یک روزنامه عربستانی از فعالیت شبکه های گسترده برای سوء استفاده ثروتمندان عرب از دختران کم سن و سال آواره سوری در اردوگاه زعتری، خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۶۸۶
سوء استفاده ثروتمندان عرب ازدختران آواره سوری

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اینترنتی «المرصد» نوشت: دامنه به ازدواج در آوردن دختران سوری به حدی در حال گسترش است که باعث نگرانی اداره پناهندگان اردن شده است و دختران آواره سوری اظهار می دارند که مردانی به بهانه کمک به اردوگاه آمده و سپس با آنها ازدواج کرده اند. اما قبل از پایان ماه عسل ناگهان غیبشان زده است.

این شبکه پلید با انتشار اسامی دختران سوری و شماره تلفن آنها بر روی برنامه «واتساپ» مدعی است که برای پیوند دادن دو همسر، در مقابل پنج هزار ریال عربستان تلاش می کند، و تأکید می کند که این ازدواج ها شرعی و رسمی است.

روزنامه عربستانی المرصد با یکی از این واسطه ها که خود را «ام علاء» معرفی می کرد، تماس گرفت. وی می گوید: دختران آواره سوری، در جستجوی امنیت هستند و مردان نیز در پی رسیدن به زنان زیبارویی که سرزمین شام به داشتن چنین زنانی شهرت دارد. همچنین مردانی که به ما مراجعه می کنند یا افراد مسن هستند یا کسانی که می خواهند ازدواجشان تا مدتی، مخفی بماند.

موضوع اوین و سناریوی رسانه های بیگانه

موضوع ادعایی حمله به بند350 اوین و حواشی و شبهات مربوط به آن که در فضای رسانه ای مخالفان نظام دنبال می شود؛ کماکان از زوایای گوناگونی بصورت یک سناریوی چند لایه در دستور کار شبکه های ماهواره ای قرار دارد تا این موضوع را در قامت یک سوژه ویژه در خطوط خبری و تحلیلی خود زنده و داغ نگه دارند.

شبکه های ماهواره ای در عملیاتی رسانه ای با بررسی اظهار نظرها در ارتباط با حمله ادعایی به بند 350 اوین، همزمان با رد توضیحات مسئولین کشور در این ارتباط، روندتحریک و مطالبه از دولت برای ورود به این مسأله را کلید زده اند.

تلاش این شبکه ها بر القای این مسئله است که دولت در این زمینه مسئول است چرا که دو وزیر در این وقایع دخیل هستند بعلاوه آنکه دکتر روحانی در وعده های انتخاباتی اش از بازتر شدن فضا گفته بود.

در واقع به نظر می رسد هدف اصلی رسانه های بیگانه از برجسته کردن تجمع برخی زندانیان به اصطلاح سیاسی بند 350 زندان اوین مقابل نهاد ریاست جمهوری، از سویی تلاش برای برانگیختن افکار عمومی علیه حاکمیت و از سوی دیگر فشار به دولت روحانی براساس سناریوی مطالبه خواهی است.

روایت بهروز افخمی از دمشق و توصیه به اوباما

افخمی، کارگردان سینما گفت: باید به اوباما و هم فکران و هم دستانش که می خواهند دنیا را با وحشت و تهدید اداره کنند، توصیه کرد که فشار و ترس را زیاد ادامه ندهند زیرا آن هیبت ظاهریشان هم فرو می‌ریزد و دستشان رو می‌شود و همه می‌فهمند که اسلحه‌ای واقعی در دستشان نیست.

به گزارش تسنیم، دویست و چهل و پنجمین برنامه «شب خاطره» حوزه هنری با حضور و خاطره گویی «زائران صلح سوریه» دیروز ۴ اردیبهشت ماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

بهروز افخمی کارگردان سینما در این مراسم گفت: من بعد از سفر به سوریه به طور کلی تغییر فاز دادم و در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده‌ام که آرام آرام تازه معنای این تغییر فاز برایم روشن می‌شود. دمشق با آن چیزی که تصور می‌کردیم خیلی متفاوت بود.

وی ادامه داد: ما با یک شهر کاملا بی‌اعتنا به تهدید مواجه شدیم. شهری فعال و زنده که این تصویر برایمان غیرمنتظره بود.چیزی که برای من عجیب بود و کم کم دارم معنای آن را می‌فهمم این بود که اگر تهدید یا ایجاد وحشت و ترور را برای یک ملت ادامه دهیم و تکرار کنیم، کم کم این تهدید و ترور بی اثر می‌شود و جای وحشت و ترس، شجاعت را در آنها بیدار می‌کند. از سوی دیگر این حقیقت را یافتم که شجاعت هم مثل وحشتزدگی واگیر دارد. ما در دمشق با یک اپیدمی شجاعت مواجه شدیم که برای من خیلی جالب بود.

تنش میان روسیه، آمریکا بر سر اوکراین

با آغاز مانور نظامی جدید روسیه در مرزهای اوکراین تنش میان مسکو و واشنگتن بالا گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز،کری در بیانیه‌ای تند از مسکو خواست که یا به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در اوکراین کمک کند و یا منتظر تحریم‌های جدید آمریکا بماند.

در مقابل، سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه، نیز ابراز امیدواری کرد که واشنگتن مسئولیت خود در قبال آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد را درک کند. علاوه بر این وی از آمریکا خواست تا از نفوذش بر دولت موقت اوکراین بهره برده و مانع از بدتر شدن اوضاع در شرق این کشور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها