عنوان انگلیسی بازی: Trials Fusion پلتفرم: PC، PS4، Xbox One، X360 ناشر: Ubisoft سازنده: RedLynx سبک: مسابقه‌ای امتیاز: 8
کد خبر: ۶۶۷۸۳۵
موتورسواری هیجان‌انگیز

بیشتر مخاطبان، شرکت یوبی‌سافت را با بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed یا Splinter Cell می‌شناسند اما اگر به بازی‌های مسابقه‌ای علاقه داشته باشید، حتما می‌دانید که این تنها EA نیست تا با NFS‌های خود یک تجربه آرکیدگونه و مفرح به شما هدیه دهد. با کنار گذاشتن مجموعه‌های گرن توریسمو و فورتزا به دلیل ماهیت شبیه‌سازی و حرفه‌ای‌تری که دارند، شاید NFS را مخصوصا با جان گرفتن مجددش در سال‌های اخیر بتوان در سبک ماشین‌سواری آرکید بی‌رقیب دانست.

یوبی‌سافت و مجموعه Trials این شرکت، مامن این دسته از افراد است! این مجموعه همواره به سبب ارائه تجربه‌ای سخت و چالش‌انگیز اما در عین حال جذاب و سرگرم‌کننده مشهور بوده است، پس دلیلی ندارد جدیدترین نسخه بازی بخواهد این شهرت را تغییر دهد. مراحل بازی که به مرور سخت‌تر می‌شود توانایی‌های بازیکن در سکوبازی با موتور، پرش از موانع و حفظ تعادل را به آزمون می‌کشد. مراحل بازی آن قدر حساب شده و به یاد ماندنی طراحی شده‌اند که شک نداشته باشید هر یک از آنها را چند بار تجربه خواهید کرد.

با این‌که شرکت سازنده تلاش کرده با معرفی مسیرهای چالش‌انگیز جدید، Fusion را تازه جلوه دهد اما بازی در واقع روی اسکلت نسخه‌های موفق پیشین بنا شده است. به هرحال دوستداران این مجموعه همچنان می‌توانند از اضافه شدن مراحل جدید و چالش‌های متنوع لذت ببرند. فیوژن، اولین نسخه نسل هشتم این مجموعه به شمار می‌رود و این نگاه به آینده را نه تنها از پلتفرم‌های هدف بازی بلکه از طراحی منو و تصاویر پس‌زمینه نیز می‌توان متوجه شد.

بازیکنان به جای این‌که با جاده‌ها و آسفالت سر و کار داشته باشند، بیشتر روی صفحات انرژی خورشیدی موتورسواری می‌کنند و از روی هوایپماهای شناور می‌پرند. یکی از ایرادهای بازی، تغییر دادن سختی بازی با هوش مصنوعی است، به این معنی که حتما برای‌تان اتفاق خواهد افتاد که به اشتباه در مسیری قرار می‌گیرید که جز مانع با چیز دیگری نمی‌توان توصیفش کرد. چنین مسیرهایی در مرحله باعث می‌شود سختی بازی ناگهان از آسان به خیلی سخت جهش داشته باشد و خب هیچ‌کس از یک سختی ناگهانی خوشحال نمی‌شود. دست‌کم اگر در فاصله بین این دو مرحله با یک جهش همراه نبودیم و روندی پیوسته برای افزایش سختی رخ می‌داد، به تجربه لذت‌بخش بازی لطمه‌ای وارد نمی‌شد.

در بازی سیستمی وجود دارد که برای نمایش روند پیشرفت بازیکن در بازی است. با کسب مدال‌ها و آیتم‌های قابل جمع‌آوری مرحله، این سیستم به شما پاداش می‌دهد که با آن می‌توانید برای موتورسوار و موتور خود، تجهیزات و وسایل زینتی بخرید و به بیان ساده‌تر آنها را شخصی‌سازی کنید. شیوه‌ای که برای در دسترس قرار گرفتن تجهیزات و امکانات طراحی شده به نوبه خود جالب است، اما راستش چیزهایی که برای خریدن در اختیارتان قرار می‌گیرند آن قدر معقول نیستند تا شما را مجاب به پرداخت هزینه‌ای بکنند که پولش را به زور به دست آورده‌اید.

یکی از ویژگی‌های مثبت این نسخه بویژه برای علاقه‌مندان طراحی مرحله، بازگشت مد Track Central است که در واقع ویرایشگر مرحله بازی به شمار می‌رود. کاربری راحت با این ابزار فرصتی فوق‌العاده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا مراحل دلخواه خود را طراحی کرده و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند. سیستمی نیز در بازی وجود دارد که بهترین مسیرهای ساخته شده از سوی کاربران را انتخاب می‌کند.

بازی این قابلیت را دارد که تا سقف چهار بازیکن به صورت آفلاین در مراحل بازی که فعلا شمارشان ده عدد است، به رقابت با یکدیگر بپردازند. ویژگی مثبتی که گرچه شاید چندان حائز اهمیت نباشد اما می‌تواند هنگام مهمانی‌های خانگی، تنوعی برای لذت بردن از دور هم بودن فراهم کند، اما شاید بتوان بهترین ویژگی این نسخه را معرفی سیستمی جدید FMX دانست. این سیستم به بازیکنان اجازه می‌دهد با استفاده از آنالوگ راست کنترلر، حرکات نمایشی عجیب و دیوانه‌وار در میانه زمین و آسمان انجام دهند.

این ویژگی قطعا موجب تفریح بیشتر در بازی و سرگرم‌کننده شدن آن می‌شود، ولی اتفاقات مربوط به این بخش، جدا از موانع رایج در طول مرحله است یعنی حتی اگر روی میزان پیشرفت بازیکن هم موثر باشند باز هم روی هسته اصلی گیم‌پلی تاثیری ندارند. علاوه بر موتورها، در بعضی مسیرها شانس راندن یک ATV نیز به شما داده می‌شود که تغییری مثبت در نمودار سرعت و جریان بازی به شمار می‌رود. Trials Fusion نیز مانند گذشتگان خود بازی‌ای‌ است روی هم رفته لذت‌بخش اما همراه با لحظات ناامید کننده، تکراری و به خاطر ماندنی.

اگر بتوانید با این مسائل کنار بیایید، فیوژن چیزهایی بیشتر از آنچه انتظارش را دارید به شما ارائه می‌کند. فرمول کنونی برای گیم‌پلی این مجموعه آزمونش را پس داده و به اندازه کافی خوب است، اما با چند فرم جزئی به جلو رفتن در همین فرمول، همچنان احساس می‌کنیم مسیرهای بازی را قبلا تجربه کرده‌ایم.

حداقل سیستم مورد نیاز PC

OS

Windows Vista SP2, Win 7 SP1, Win 8

CPU

Intel Core i3 550 3.2GHz / AMD Athlon II X4 620 2.6 GHz

RAM

3 GBBGHZ

Graphics

nVidia GeForce GTS450 / AMD Radeon HD770 (1GB)

HDD

8 GB

مجید رحمانی

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها