با گذشت چند سال از طرح احداث خانه‌های جدید برای ساکنان مناطق آلوده به نفت در مسجدسلیمان استان خوزستان و افتتاح تعداد زیادی از این واحدها، هنوز یک خانواده نیز در این منازل تازه ساخته شده ساکن نشده‌اند.
کد خبر: ۶۶۶۳۶۱

علیرضا گرویی، فرماندار مسجدسلیمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح از چند سال‌گذشته کلید خورده و حتی چندین واحد آن در دولت قبلی به بهره‌برداری رسیده است، اکنون 340 واحد آماده تحویل است و در ماه‌های آینده تعداد واحدهای آماده بهره‌برداری به 700 واحد خواهد رسید.

وی افزود: اخیرا کمیته ویژه‌ای برای رفع موانع طرح جابه‌جایی ساکنان منازل آلوده به نفت و واگذاری منازل جدید به مردم در شهرستان مسجدسلیمان تشکیل شده است.

فرماندار مسجدسلیمان عنوان‌کرد: متاسفانه به دلیل یک سری پیچ وخم‌های بروکراسی ناقص، شرکت نفت توپ را در زمین بنیاد مسکن و بنیاد مسکن به زمین اداره راه و شهرسازی می‌اندازد.

وی ادامه‌ داد: منازل جدید مشکل اداری دارند و سندشان باید منتقل شود، اما هنوز متاسفانه انتقال اسناد منازل اتفاق نیفتاده است و ما دنبال این هستیم که حتی اگر مساله انتقال سند منازل حل نشده باشد، مردم را در منازل جدید خود اسکان و تحویل دهیم.گرویی بیان‌کرد: کارشناسان حقوقی، نفتی و اداره ثبت اسناد، فرمانداری و شهرداری در کمیته ویژه‌ای حضور دارند و تاکنون دو جلسه نیز برگزار شده است.وی افزود: درصدد هستیم در این کمیته شیوه واگذاری منازل جدید به مردم را تعیین کنیم. تلاش ما این است که با معاونت عمرانی استانداری جلسه‌ای در استان داشته باشیم تا بتوان ظرف مدت زمان محدودی عملیات واگذاری را آغاز کنیم.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: واقعا برای من قابل قبول نیست که منازلی ساخته شده و دو بار هم افتتاح شده باشد، اما هنوز مردم در آن ساکن نشده‌اند و حتی یک نفر هم در این منازل اسکان نیافته است.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر، نرخ مابه التفاوت خانه‌های جدید و قدیمی ساکنان است که در برخی جاها مابه‌التفاوت قیمت منزل به نفع دولت و در برخی جاها به نفع مالک است. این‌که مابه التفاوت را چه کسی و چگونه بدهد، نیز هنوز مشخص نیست که در حال چاره‌اندیشی برای آن هستیم.

فرماندار مسجدسلیمان بیان‌کرد: پیشنهاد این است به مالکانی که موظفند مابه التفاوت خانه‌های جدید را به دولت بپردازند، یک سال فرصت دهیم تا این هزینه را در این مدت پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها