جام جم آنلاین گزارش می دهد

دور جدید دیپلماسی پارلمانی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار هیات پارلمانی فرانسه در جمع خبرنگاران گفت:هیات پارلمانی فرانسه آمادگی خود را برای افزایش حجم روابط اقتصادی و رفع موانع پولی و بانکی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۷۶۶۴
آمادگی فرانسه برای رفع موانع تجارت با ایران

علی‌اکبر ولایتی، با اشاره به اینکه در این دیدار پیرامون روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی عراق، غرب و روسیه صحبت کردیم گفت: در این دیدار علاوه و بر مسائل منطقه و بین الملل درباره آینده مذاکرات هسته ای و توسعه روابط دو جانبه و برداشتن موانع از سر راه این روابط بحث و گفتگو شد.

وی افزود: هر دو طرف توافق داشتیم که باید به سمتی حرکت کنیم تا گفتگوهای هسته ای به نتیجه برسد و در چارچوب قوانین بین المللی منافع حقه جمهوری اسلامی ایران به رسمیت رسیده تا ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کند تا ضمن رعایت موازین بین المللی و چارچوب تعهدات جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین‌المللی این امر محقق شود.

وزیر خارجه اسبق کشورمان ادامه داد: این هیات پارلمانی نتیجه مذاکرات خود با مقامات ایرانی را به اطلاع حکومت فرانسه خواهد رساند و اساسا آنها با این نیت به ایران سفر کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مرسوم است زمانی که قرار شد روابط به بن بست رسیده دو کشور اصلاح شود، هیات های حسن نیت بین کشورها رد و بدل می‌شوند، خاطر نشان کرد: بعد از نشست های متعدد راه حل هایی که مورد قبول است، اتخاذ می شود.

ولایتی خاطر نشان کرد: باید با حفظ حقوق متقابل و مسائل منطقه ای و بین الملل روابط مشترک، توسعه یابد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها