نایب رئیس مجلس در مراسم تشییع 5 شهید گمنام:

فراهم شدن زمینه مذاکرات،حاصل صبر و اقتدار ملت ایران است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یک نشست قرآنی گفت: در اوج تحریم ها و محدودیت های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می کنید.
کد خبر: ۶۶۷۵۷۸
منابع ارزی را در اوج تحریم ها آتش زدیم

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در نشست سراسری مسئولان و کار شناسان قرآنی ادارات کل این سازمان در قم، افزود: در برنامه 5 ساله دیده بودیم که 30 درصد از منابع لازم برای رسیدن به اقتصاد پویا و رشد 8 درصد از محل بهره وری تأمین شود، این در حالی است که در بعضی از کشور ها 70 درصد منابع را از بهره وری تأمین می کنند.

وی با بیان اینکه 30 درصد بهره وری فقط با یک اراده در ایران تحقق می یابد ولی اراده آن نیست، اظهار کرد: در اوج تحریم ها و محدودیت های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می کنید.

ابوترابی ادامه داد: قرآن اسراف و تبذیر را ریشه معضلات می داند. اسراف کنندگان مساوی با برادران شیطان هستند. به این فکر کنید و هر قدر می توانید بهره وری را در سازمان (تبلیغات اسلامی) ارتقا ببخشید و گزارش بدهید.

وی با بیان اینکه در نظام بودجه ریزی، تخصیص منابع بر اساس عملکرد نیست، افزود: اگر به حوزه فرهنگ این گونه نگاه شود و همه منابع مورد نیاز واقعی در هر حدی که باید، تامین شود، با تحول جدی روبرو می شویم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه حرکت ما در برابر بودجه دستگاه ها حرکت انفعالی است و بر اساس ارزیابی دقیق کارشناسی نیست، اظهار کرد: امیدوارم در نظام بودجه ریزی شاهد تحول باشیم؛ هر چند حرفش را می زنیم ولی اتفاق نمی افتد.

نایب رییس مجلس ضمن تائید اظهارات مسئول دارالقرآن الکریم استان مرکزی که از توزیع ناعادلانه اعتبارات قرآنی و نبود نظارت کافی بر برنامه ها و طرح های قرآنی انتقاد کرده بود اظهار کرد: تمام نکاتی که اشاره شد نکات درستی است که باید برای رفع این مشکلات و تحقق ایده های صحیح قدم هایی برداشت.

وی با بیان بخشی از فعالیت های قرآنی برادر شهیدش در اردوگاه عراقی ها تصریح کرد: مرحوم ابوترابی فرد هنگامی که در اسارت رژیم بعث بود با حرکت پرشتاب و ملموس حتی برای عراقی ها و نمایندان صلیب سرخ در مسیر افزایش نورانیت قرآن پیش می رفته است.

وی افزود: این است که نماینده صلیب سرخ اظهار داشته که در اردوگاه های عراق یک دولت اسلامی تشکیل شده که فقط پرچم ایران را ندارد. دشمن این اعتراف را می کند چرا ما از محیط خودمان ارزیابی مثبت نداریم؟ ما می توانیم در موقعیتی قرار بگیریم حتی دشمن ما به این اظهارنظر اعتراف داشته باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: تا زمانی که به نور قرآنی نورانی نشویم نمی توانیم محیط را به نور قرآن منور کنیم. کسی که تحت ولایت خدای متعال قرار گرفت و خدا ولی او شد و مدیریت او را در دست گرفت و تقدیر او به دست مدبر عالم هستی انجام شد این انسان از ظلمات به سوی نور می رود و هر روز نورانی تر می شود تا به نور مطلق مبدل می شود.

وی اضافه کرد: در تبدیل دارالقرآن به یک نماد برجسته ای از عقیده، اخلاق و رفتار قرآنی پیشرو باشید. خانه فاطمه زهرا چه خانه ای بود، چه نورانیتی داشت و چقدر قرآن در این خانه حضور یافته که حتی فضه به یک شخصیت بی نظیر قرآنی تبدیل شده بود. اگر این خانم جز در خانه حضرت زهرا بود به این مقام می رسید؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مهم ترین چالش فراروی کشور را در همه حوزه های مدیریتی، مدیریت بازاویه از دانش و علم دانست و گفت: ریشه مشکلات ما آن است که مدیریت همراه با دانش و علم آنهم نه مراتب پایین علم بلکه با مرزهای علم فاصله داشته باشد.

وی گفت: قرآن کریم ما را با این حقیقت فراخوانده و اگر بگوییم یکی از دو یا سه پیام مهم و کلیدی قرآن آن است که حیات علمی را برای بشر تاکید می کند سخن حقی است. شاید بتوان گفت این پیام اول قرآن باشد.

وی بر لزوم اعتلای سطح دانش در مدیریت کشور تاکید کرد و گفت: باید مدیریت دانش بنیان، کشور را اداره کند نه مدیریت سنتی و مدیریت مبتنی بر تجارب محدود و سلایق.

حجت الاسلام ابوترابی فرد به مسئولان و فعالان قرآنی توصیه کرد که سطح دانش و علم را در حوزه مدیریت ارتفا ببخشند و از اهل علم و دانش در این عرصه استفاده کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست ها و استفاده از صاحبنظران هوشمند در مدیریت کشور و توجه به مباحث آنها خیلی می تواند در ارتقای سطح مدیریتی مبتنی بر دانش موثر واقع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ss
Germany
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
هم خودتون خبر مینوسین هم خودتون نظر میدین كه بگین نظرات ملت رو منتشر میكنییم ...

نیازمندی ها