مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه خدمات زایمان طبیعی هم برای متخصصان زنان و هم ماماها افزایش می‌یابد و درآمد بیمارستان‌ها از زایمان طبیعی مساوی سزارین و در مواردی بیش از آن می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۴۱۱

سجاد رضوی در گفت‌وگو با فارس افزود: هدف اصلی وزارت بهداشت در سیاست‌های جدید خود تشویق مردم به افزایش موالید و داشتن فرزندان بیشتر است.

وی اظهار کرد: در این مسیر تعرفه خدمات زایمان طبیعی را هم برای پزشکان و هم برای ماماها افزایش دادیم و تعرفه خدمات زایمان طبیعی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش می‌یابد و تقریبا با تعرفه خدمات سزارین مساوی می‌شود.

رضوی ادامه داد: همزمان با رایگان شدن خدمات زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و افزایش درآمد زایمان طبیعی برای بیمارستان ها، کیفیت خدمات زایمان طبیعی از جمله خدمات زایمان بی‌درد ایجاد می‌شود و با برخورداری از اتاق و مراقبت‌های پرستاری و مامایی مناسب، خدمات دوران بارداری در کشور متحول می‌شود.

وی یادآور شد:‌ باید با آگاهی رسانی به مردم کاری کنیم که مردم با عوارض سزارین بیشتر آشنا شوند و اگر زنان بدانند که خدمات با کیفیت زایمان طبیعی را بدون درد و هزینه می‌توانند انجام دهند و سلامت مادر و جنین بیشتر تأمین می‌شود، به زایمان بیشتر و داشتن تعداد فرزندان بیشتر مشتاق می‌شوند.

وی عنوان کرد: در ابلاغیه جدید وزارت بهداشت زنان باردار از چند ماه قبل از زایمان تحت مراقبت یک ماما قرار می‌گیرند و یک ماما خدمات دوران بارداری را در بیمارستان و حتی گاهی در‌خانه به مادر ارائه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها