مدیرعامل بانک سپه گفت: 17 تا 20 درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به متقاضیان تاکنون برگشت نکرده است.
کد خبر: ۶۶۶۴۰۳

به گزارش ایرنا، سیدکامل تقوی‌نژاد در دیدار با استاندار مازندران در ساری افزود: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در چند سال گذشته بیشتر از منابع خود مصرف کردند و دیگر توان ندارند.

وی با بیان این‌که بانک‌ها اکنون مجبورند برای دریافت تسهیلات پرداختی برگشت نکرده اموال تسهیلات‌گیرندگان را در اختیار بگیرند، گفت: براساس بررسی‌ها 50 هزار میلیارد ریال از تسهیلات بانکی را 250 نفر دریافت کردند.مدیرعامل بانک سپه ادامه داد: در چند سال اخیر بسیاری از منابع بانک‌ها از مسیر اصلی خود خارج شد.وی افزود: این‌که بانک‌ها شرکت‌داری کرده و فقط به شرکت‌های وابسته تسهیلات بدون حساب و کتاب پرداخت کنند، صحیح نیست.

تقوی‌نژاد همچنین خواستار کارشناسی نرخ تسهیلات و سپرده‌گذاری‌ها بانکی شد و گفت: اگر این مقوله مهم اقتصادی مورد توجه کارشناسی قرار نگیرد با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

مهلت 2 هفته‌ای بانک ملی به بدهکاران عمده

در همین حال بانک ملی ایران طی اخطار کتبی به بدهکاران عمده خود از آنها خواست ظرف دو هفته آینده با مراجعه به اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک نسبت به مشخص کردن نحوه پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

مطالبات معوق 80 هزار میلیارد تومانی بخش عمده‌ای از منابع بانک‌ها را قفل کرده است.

به گزارش سایت رسمی بانک ملی، در نامه این بانک به شرکت‌های بدهکار تاکید شده است: به‌رغم فرصت‌های داده شده در چارچوب مجوز‌های قانونی مواد 28 و 29 قانون بودجه و پیگیری‌های انجام شده متاسفانه بدهکاران اقدام لازم برای پرداخت بدهی به عمل نیاورده‌اند و با توجه به استفاده از تسهیلات با نرخ پایین و عدم تمکین به تعهدات قراردادی منابع بانک را کماکان، به دور از اخلاق حرفه‌ای، در اختیار داشته و از بازگرداندن آن به چرخه اقتصادی خودداری می‌‌کنند.

این نامه تصریح کرده است: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نقش موثر احیای منابع مسلوب بانکی در اقتصاد و رونق تولید، اشتغال در موقعیت کنونی، بر بدهکاران بانکی فرض است تا منابع بانک را بیش از این در اختیار نگرفته و به صندوق بانک مسترد دارند.در اخطار بانک ملی تاکید شده است در صورت عدم اقدام جدی بدهکاران برای مشخص کردن ترتیب پرداخت بدهی، بانک ملی از همه ابزارهای قانونی جهت وصول مطالبات خود بهره خواهد گرفت. بانک ملی به تعداد بدهکاران عمده و میزان مطالباتش از آنها اشاره‌ای نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها