در همه فرهنگ‌ها و بویژه فرهنگ ما ایرانی‌ها، هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از زیباترین کارهایی است که در میان مردم، بین دوستان و آشنایان رسم بوده و هست. در طول زمان همان‌طور که نوع هدیه‌ها تغییر کرده، نحوه اهدای هدیه هم دگرگون شده است. یک وجه از این تغییر، پوشش یا نوع بسته‌بندی هدیه است.
کد خبر: ۶۶۸۰۳۴

تا آنجا که امروزه برای خیلی از افراد جدا از هدیه مورد نظر، شیوه کادو‌کردن آن هم مهم شده و برای این کار حسابی وقت می‌گذارند. حالا انواع شیوه‌های بسته‌بندی و تزئین زیبا و رنگارنگ کادو از حالت کاری تفننی خارج شده و بیشتر به چشم یک کار تخصصی به آن نگاه می‌شود. در این بین افرادی هستند که دوست دارند این کار را به نحو شایسته‌ای انجام دهند، اما به دلیل نداشتن تجربه در این زمینه، دست به کار نشده و از آن منصرف می‌شوند. به همین دلیل هم سراغ جعبه‌ها یا ساک‌های کادویی آماده می‌روند یا هدیه خود را در یک کاغذ کادوی ساده می‌پیچند.

یک جعبه زیبا بسازید

برای بسته‌بندی خیلی از هدیه‌ها بهترین وسیله یک جعبه است؛ جعبه‌ای که به شیوه‌ای مناسب تزئین شده باشد. پس ابتدا باید یک جعبه ساخت، اما اگر وقت‌تان کم است و زمان لازم برای این کار را ندارید یا ساخت جعبه برایتان چندان ساده و راحت نیست، می‌توانید سراغ جعبه‌های آماده بروید. نه این‌که بروید و یک جعبه بخرید؛ نه، در هر خانه‌ای چند جعبه کفش بدون استفاده وجود دارد، اگر آن هم دم دست نیست می‌توانید از هر قوطی مقوایی یا حتی پلاستیکی سبک استفاده کنید. مرحله بعد تهیه یک کاغذ کادوی زیباست که دوستش دارید. کاغذ که آماده شد با دقت مثل کادو‌کردن‌های معمول، آن را با کمک چسب روی جعبه محکم کنید. یادتان باشد برای این کار می‌توانید به جای کاغذ کادو از تور، گونی و پارچه هم استفاده کنید. این مورد به سلیقه شما، کسی که می‌خواهید به او هدیه بدهید و همچنین نوع هدیه هم بستگی دارد. برای زیباتر شدن جعبه، خوب است در آن را با کاغذ کادو یا پارچه دیگری بپوشانید، دو کاغذ با طرح و رنگ مختلف، بسته بندی کادوی شما را زیباتر می‌کند.

از پاپیون تا صدف‌های رنگی

یک راه دیگر آن است که چند پاپیون تهیه کنید و آنها را نزدیک به هم روی در جعبه بچسبانید. تعداد زیادی پاپیون ریز و کنار هم می‌تواند شبیه یک گل زیبای روبانی شود. همچنین می‌توانید از تکه پارچه‌های رنگی که از خیاطی‌های شما یا خواهر و مادرتان باقی مانده، سود ببرید. با تکه پارچه‌ها می‌توانید گل‌های زیبا و رنگارنگ پارچه‌ای بسازید و آنها را روی کار بچسبانید.

از تکه کاغذهای رنگی هم می‌توان استفاده کرد. آنها را در اندازه‌های کوچک برش دهید و هر تکه را میان دو دست‌ مالش دهید تا به صورت یک گلوله گرد درآید. سپس این توپ‌های کاغذی کوچک را به کمک چسب کنار هم روی در جعبه بچسبانید. این طرح بسیار آسان است، اما پس از پایان کار خواهید دید که همین کار ساده چقدر به زیبایی هدیه شما کمک کرده است.

اگر در منزل گل خشک دارید می‌توانید از آنها هم برای تزئین جعبه کادویی‌تان استفاده کنید. چند گل را انتخاب کرده، ساقه‌های‌شان را یک اندازه برش دهید یا آنها را از ساقه جدا کنید و به کمک چسب روی کادو بچسبانید. برای زیبایی بیشتر چند برگ خشک شده هم روی کار و اطراف گل‌ها بچسبانید. البته بجز گل خشک از گل​های مصنوعی یا صدف هم می‌توانید استفاده کنید.

مطمئن هستیم با قدری فکر کردن، شما می‌توانید شیوه‌های جدید و متنوعی برای این کار ابداع کنید؛ روش‌هایی که تا به حال کسی آنها را انجام نداده است. اما یک نکته را هم از یاد نبرید و آن، این‌که کارهایی از این دست، به صبر، دقت و آرامش نیاز دارد. با عجله و بی‌حوصلگی هیچ کاری آن چنان که باید انجام نخواهد شد.

مریم اسدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها