گفت‌وگو با بهترین مدافع والیبال باشگاه‌های آسیا

شریفات: نه پدیده‌ام و نه نوظهور

کد خبر: ۶۶۶۷۳۹
شریفات: نه پدیده‌ام و نه نوظهور


او پدیده جدید والیبال ایران نیست کما این‌که شهرام محمودی، امیر غفور و پوریا فیاضی پدیده نبودند. مصطفی شریفات هم از جمله این بازیکنان ملقب به پدیده است. او در مسابقات جوانان جهان در سال 2007 همبازی شهرام محمودی بود که مقام سوم جهان را کسب کرده بود. شریفات در مسابقات اخیر باشگاه‌های آسیا در فیلیپین پا به پای سیدمحمد موسوی جنگید و جایزه بهترین مدافع آسیا را گرفت. شریفات همشهری سیدمحمد موسوی، ستاره والیبال ایران است که از جنوب گرم آمده‌اند؛ جایی که گفته می‌شود فرزندانش پا به توپ متولد می‌شوند، شریفات 202 سانتی‌متر قد و 26 سال دارد، ولی گمنامی است که بهترین مدافع آسیا شناخته شد. با وی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

چه شد که بعد از سال‌ها بازیگری به چشم آمدید؟

من شش سال در ماهشهر بودم، اما از جنوب که کنده شدم و به تیم پرسپولیس پیوستم یخ من آب شد، خوب تمرین کردم و به چشم آمدم. اصولا هر بازیکنی که در تهران بازی کند بیشتر دیده می‌شود و من هم این‌گونه بودم.

فکر می‌کردید کاپ بهترین مدافع آسیا را بگیرید؟

توی ذهنم بود، انگیزه زیادی داشتم و می‌خواستم خلأ حضور نیکولوف بلغاری را در تیم متین پر کنم.

آیا بازی کنار سیدمحمد موسوی برایتان آموزنده بود؟

همه می‌دانند سید بهترین بازیکن آسیاست، او مرا حمایت می‌کرد و پاس‌های سعید معروف هم که خیلی موثر بود. از همه اینها گذشته انگیزه‌ای که در وجود خودم بود، باعث شد حسابی به چشم بیایم.

به تیم‌ملی هم فکر می‌کنید، آن هم در حضور رقبایی مانند عادل غلامی، آرمین تشکری و...؟

بله، یک‌بار زمان آقای ولاسکو دعوت شده بودم، ایشان خیلی به من کمک کرد و چیزهای زیادی از این مربی بزرگ آموخته‌ام و حالا هم که دعوت شده‌ام می‌خواهم جای ثابتی در تیم‌ملی پیدا کنم.

دانیل باگنولی چی، چقدر در هدایت تیم موثر بود؟

او مربی بزرگ و دنیا دیده‌ای است که در جهان شناخته شده است، شاید با ولاسکو قابل مقایسه نباشد، اخلاق تندی دارد، ولی مربی بزرگی است.

آیا در جریان جام باشگاه‌های آسیا پیشنهادی از تیم‌های دیگر داشته‌اید؟

نه من و نه هیچ‌یک از بچه‌ها پیشنهادی نداشته‌ایم، اما اگر میل من باشد، فقط ایتالیا را ترجیح می‌دهم، آنجا مثل یک دریا می‌ماند.

لی رومینگ چینی بهترین پاسور باشگاه‌های آسیا شد، فکر نمی‌کنید حق سعید معروف بود؟

لی واقعا یک پاسور استثنایی است و عالی کار کرد، اما سعید در جریان مسابقات مریض شد و دیر به تیم پیوست و اگر این‌گونه نبود حق او هم بود که انتخاب شود.

جام باشگاه‌های آسیا پدیده‌ای هم داشت؟

من یکی که نوظهور نبودم و در تیم متین علی‌اصغر رزمفر، بازیکن تازه واردی است که بازی‌های خوبی ارائه داده است، او کنار بازیکنان بزرگ تیم به تجارب گرانبهایی رسیده است و می‌تواند در آینده نزدیک یک سرعتی‌زن تمام عیار شود.

مهم‌ترین رقیب شما در جام باشگاه‌های آسیا چه تیمی بود‍؟

بایک موتور چین، واقعا بی‌نظیر بازی می‌کردند، این تیم در تمام پست‌ها خیلی روان عمل می‌کرد و سرعت زیادی داشت، اما تیم ما در سرویس و دفاع بهتر بود و آنها را از کار انداخت.

جمشید حمیدی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها