایی در قالب ارائه نظریات کارشناسی داریم.

مدیر کل یونسکو تاکید کرد: تمایل داریم مردم جهان بیایند و این میراث‌های جهانی را ببینند و جوانان نیز باید در قالب NGO‌ها و انجام مطالعات، کمک‌هایی برای حفظ و نگهداری این گونه آثار داشته باشند.

وی پیش از این و در جریان بازدید از ارگ بم در کرمان نیز گفته بود: برای بازسازی این ارگ تاریخی سعی می‌کنم حمایت‌های مالی دیگر کشورها را جذب و از صندوق امانی سایر کشورها مانند ژاپن استفاده کنیم.

مدیرکل یونسکو با اشاره به آغاز اقدامات کارشناسی در این ارگ تاریخی اذعان کرد: این امر تا سال 2017 ادامه خواهد داشت. وی ضمن ابراز رضایت از روند بازسازی ارگ تاریخی بم تاکید کرد: اقدامات کارشناسانه خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها