اگر محل کار یا تحصیل شما آنقدر به منزلتان نزدیک بوده که منطقی‌تر است پیاده بروید و حوصله این کار را ندارید، حتما تصدیق می‌فرمایید که استفاده از وسایل نقلیه‌ای چون قطار، اتوبوس یا تاکسی برای یک مسافت کوتاه اصلا منطقی نیست. برخی تصمیم می‌گیرند این مسیر را با دوچرخه یا اسکیت طی کنند، اما این روش هم ممکن است سخت و خسته‌کننده باشد. «سگ وی یا رانک»‌ ـ وسیله نقلیه الکتریکی دو چرخ تک‌نفره ـ هم انتخاب بدی نیست و بیشتر مناسب پیاده‌روهاست.
کد خبر: ۶۶۸۱۰۲

البته صادقانه بگوییم ظاهرش کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد. می‌توانید از موتورسیکلت استفاده کنید که البته مسلما نمی‌خواهید علاوه بر پرداخت بهای بنزین ـ که این روزها زمزمه گران شدن آن به گوش می‌رسد ـ محیط زیست را نیز آلوده کنید. پس اکنون FEDDZ به نظر مناسب می‌آید. این وسیله نقلیه، موتورسیکلتی برقی است که از نظر اندازه به دوچرخه نزدیک‌تر، اما بدون پدال است. جلو و عقب موتور، چراغ تعبیه شده و دارای چراغ‌های راهنما هنگام دور زدن است. کل موتور با استفاده از باتری‌های لیتیومی کار می‌کند و شارژ دوباره آن صرفا چهار تا پنج ساعت وقت می‌گیرد. براحتی جابه‌جا می‌شود و برای شارژ دوباره نیازی به کابل دست و پا گیر ندارد. می‌توانید خیلی راحت آن را به پریز و برق شهری نصب کنید و پس از شارژ با خوشحالی به سرکارتان بروید.

از این نوع موتور دو نوع ساخته شده است؛ نوع کم‌انرژی‌تر آن که فقط می‌تواند حدود 26 کیلومتر در ساعت حرکت کند و نوع پرتوان‌تر که توانایی حرکت با سرعت 45 کیلومتر درساعت را دارد. در ضمن دو نوع باتری به نام اکو و پریمیوم مناسب این موتورهاست که به ترتیب انرژی 71 ـ 109 کیلومتر حرکت در ساعت را تامین می‌کنند. روی هر کدام از این موتورها سرعت و مسافت‌سنج و زمان تعبیه شده و ترمزها نیز روی دسته قرار گرفته‌اند، اما برای خرید این موتورسیکلت باید واقعا دست و دلباز باشید. قیمت آن حدود 30 میلیون تومان است.

حالا اگر قصد دارید با 30 میلیون تومان وسیله نقلیه‌ای بخرید که حداکثر با سرعت 45 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و پس از خالی شدن شارژش مجبورید پنج ساعت منتظر پر شدن دوباره باتری‌های آن باشید و حتی نمی‌توانید دوستتان را سوار آن کنید، خود دانید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها