آهنگسار و رهبر ارکستر «نوای صلح» از انتشار تازه‌ترین آلبوم موسیقی خود در قالب دو دفتر متشکل از موسیقی فیلم، تئاتر و منظومه‌های شخصی‌اش خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۷۹۵
مجموعه‌ای از موسیقی‌های تئاتر و سینما آلبوم می‌شود

مهدی وجدانی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی گفت: ضبط تازه‌ترین آلبوم موسیقی‌ام به زودی آغاز می شود که این مجموعه شامل موسیقی فیلم‌ها، نمایش‌ها و منظومه‌های شخصی من است که طی چند ساله اخیر نسبت به تولید آنها اقدام کرده‌ام.

وی افزود: این آلبوم موسیقی در دو بخش تولید می‌شود که بخش اول در قالب موسیقی کلاسیک و بخش دوم سازهای ایرانی در کنار سازهای کلاسیک است که استفاده از سازهایی چون تار، کمانچه، سه تار، ویولن سل، ویولن و پیانو از جمله این ترکیب‌بندی سازی است که برای من تجربه بسیار متفاوتی به لحاظ ساختاری است.

این آهنگساز درباره ویژگی‌های این آلبوم موسیقایی گفت: آنچه بعد از پایان مراحل ضبط آلبوم برای شناسنامه اثر در نظر گرفته ایم به این شکل است که برای هر قطعه یک عکس نیز در نظر گرفته شود که شنونده علاوه بر شنیدن قطعه مورد نظر تصویر مربوط به آن قطعه را نیز ببیند ضمن اینکه در همین تصویر چند سطری هم درباره خود قطعه نوشته شده که به نوعی مخاطب را کاملا در حال و هوای اثر قرار می دهد. این فضا تجربه ای است که تاکنون کمتر در انتشار آلبوم های موسیقایی مشاهده کردم.

وجدانی درباره ترکیب نوازندگان این آلبوم نیز گفت: غیر از حضور اعضای همیشگی ارکستر «نوای صلح» تصمیم گرفتم از چند نوازنده صاحب‌نام ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک استفاده کنم چراکه به کیفیت این آلبوم موسیقایی به شدت توجه دارم و دوست دارم اثری را روانه بازار موسیقی کنم که از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

رهبر ارکستر «نوای صلح» گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته «میکس» و «مسترینگ» اثر در یکی از استودیوهای مجهز آمریکا انجام خواهد شد زیرا درکشورمان قابلیت های صوتی و تجهیزاتی «میکس» و «مسترینگ» این توانایی را ندارند که بتوانند چنین آثاری را پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه مراحل پیش‌تولید اثر از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته ضبط آلبوم تا پاییز امسال به طول می انجامد و به احتمال زیاد در شش ماهه دوم سال جاری منتشر خواهد شد.

آهنگسازی و اجرای سمفونی ظهور، قطعه ارکسترال فتح، سمفونی خرمشهر، تراژدی رستم و سهراب، ایران 1404 همراه با ارکستر نوای صلح در تالار وحدت و تالار اندیشه، اجرای رپرتوار موسیقی متن فیلم و آهنگسازان دوره رومانتیک در تالار رودکی، اجرای افتتاحییه جشنواره آواهای ایرانی همراه با ارکستر نوای صلح، ساخت و اجرای سرود صنعت جهانی مس، ساخت بیش از 15 موسیقی متن تئاتر و 10 موسیقی متن فیلم، تدریس موسیقی از سال 1385 در دروس تاریخ هنر موسیقی غرب، نوازندگی گیتار کلاسیک، سلفژ و تحلیل و آنالیز، شرکت در جشنواره بین الملی موسیقی فجر، ارائه سه آلبوم موسیقی بی کلام با عناوین «تاریکی زیبا» ،«شکهایی از بهشت» و «جاده های بارانی» از جمله آثار مهدی وجدانی در عرصه موسیقی است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها