به دنبال شایع شدن برخی خبرها مبنی بر تصمیم محمود عباس برای انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین که با واکنش تند رژیم صهیونیستی مواجه شد، آمریکا نیـــز در این باره به رهبران فلسطینی هشدار داد.
کد خبر: ۶۶۵۹۱۷

به گزارش ایسنا، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری عنوان کرد: ظرف سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای ساختن نهادهای فلسطینی صورت گرفت و آمریکا هم با کمک‌هایش در این امر سهم داشت، اما انحلال تشکیلات خودگردان در جهت منافع فلسطینی‌ها نخواهد بود. وی تصریح کرد: انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین پیامدهایی را بر روابط ما با فلسطینی‌ها و بر حمایت مالی ما از آنها بر جای خواهد گذاشت.

در همین رابطه دیروز اعلام شد هیات‌های مذاکره‌کننده فلسطینی‌ و اسرائیلی با هدف بحث و گفت‌وگو درخصوص تمدید مذاکرات صلح خاورمیانه نشستی را با نظارت مارتین اندیک، نماینده واشنگتن برگزار کرده‌اند.

در یک تحول مهم دیگر، روز دوشنبه اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در دفترش در شهر غزه با موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و با یکدیگر درخصوص راهکارهای تحقق آشتی میان گروه‌های فلسطینی بحث و مذاکره کردند.

موسی ابومرزوق روز دوشنبه از مصر وارد نوار غزه شد تا در دیدارها میان جنبش حماس با هیأتی از سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) جهت تحقق آشتی میان گروه‌های فلسطینی مشارکت داشته باشد. این هیات نیز دیروز از کرانه باختری روانه غزه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها