محمد رویانیان که این روزها به دنبال بدهی بزرگی که برای باشگاه پرسپولیس بر جای گذاشته زیر فشار انتقادها قرار دارد، دیروز اعلام کرد از سوی عادل فردوسی‌پور برای رفتن به برنامه نود تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده است.
کد خبر: ۶۶۶۹۸۴
اتهام رویانیان به فردوسی پور

مدیرعامل سابق و بلند پرواز پرسپولیس که می‌خواست باشگاهی استاندارد و در سطح بین‌المللی تحویل دهد و برود، امروز وقتی می‌بیند هیچ یک از ولخرجی‌هایش برای پرسپولیس مثمرثمر واقع نشده و طرح‌های اقتصادی‌اش یکی‌یکی شکست می‌خورند، این روزها فشار زیادی را به لحاظ روحی و روانی متوجه خود می‌بیند. مدیری که چون از جنس ورزش نبود فکر می‌کرد دستوری باید همه چیز را حل و فصل کند، غافل از آن که در عرصه ورزش اجبار لزوما نمی‌تواند به کسب نتیجه منجر شود و چنین نیز شد. مدیری که می‌خواست با گسترش مراودات بین‌المللی پرسپولیس و ده‌ها طرح اقتصادی، این باشگاه را به خودکفایی برساند، امروز نتیجه تصمیمات آنی و لحظه‌ای خود را می‌بیند. هر چند اگر تمام تلاش‌های او به قهرمانی پرسپولیس منجر می‌شد، حالا بسیاری از این فشارها متوجه او نبود و حداقل می‌توانست سرش را در بین مردم بالا بگیرد، اما حالا که تیم قهرمان نشده و تنها سهمش یک مجوز آسیایی است، قراردادهای میلیاردی و بدون بازگشت او بدجوری روی اعصاب دوستداران این باشگاه راه می‌رود، بویژه وقتی که اعلام می‌شود بسیاری از تیم‌ها با یک چهارم هزینه پرسپولیس در لیگ برتر نتیجه گرفته‌اند. به هر حال و در شرایطی که انتظار می‌رفت رویانیان دوشنبه گذشته با حضور در برنامه نود و رو در رو با امیر رضا خادم، نماینده وزارت ورزش به مناظره و شفاف‌سازی بپردازد، وی نه تنها به این برنامه نرفت، بلکه فردای آن اعلام کرد که چون خادم را مدیری فانتزی و غیرمنطقی دیده است، حاضر به حضور در این برنامه نشده است!

البته این هم جزئی از طبیعت سوال‌برانگیز فوتبال ماست که مدیرانش به‌طور معمول حاضر به پاسخگویی نیستند، اما یقینا این هم از مدیری با تجربه چون رویانیان قابل قبول نیست که بگوید برای حضور در این برنامه از سوی فردوسی‌پور تهدید شده و مجری برنامه نود به او گفته است که اگر نیایی آن قدر می‌زنیمت که با پای خود در برنامه حاضر شوی! مدیر عامل دیروز قرمزها که متاسفانه همه چیز را از بالا به پایین می‌نگرد، روز گذشته در این باره به فارس گفت که نوار این تهدید را نیز در اختیار دارد که البته عادل فردوسی‌پور در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد از رویانیان انتظار دارد اگر نواری را در اختیار دارد، آن را برای روشن شدن اذهان پخش کند.

فردوسی‌پور افزوده است: از ادعای دور از واقعیت آقای رویانیان مبنی بر تهدید ایشان برای حضور در برنامه نود متعجب شدم. من هرگز در تماس‌هایی که به طور خودکار ضبط شده است، ایشان را برای حضور در برنامه نود تهدید نکردم و در مکالماتم ادبیات تهدید‌آمیز نداشتم؛ ممنون می‌شوم فایل صوتی مبنی بر تهدید بنده را پخش کنند.

به هر صورت اگر هم فرض را بر این بگیریم که چند باری با رویانیان برای حضور در این برنامه تماس گرفته شده، باید از وی پرسید چرا حاضر نشده در برنامه‌ای که میلیون‌ها مخاطب دارد از خود دفاع کند؟ همان‌طور که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال در برنامه حاضر شد تا با دفاع از عملکرد مدیریتی خود، قضاوت را به مردم واگذار کند. به هر صورت این‌که از مسئولیت فرار کنیم و به دیگران انگ بزنیم، نمی‌تواند برای رویانیان گره‌گشا باشد.

حجت‌اله اکبرآبادی ‌/‌ دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
تا وقتی غیر فوتبالی ها باشند وضع همینه كه هست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها