خادم:بودجه وزرات ورزش را باید یکجا به پرسپولیس و استقلال بدهیم

آنچه در نشست وزارت ورزش و جوانان با استقلالی ها گذشت

اگر تمام این بودجه به طور کامل در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد باید آن را یکجا به این دو تیم داد.
کد خبر: ۶۶۷۱۳۰
آنچه در نشست وزارت ورزش و جوانان با استقلالی ها گذشت

امیررضا خادم درباره نشست با مسئولان تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: در این مدت مطالبی مطرح شده‌ بود که ما سعی کردیم در این جلسه به صورت رو در رو با هم صحبت کنیم . جلسه خوبی بود و دوستان گزارش مناسبی ارائه دادند. در این جلسه علاوه بر گزارش مسئولان استقلال سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان هم مطرح شد.

وی با یادآوری اینکه تغییرات مدیریتی ارتباطی به این جلسه نداشت خاطرنشان کرد: در این نشست هیئت مدیره گزارش کاری ارائه داد. بحث مالی و آن چیزی که بازرسان ارائه داده بودند نیز در این جلسه مورد تبادل نظر قرار گرفت. پیشنهاداتی هم مطرح شد و در جمع بندی متوجه شدیم چه اشکالات و چه نکات مثبتی وجود داشته است.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تأکید کرد: اظهاراتی توسط امیر قلعه‌نویی در این چند مدت مطرح شده بود و ایشان گله مندی‌هایی داشتند که به صورت رودررو با هم به بحث و تبادل نظر پرداختیم و فهمیدیم که این حرف‌ها بی‌ربط هم نبوده است.

خادم افزود: او در چند سال اخیر از بهترین مربیان ایران بوده است و نسبت به خیلی از مربیان کشور دستمزدش بالا نیست. نکته مهم این جلسه این بحث بود که می‌خواهیم فوتبال مولد داشته باشد و همه چیز سر دولت و وزارت ورزش و جوانان خراب نشود. فوتبال توانایی این را دارد که درآمدزا بوده و هزینه‌های خود را خودش دربیاورد.

وی گفت: قرارداد قلعه‌نویی و دایی منتشر شده و من همین‌جا از سایر تیم‌ها هم خواهش می‌کنم قراردادهای خود را منتشر کنند. بحث عمده ما فقط هزینه نیست بلکه ما می‌گوییم براساس درآمد و دارایی هزینه شود. این انتقاد جدی ما به چنین بحثی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: انتظارم از سپاهان، مس و سایر تیم‌های صنعتی این است که شفاف قراردادهای خود را اعلام کنند تا چنین تصوری صورت نگیرد که وزارت با دو تیم خاص برخورد کرده است.

خادم گفت: دو تیم استقلال و پرسپولیس بیش از 110 میلیارد تومان بدهی دارند. این درشرایطی است که بودجه کلی وزارت ورزش 150 میلیارد تومان است. یعنی اگر تمام این بودجه به طور کامل در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد باید آن را یکجا به دو تیم مذکور داد.

وی خاطرنشان کرد: آقای فتح‌الله زاده در این نشست راهکارهایی را به عنوان پیشنهاد ارائه دادند که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هیئت مدیره پرسپولیس تا دو روز آینده مشخص می‌شود گفت: استقلال هم به موازات پرسپولیس پیش می‌رود تا از رقیبش عقب نیفتد.

وی در خصوص بحث خصوصی سازی پرسپولیس و اسپانسرهای این تیم خاطرنشان کرد: در خصوص پرسپولیس نظرات زیادی است اما در مورد استقلال هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

خادم در خصوص واگذاری پرسپولیس به یک شرکت ایتالیایی تأکید کرد: چنین چیزی مطرح نیست و واگذاری باید براساس قانون مزایده صورت بگیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص اظهارات فتح الله زاده مبنی بر واگذاری استقلال به او و تسویه بدهی های این تیم خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان صاحب این تیم باید ساماندهی کند. این صحبت فتح الله زاده هم یک پیشنهاد است اما ما قطعا در راستای ساماندهی به شرایط استقلال از نظرات فرد با تجربه‌ای مثل فتح الله زاده استفاده می‌کنیم. البته ایشان ابتدا چند میلیارد پول می‌خواهند کار خود را راه اندازی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه ضمانت اجرایی برای پرداخت این بدهی‌ها وجود دارد گفت: پس شما خودتان هم قبول دارید که این بدهی‌ها وجود دارد و این مبالغ پرداختی خیلی زیاد بوده است، چون چند روز است ما چپ و راست می‌‌شویم. وزارت ورزش امکان ریالی ندارد اما همه مشکلات روی دوش ماست. خیلی‌ها طلبکار هستند و آغاز فصل هم نزدیک است هر روز از ساعت 6 صبح تا 10 شب درگیر این مطالب هستم چون دغدغه خاطر دارم.

۲ پیشنهاد فتح‌الله‌زاده برای اداره استقلال در فصل جدید

علی فتح‌الله‌زاده بعد از نشست بررسی راهکارهای خصوصی سازی استقلال در وزارت ورزش اظهار داشت: جلسه امروز منجر به انتخاب هیئت مدیره جدید نشد اما من دو پیشنهاد را مطرح کردم؛ اول آنکه 3 عضو هیئت مدیره را خودم به این گروه اضافه کنم و پولی هم از وزارت ورزش نگیرم ضمن آنکه 10 میلیارد از بدهی‌های استقلال را هم پرداخت کنیم.

وی افزود: پیشنهاد دوم ما این است که بودجه را به صورت 50 -50 پرداخت کنند در آن شرایط هم می‌توانیم 20 میلیارد از 40 میلیارد بدهی استقلال را تسویه کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره غیبت مقداد نجف‌نژاد در جلسه امروز تاکید کرد: نجف‌نژاد برای بازدید از حوزه انتخابیه‌اش رفته بود و به همین دلیل در نشست حضور پیدا نکرد.

فتح‌الله‌زاده یادآور شد: به مسئولان وزارت ورزش گفتم اگر می‌خواهند مدیر عامل و هیئت مدیره را انتخاب کنند هر چه سریعتر این کار را انجام دهند چرا که فصل نقل و انتقالات نزدیک است و می‌خواهیم بازیکن بگیریم.

وی در مورد بدهی 40 میلیاردی استقلال گفت: این 40 میلیارد بدهی انباشته باشگاه استقلال است. به عنوان مثال 6 میلیارد آن مالیات استقلال از سال 49 تاکنون است. اگر 20 میلیارد از طرف وزارت ورزش به من داده شود این 40 میلیارد بدهی را صفر می‌کنم ضمن آنکه دیگر پیشنهاد من که همان اجازه اضافه کردن 2،3 نفر به هیئت مدیره به همراه تسویه 10 میلیارد از بدهی‌ها هم سر جای خودش باقی است.

مدیر عامل باشگاه استقلال درباره همکاری با امیر قلعه‌نویی و جذب بازیکنان جدید تاکید کرد: ابتدا باید هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه مشخص شوند، سپس می‌توان در این باره صحبت کرد.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: در این مورد که بعضی‌ها می‌گویند گفته‌ام از استقلال می‌روم اما اکنون می‌گویم می‌مانم هم پاسخم این است آن زمان که گفتم می‌روم تیم ما در صدر جدول بود اما اکنون که استقلال پنجم شده است می‌خواهم بمانم.

وی درباره حرکات کبه بعد از گلزنی در دیدار مقابل الریان تصریح کرد: کبه منظور بدی نداشت و آن حرکت بیشتر شادی گل بود و آن معنی که در ایران دارد را برای او نداشت.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اختلاف نظر کبه و قلعه‌نویی گفت: به هر صورت مشکلاتی بر سر بازی دادن یا ندادن این بازیکن بود اما اختلافی میان این دو وجود ندارد.

قلعه‌نویی: پیشنهاد خادم پیشنهاد خوبی بود

امیر قلعه‌نویی پس از پایان جلسه اعضای هیئت مدیره استقلال با امیررضا خادم برای بررسی وضعیت خصوصی سازی باشگاه استقلال گفت: از دکتر خادم و همکارانش تشکر می‌کنم چون جلسه خوبی برگزار شد. دوستان در وزارت ورزش دنبال یکسری کارها بودند تا هر چه زودتر وضعیت استقلال بهتر شود.

وی افزود: مشکلی در این جلسه وجود نداشت و این جلسات را برای این برگزار می‌کنند که مشکلات برطرف شود.

سرمربی استقلال تصریح کرد: در نشست امروز نگاه وزیر ورزش از طرف خادم برای وضعیت آینده استقلال و همچنین گذشته مطرح و صحبت‌هایی در این میان انجام شد.

قلعه‌نویی در مورد ماندن علی فتح‌الله‌زاده در پست مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت: در مورد ماندن فتح‌الله‌زاده من نباید صحبت کنم. در جلسه امروز در مورد برنامه‌های کلان باشگاه بحث شد.

وی گفت: پیشنهاد خادم در جلسه امروز خوب بود. مسئولان دنبال این بودند که مشکلات تیم‌های استقلال و پرسپولیس حل شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا فتح‌الله زاده در جلسه امروز کمک 20 میلیاردی از وزارت ورزش و جوانان خواسته خاطرنشان کرد: چنین چیزی صحت ندارد.

سرمربی استقلال درباره منتشر شدن قرارداد باشگاه‌ها گفت: قبلا گفته بودم خوب بود قرارداد 16 تیم ارزیابی و بعدا اعلام می‌شد.

قلعه نویی درباره شرایط خودش عنوان کرد: سر نخواستن من دعواست!

وی در پایان اظهار داشت: با خادم مشکلی ندارم و با او دوست 20 ساله هستم. امروز هم صحبت‌های خوبی رد و بدل شد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها