متخصصان مغز و اعصاب در یک مطالعه جدید هشدار دادند که انسداد شریان گردن در افزایش احتمال ابتلا به مشکلات ذهنی و حافظه‌ای نقش دارد.
کد خبر: ۶۶۶۳۷۰

به گزارش ایسنا، پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: کشف روش‌های درمانی موثرتر برای مبتلایان به انسداد شریان گردن ضرورت دارد. این عارضه از تشکیل پلاک‌ در رگ گردن ناشی می‌شود.

تا امروز مطالعات مرتبط با تشخیص و کنترل انسداد شریان گردن، روی پیشگیری از وقوع سکته مغزی متمرکز بوده چون تاکنون تصور می‌شده سکته تنها خطری است که این بیماران را تهدید می‌کند. در حالی که مشکلات حافظه‌ای و ذهنی از دیگر اختلالاتی هستند که مبتلایان به انسداد شریان گردن را تهدید می‌کند.

خانم‌ها بیشتر واریس می‌گیرند

یک جراح عمومی گفت: واریس به ناهنجاری‌های وریدی گفته می‌شود که به صورت پیچ در پیچ و خطوط رگ‌های بسیار ریز روی پوست دیده می‌شود.

دکتر منوچهر امامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: افرادی که سابقه ارثی، چاقی بیش از حد، ایستادن و نشستن‌های طولانی و تحرک کمتری دارند بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند. همچنین خانم‌ها بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

وی با اشاره به علائم واریس گفت: از علائم این بیماری در پا، احساس سنگینی در پا مواقع راه رفتن، ایستادن و نشستن‌های طولانی و خستگی زودرس است. استفاده از جوراب‌های طراحی شده مخصوص واریس از جمله راه‌های پیشگیری و درمان است که این جوراب به قسمت‌های ساق پا و اندام‌های تحتانی فشار وارد کرده که باعث می‌شود خون باقی‌مانده به قسمت بالای بدن حرکت کند.

داروی خاصی برای درمان بیماری واریس وجود ندارد و چنانچه جوراب‌های واریس جواب نداد از روش غیر جراحی نیز می‌توان استفاده کرد.

مقابله با بوی بد بدن با دوش گرفتن روزانه

به توصیه‌ یک متخصص پوست، دوش روزانه بهترین راهکار برای کاهش بوی بد ناشی از تعریق بدن است.

دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل افزایش تعریق بدن در فصل گرما گفت: بدن انسان به روش‌های مختلفی مواد زائد را دفع می‌کند که یکی از راه‌های آن تعریق است. تعریق علاوه بر تنظیم درجه حرارت بدن مقداری مواد زائد و سموم بدن را دفع می‌کند.

وی با بیان این‌که افزایش دمای هوا، از دلایل بالارفتن تعریق بدن است و از این طریق، دمای بدن تنظیم می‌شود، تاکید کرد: در مواقعی که ورزش می‌کنیم و فعالیت‌های جسمی انجام می‌دهیم یا غذاهای عرق‌زایی مثل فلفل مصرف می‌کنیم نیز غدد تعریق فعال می‌شود. همچنین آش داغ‌، سوپ داغ و چای داغ، باعث تعریق می‌شود.

وی درباره‌ دلایل ایجاد بوی بد بدن به هنگام تعریق، توضیح داد: عرق کردن شرایط را برای فعالیت میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌کند، زیرا این موجودات در شرایط مرطوب بهتر رشد می‌کنند. سوراخی که عرق از آن خارج می‌شود با محل خروج چربی یکسان است در نتیجه با افزایش تعریق، چربی هم زیاد می‌شود و این محیط چرب و مرطوب، فضای مناسبی برای رشد قارچ‌ها فراهم می‌کند. دوش گرفتن روزانه با آب ولرم راهکاری برای رفع اثرات تعریق زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها