صندوق‌های صدقات از دست معتادان و متکدیان در امان نیستند، آنها گاه مدتی طولانی وقت می‌گذارند و کلی تمرکز می‌کنند تا شاید بتوانند با کمک یک میله فلزی باریک و بلند، اسکناس‌های داخل صندوق را بیرون بکشند.
کد خبر: ۶۶۵۲۸۲
صندوق‌های صدقات دیجیتال در مترو

هرچند سعید ستاری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌گوید که با ایمن‌سازی‌هایی که برای این صندوق‌ها در نظر گرفته شده تلاش‌شان بیهوده است و در بیشتر موارد نقشه آنها برای سرقت از صندوق‌های صدقات ناکام می‌ماند، اما برای این‌که به نگرانی‌ها دراین باره برای همیشه پایان داده شود، باید کاری کرد.

تصمیم گرفته شده شکل صندوق‌های صدقات و نحوه کمک‌های مردمی به این صندوق‌ها تغییر کند این طور مردم هم اطمینان خاطر بیشتری پیدا می‌کنند که کمک‌هایشان به دست نیازمندان می‌رسد و از جیب متکدیان و معتادان سردر نمی‌آورد.

در این خصوص، کمیته امداد با همکاری شهرداری تهران صندوق‌های صدقات دیجیتال را در ایستگاه‌های مترو نصب کرده است. با این کار قرار است با یک تیر دو نشان زده شود؛ اول این‌که دیگر کسی نمی‌تواند برای سرقت از صندوق‌های صدقات نقشه بکشد و دوم این‌که مردم حتی بدون داشتن پول نقد هم می‌توانند به این صندوق‌ها کمک کنند.

مسافران می‌توانند همین کارت بلیت‌هایی را که دست‌شان است روی صندوق‌های صدقات دیجیتال قرار دهند تا هر مبلغی که تمایل دارند از اعتبار کارت بلیت‌شان کسر شود.

مسئولان کمیته امداد در حالی که از مردم می‌خواهند برای ناکام گذاشتن سارقان صندوق‌های صدقات کمک‌های خودشان را به صورت اینترنتی یا دیگر روش‌های بانکی به کمیته امداد برسانند، می‌گویند برنامه دارند بتدریج صندوق‌های صدقات معمولی سطح شهر را نیز جمع‌آوری و به جای آنها از همین صندوق‌های صدقات دیجیتال نصب کنند.

حالا که قرار است صندوق‌های صدقات دیجیتال نقشه معتادان و متکدیان را ناکام بگذارند باید دید آنها برای سرقت از این صندوق‌های جدید به چه شیوه‌های ابتکاری متوسل خواهند شد؟

پوران محمدی ‌‌‌‌-‌‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها