قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد در مدارس و بررسی وضع اعتیاد کارکنان ادارات دولتی خبر داد و گفت:‌ وضع اعتیاد در بین کارکنان ادارات دولتی آمار بالایی نیست.
کد خبر: ۶۶۷۲۸۱
اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد مدارس

علیرضا جزینی در گفت‌وگو با ایسنا افزود:‌ گزارش‌های متعددی در حوزه اعتیاد به ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده و بر همین اساس امسال طرح شیوع‌شناسی اعتیاد را با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام خواهیم داد.

وی درباره اجرای طرح غربالگری اعتیاد کارکنان دولت با بیان این که تاکنون غربالگری اعتیاد کارکنان در دستور کار نبوده، اظهار کرد: آمار اعتیاد در بین کارکنان بسیار کم است و با توجه به این که آمار فعلی مربوط به سه سال گذشته است، روایی دقیقی ندارد، اما امسال مقرر شده آماری از مبادی مطلع از جمله سیستم‌های بازرسی و حراستی درباره اعتیاد کارکنان گردآوری کنیم.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: با توجه به این که آمار اعتیاد در بین کارکنان دولت بالا نیست طرح غربالگری و تست عمومی اعتیاد نیز انجام نمی‌شود زیرا معتقدیم این امر در شان کارکنان و کارمندان دولت نیست.

جزینی با تاکید بر این که پیشگیری نقش اول را در کاهش آسیب‌های اعتیاد دارد، گفت‌:‌ برنامه‌های وسیع پیشگیری و بررسی علل اعتیاد همواره باید در دستور کار باشد و این موضوع مهمی است که کارکنان دولت نیز باید به آن توجه داشته و افراد پاکی باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها