معاون صدا درباره‌ی کم حاشیه بودن رادیو در سال 92 گفت: خوشبختانه رسانه حاشیه‌ای ندارد و کسانی حاشیه دارند که به جای کار به دنبال هوچی‌گری و غوغاسالاری باشند.
کد خبر: ۶۶۶۶۳۰
رادیو در سال گذشته حاشیه‌ای نداشت

محمد حسین صوفی عنوان کرد: معتقدم سال 92 سال خیلی خوبی برای رادیو بود،‌ همچنین سیاست مدیران رسانه نیز بر این بوده که در آرامش، به اعتماد و نیازمندی‌های مخاطب پاسخ دهند.

او ادامه داد: سال 92 برای رسانه‌ی ملی سال پرکاری بود و اتفاقا شاید بتوان گفت نسبت به سال‌های گذشته موفق‌تر نیز بودیم.

صوفی یادآور شد: بخش اعظم برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری محصول تلاش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های رسانه بود و در

خرداد 92 همه‌ی شبکه‌های رادیویی ما فعال بودند و حداقل برای انتخابات بیش از شش ماه برنامه داشتیم و رادیو در سال 92 در پرتو برگزاری انتخابات یک سال پرنشاطی را داشت؛ ضمن اینکه در کنار آن، تولید و افزایش انواع برنامه‌های رادیویی از توفیقات رادیو در سال 92 بود.

وی همچنین اشاره کرد: در سال گذشته در جشنواره‌ی ABU دو جایزه کسب کردیم‌؛ ABU هر سال شش جایزه به سراسر جهان اهدا می‌کند که برای اولین بار رادیوی جمهوری اسلامی دو جایزه کسب کرد. حتی در پایان سال یک اثر دیگر در بخش آوازها به مسابقه‌ی ABU راه پیدا کرد که هیچکدام از اینها سابقه نداشته است.

معاون صدا تاکید کرد: من سال 92 را نه به عنوان مسئول بلکه به عنوان کارشناس رسانه سال موفقی می‌دانم.

او معتقد است: هر چقدر به نیازهای مخاطب پاسخ دهیم توفیقمان بیشتر خواهد شد‌، مخاطبان انواع برنامه‌ها را از ما توقع دارند؛ بر این اساس در سال 92 با بررسی‌های صورت گرفته، نسبت به تکمیل شبکه‌های تخصصی اقدام کردیم‌.

صوفی به خبرنگار ایسنا گفت: ما در سال 92 موفق شدیم که سپهر رسانه‌ای رادیوی جمهوری اسلامی را تکمیل کنیم و ان‌شاءالله سال 93 نیز برنامه‌های متعددی را در نظر داریم که از جمله‌ی آنها برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی صدا و اجلاس جهانی صدا و همچنین راه‌اندازی شبکه‌های میزان و کودک است.

معاون صدا درباره‌ی جایگاه رسانه‌ی رادیو در میان دیگر رسانه‌های نوظهور، گفت: هر رسانه‌ای مخاطب و کارکرد خاص خودش را دارد و رادیو سعی کرده دیگر رسانه‌ها را به استخدام خودش درآورد.

صوفی همچنین عنوان کرد: آنچه مهم است این است که هر رسانه‌ای بتواند در عرصه‌ی رقابت‌، نیازها‌، ضرورت‌ها و اولویت‌های مخاطب را تشخیص دهد و متناسب با آنها برنامه‌سازی کند تا مخاطب گمشده‌ی خود را در سبد آن رسانه جست‌وجو کند.

وی سرعت عمل‌، به‌روز بودن و در دسترس بودن را از ویژگی‌های رادیو دانست و افزود: مخاطب از این طریق‌ها می‌تواند سریع‌تر از بقیه رسانه‌ها گمشده‌، توقع و مطالبه‌ی خود را در رادیو جستوجو کند؛ بر این اساس رادیو سعی کرده از خدمات دیگر رسانه‌ها نظیر ماهواره ‌، اینترنت‌، فضای مکتوب و موبایل استفاده کند.

معاون صدا در پایان نیز یادآور شد: در موبایل‌های دارای اندروید اپلیکیشنی قرار دادیم تا افرادی که به امکانات اینترنتی دسترسی دارند بتوانند بدون هندزفری برنامه‌های رادیو را روی موبایل خود دریافت کنند‌، به عبارتی دیگر رادیو توانسته موبایل دارای اندروید را به استخدام خودش در بیاورد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها