معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ما اگر فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خود را در جایی مانور نمی‌دهیم، دلیلی نیست که اقدامی انجام نگرفته است.
کد خبر: ۶۶۷۲۲۹
یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت می فروشیم

اسحاق جهانگیری در همایش کارگر سلامت و رفاه اجتماعی که از سوی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در طی ۳۵ سال انقلاب اسلامی با تمامی محدودیت‌های اقتصادی که در جامعه وجود داشت، جامعه کارگری بیش از دیگران متحمل این نارسایی‌ها بودند و به عنوان قوی‌ترین پشتوانه نظام به ایفای نقش می‌پرداختند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین سرمایه‌های بنگاه‌های اقتصادی کشور هستند، گفت: در صورت رونق و شکوفایی تولید تمامی گروه‌ها الان بهره‌مند خواهند شد برهمین اساس خروج تولید کشور از رکود یکی از سیاست‌هایی است که پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی گفت: آنهایی که خیلی خیرخواهی می‌کنند و مدعی می‌شوند که چرا رئیس جمهوری همچون بقیه شعار نمی‌دهد، بدانند مگر سرنوشت شعار دادن مسئولان پیش روی ما نیست، مگر بیشترین شعار به منظور مبارزه با مفاسد اقتصادی و مبارزه با کشورهای خارجی و آمریکایی سر نمی‌دادند، مگر گفته نمی‌شد که این لوکوموتیو ترمز و دنده عقب ندارد!

وی افزود: عده‌ای خواسته یا ناخواسته تلاش دارند که دولت را وارد حاشیه‌های بی‌حاصل کنند، اما دکتر روحانی به عنوان یک انسان مجرب، دانشمند و علاقمند به حل مسائل مردم سوگند یاد کرده که مدافغع حقوق ملت ایران باشد و وی به طور کامل در این مسیر قرار گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: دکتر روحانی سوگند خورده است که با عقل و تدبیر مسائل کشور را حل کند.

وی به کارشکنی‌های دنیای استکبار علیه ملت ایران اشاره و افزود: دشمنان در تلاشند که جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه خود به مبارزه اقدام کند و با گفتن برخی از حرف‌ها از ما فضای بین المللی را علیه ما ایجاد کنند، لذا دست به صدور قطعنامه پشت قطعنامه و تحریم پشت تحریم علیه ملت می‌زنند.

جهانگیری تصریح کرد: یک راه این است که ما خود را درگیر این حواشی کنیم و راه دیگر اینکه رئیس جمهور به منظور حل مشکلات وقت بگذارد و تیم مجرب با در نظر گرفتن خطوط قرمزی که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، برای مذاکره با ۱+۵ تعیین کند تا بتوانیم از این طریق بنیاد تحریم‌ها را بشکنیم.

وی به موفقیت تیم هسته‌ای کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های تیم مذاکره کننده کشورمان با حفظ حقوق هسته‌ای ایران در چارچوب سیاست‌های رهبر معظم انقلاب نتایج مثبتی که‌‌ همان بنیان تحریم هاست حاصل شود.

وی با بیان اینکه در مقطع زمانی بعد از مذاکرات هسته‌ای تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشده، گفت: برخی مدعی اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان از سوی غربی‌ها هستند، کدام تحریم جدید؟! این در حالی است که برخی تندروهای کنگره آمریکایی که قصد اعمال تحریم را علیه ایران داشتند، کاخ سفید مجبور به اعلام استفاده از حق وتو در صورت اعمال تحریم علیه ایران شد، چرا که آن‌ها می‌دانستند که در صورت وضع تحریم جدید حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

جهانگیری خاطرنشان کرد: بازار سرمایه از مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم است و از ابتدای سال گذشته همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بیش از صددرصد بازار سرمایه کشور بازدهی داشته است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات است گفت: متاسفانه ۱۷ هزار میلیارد از سازمان تامین اجتماعی در اختیار فردی که اکنون در زندان است قرار گرفته شد و اگر پیگیری‌های لازم انجام نمی‌گرفت، معلوم نبود که عاقبت چه خواهد شد.

وی خروج از رکود را در سال جاری جزء سیاست‌های جدید دولت عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید موانع تولید را برطرف و اقدام به صادرات بیشتر از واردات کنیم.

جهانگیری به اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور اشاره و تصریح کرد: مشکلات متعددی در اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور به وجود آمد و سعی در رفع موانع موجود در این پروژه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه دولت با جدیت طرفدار بخش خصوصی است گفت: بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان با فروش نفت و دیگر اقدامات به پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده است که در سال ۹۳ هم چنین رقمی به منظور رونق و توسعه پیش بینی شده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اجازه نخواهیم داد که دوباره روش‌هایی در پیش گرفته شود که فکر و وقت مدیران و دیگر افراد به مسائل حاشیه‌ای گرفته شود. ما فرصت نداریم که وقت خود را به اینگونه مسائل هدر دهیم.

جهانگیری درباره دغدغه‌های موجود در تامین اجتماعی کارگران گفت: کاری که موجب نگرانی این قشر تولیدکننده در کشور شود، از سوی دولت انجام نمی‌گیرد و این امر نیازمند بحث‌های کار‌شناسی است که در حال انجام است. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها