خانه همیشه محلی امن و سالم تلقی می‌شود اما حقیقت این است که برای مبتلایان به حساسیت همین مکان امن هم می‌تواند منبع ناراحتی باشد.
کد خبر: ۶۶۶۵۴۴

جام جم سرا:

ر هر خانه ای مکان های مختلفی وجود دارد که محل تجمع ذرات حساسیت زاست و افراد آسیب پذیر و حساس را دچار مشکل می کند. این مکان ها که بیش از همه نقاط دیگر در منزل محل مناسبی برای تجمع حساسیت زاست عبارت است از؛

پنجره ها- دانه های گرده می تواند به راحتی از طریق پنجره های بدون درزگیر وارد خانه شود. لازم است برای جلوگیری از ورود آن پنجره ها را درزگیری کنید.

زیر مبل ها- استفاده از یک پارچه نم دار و قرار دادن آن در زیر مبل و روی سطوح، گرد و غبار را به خود جذب می کند.

فرش ها- ذرات کوچک گرد و غبار به میزان زیادی تولید می شود که می تواند مسافت زیادی در هوا جابه جا شود. اگر از جمله افرادی هستید که به این ذرات حساسیت دارید لازم است تمام تلاش خود را برای از بین بردن آنها انجام دهید. برداشتن فرش ها و قالی های اضافی نقطه خوبی برای شروع مبارزه با این مواد حساسیت زاست.

ظرف غذای حیوانات خانگی- مواد حساسیت زای منتشر شده از حیوانات تنها در موی آنها نیست بلکه پروتئین های ترشح شده از غدد پوستی و بزاق آنها عامل حساسیت زاست. برای به حداقل رساندن مواد آلرژی زای ناشی از حیوانات لازم است آنها را به صورت هفتگی حمام کرد.

رختخواب - ذرات گرد و غبار اصلی ترین مواد آلرژی زاست. لازم است به صورت هفتگی تمام رختخواب ها در آب گرم شسته شود تا گرد و غبار آنها از بین برود.

رویه مبل ها- رویه مبل ها نیز محل مناسبی برای تجمع مواد حساسیت زاست و به همین دلیل نظافت منظم آنها ضرورت دارد.

فضاهای مرطوب خانه- کپک در فضاهای مرطوب بیشتر می شود و به همین دلیل باید در مکان هایی که احتمال رشد آنها وجود دارد از دستگاه های خشک کننده استفاده کرد تا میزان رطوبت محیط کاسته شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها