وضعیت تاسف بار اردوی پولاد مردان

ندادن آب معدنی برای جلوگیری از اسراف

وزنه‌بردار المپیکی ایران می‌گوید که اردوی وزنه‌برداری از لحاظ امکانات رفاهی در وضعیت بدی قرار دارد به طوری که فدراسیون به این دلیل که وزنه برداران آب معدنی را اسراف می کنند، سهمیه آن را قطع کرده است.
کد خبر: ۶۶۶۶۵۹
ندادن آب معدنی برای جلوگیری از اسراف

سعید محمدپور درباره کمبود امکانات در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری، اظهار کرد: امکانات در اردوی تیم ملی واقعا در حد یک ورزشکار آماتور هم نیست. ما ویتامین‌هایی را که نیاز داریم، خودمان تهیه می‌کنیم. کیفیت غذا نیز بسیار پایین است. البته سالن تمرینی وضعیت خوبی دارد، اما شرایط خوابگاه اصلا خوب نیست.در کل وضعیت ما در اردوها به جایی رسیده که فدراسیون گفته به دلیل این که وزنه‌برداران آب معدنی را اسراف می‌کنند، هر کس خواست خودش آب معدنی بگیرد بقیه نیز از آب شیر استفاده کنند. در حال حاضر دو ماه از اردوی تیم ملی گذشته، اما در حالی که اکثر وزنه‌برداران مشکل آسیب دیدگی‌ دارند از فیزیوتراپی خبری نبوده و از طرفی حقوق‌هایمان نیز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: شرایط در اردوها باید به گونه‌ای باشد که وزنه‌برداران بدون دغدغه‌ فکری از لحاظ امکانات رفاهی و مالی ، تنها به تمرینات خود فکر کنند. البته وزنه‌برداران همیشه کم توقع بوده‌اند و شاید به دلیل همین کم توقعی این مشکلات وجود دارد. کشتی و وزنه‌برداری از رشته‌های ورزشی پر افتخار کشور محسوب می‌شوند . البته امکانات کشتی نیز در شان کشتی‌گیران نیست، اما در قیاس با وزنه‌برداری ، آنها وضعیت بهتری دارند و وقتی سر اردوهای آنها رفتم حسرت خوردم. البته رضازاده تلاش خود را می‌کند، اما 100 درصد بودجه کم است.

محمدپور در پاسخ به این پرسش که صحبتی با مربیان نداشته‌اید، بیان کرد: با آقای زارع صحبت ‌کرده‌ایم و قرار شده آب معدنی را برای وزنه‌برداران بیاورند، اما بقیه شرایط اصلا خوب نیست. آقای زارع نیز می‌گوید که بودجه کمی در اختیار فدراسیون قرار گرفته است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چرا در بازدید سجادی از اردوی وزنه‌برداری مشکلات خود را مطرح نکردید؟ گفت: بهداد سلیمی به نمایندگی از وزنه‌برداران در مورد پرداخت نشدن حقوق‌ها، وضعیت بد غذا و خوابگاه صحبت کرد و قرار شد کمک کنند اما تا الان کاری نشده است. از طرفی وزیر ورزش و جوانان نیز وزنه‌برداری را مورد کم لطفی قرار داده و بر سر اردوهای والیبال ، بسکتبال و کشتی رفته است. تنها به اردوی وزنه‌برداری نیامد. باید از طرف وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نگاه خاصی به وزنه‌برداری شود. اگر به وزنه‌برداری خوب رسیدگی شود به راحتی در بازی‌های آسیایی دو، سه سال مدال طلا خواهیم گرفت.

وزنه‌بردار المپیکی ایران درباره وضعیت آمادگی خود نیز تصریح کرد: به احتمال زیاد در چابکسر اردو خواهیم داشت که بعد از پایان آن رکوردگیری می‌شود. تا آن زمان تلاش می‌کنم به بهترین رکوردهایم برسم. بعد از رکوردگیری نیز حق هر کسی باشد در اردو باقی می‌ماند. اگر مشکلی پیش نیاید برای روز به روز بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی برنامه‌ریزی ‌کرده‌ام ، البته یک رقیب بسیار قوی روبرویم است که پدیده وزنه‌برداری جهان محسوب می‌شود. ایلیا ایلین قزاق لحظه به لحظه خبر تمرینات خود را در اینترنت می‌گذارد و شرایط تمرینی خوبی دارد. البته شکست دادن آن غیر ممکن نیست، اما سخت خواهد بود.

وی با اشاره به حضور دو وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم در اردوی تیم ملی گفت: میثم محبی ، وزنه‌بردار خوبی است و با او رقابت سالمی دارم. البته در حال حاضر از ناحیه زانو آسیب دیده بنابراین تمریناتش را سبک کرده، اما وزنه‌هایی که در خانه زده در حدی است که در مسابقات جهانی می‌تواند مدال بگیرد.(ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها