یک سایت خبری برای این‌که در محیط اینترنت برای مخاطبان قابل دسترسی باشد به چهار ابزار نیاز دارد. ابزار اول، یک دامین یا آدرس اینترنتی است.
کد خبر: ۶۶۶۷۶۸
راه‌اندازی یک سایت خبری چقدر هزینه دارد؟

آدرس‌های اینترنتی بنا به این‌که چه پسوندی داشته باشد هزینه‌های مختلفی دارد، اما حداکثر هزینه برای آدرس یک سایت خبری 50 هزار تومان آن هم برای پنج سال خواهد بود.

بعد از این‌که آدرس اینترنتی را به دست آوردید باید سیستمی برای مدیریت محتوا یا خبرها داشته باشید. در فضای وب، سیستم‌های مدیریت محتوا و اخبار رایگانی مثل وردپرس یا جوملا وجود دارد که بدون هزینه‌کردن می‌توانید آنها را روی سایت خود نصب کنید، اما برای این کار ابتدا باید فضایی روی وب خریداری کنید؛ فضایی در سرورهای مخصوص.

هزینه سرور بنا به ترافیک داده و نیز حجمی که سرور دارد متفاوت است. از 60 هزار تومان برای سایت‌های سبک و کم مخاطب تا قیمت‌های میلیونی برای سایت‌های پرمخاطب و سنگین که مثلا عکس و فیلم‌های زیادی دارد.

حالا دیگر فقط می‌ماند پوسته کار که یک قالب خبری است. این قالب قابل طراحی به وسیله طراحان وبسایت است که هزینه‌هایی از 50 هزار تا بیش از یک میلیون تومان را از شما طلب خواهند کرد. با این حال در سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس یا جوملا می‌توان قالب‌های رایگانی را نصب کرد یا حداکثر زحمت ترجمه آن را کشید.

در کنار اینها باید دانست که رشد سایت‌های خبری در ایران باعث شده شرکت‌های مختلفی برای ارائه خدمات میزبانی وب، طراحی سایت و نیز برنامه‌نویسی مدیریت محتوا و خبر، ایجاد شود.

این شرکت‌ها برای مجموع این سه خدمت، هزینه‌ای از سه میلیون تا بیش از ده میلیون تومان طلب می‌کنند. البته همه چیز به این بستگی دارد که انتظار شما از سایت خبری‌تان چیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها