کاپیتان کشتی با باقی گذاشتن مسافران، محل حادثه را ترک کرده بود

مشاهده اجساد مسافران در کشتی کره‌جنوبی

یک مقام بلندپایه گارد ساحلی کره‌جنوبی می‌گوید، غواصان توانسته‌اند به طبقه پایین کشتی غرق‌شده دسترسی پیدا کنند و تعدادی از اجساد مسافران را ببینند.
کد خبر: ۶۶۴۷۳۹

به گزارش بی بی سی، از چهار روز پیش در اثر غرق شدن این کشتی مسافربری، ۲۶۸ نفر که بیشترشان دانش‌آموز بودند، مفقود هستند و مرگ ۲۹ نفر تائید شده و ۱۷۹ مسافر دیگر هم نجات یافته‌اند.

بیشتر مسافران کشتی دانش‌آموزان مدرسه‌ای بودند که در سفری تفریحی به یک جزیره در جنوب کره‌جنوبی می‌رفتند.

معاون مدرسه که خود جزو نجات‌یافتگان حادثه بوده، خودکشی کرده و جسد او دیروز پیدا شد.

کشتی سوول که سال ١٩٩٤ در ژاپن ساخته شد، ۱۴۶ متر طول داشت و قادر به حمل بیش از ۹۰۰ سرنشین و تعدادی خودروی سواری و کامیون بود.

بنابر گزارش‌ها، کشتی خیلی سریع - ظرف دو ساعت - غرق شد. مدت کوتاهی پس از انتشار اخباری در این باره که کشتی با خطر غرق شدن مواجه است، شبکه‌های تلویزیونی تصاویری از آن را نشان دادند که به پهلو غلتیده است و بسرعت در آب فرومی‌رفت.

دفاع کاپیتان از جرم

کاپیتان کشتی کره‌جنوبی که چند روز پیش با صدها سرنشین غرق شد روز شنبه در دفاع از خود گفت تخلیه کشتی را به علت ناآرام بودن دریا و نبود قایق‌های امدادی به تعویق انداخته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، لی جون سئوک، پنجاه و دو ساله که روز گذشته همراه دو عضو دیگر خدمه کشتی سئول بازداشت شده، متهم است در پی توقف حرکت کشتی ناشی از یک ضربه ناگهانی دستور تخلیه نداده است.

به گفته شاهدان 476 نفر سرنشین این کشتی دستور گرفتند از صندلی خود تکان نخورند و آنها بیش از 40 دقیقه سرجای خود نشسته بودند.زمانی که کشتی کج شد و شروع به رفتن زیر آب کرد، دیگر دیر شده بود، مسافران نمی‌توانستند چهار دست و پا در راهروهای کج شده در حالی که آب وارد کشتی می‌شد، حرکت کنند.

لی جون سئوک گفت: 40 دقیقه پس از توقف کشتی، قایق‌های امدادی هنوز نرسیده بودند. قایق‌های ماهیگیری یا کشتی‌های دیگر نیز در آن اطراف نبودند که به کمک بیایند.

وی افزود: جریان باد در این منطقه شدید و آب بسیار سرد بود. فکر می‌کردم اگر مسافران بدون جلیقه نجات تخلیه شوند آب آنها را با خود خواهد برد. اگر چه با جلیقه نجات هم احتمالا وضع فرقی نمی‌کرد.

کاپیتان کشتی غرق شده کره‌جنوبی باید به پنج اتهام ازجمله سهل‌انگاری و نقض حقوق دریا پاسخ دهد. او متهم است کشتی را در حالی که هنـــوز صدها نفر در آن بودند ترک​کرده است.

این حادثه روز چهارشنبه گذشته ساعت 9به وقت محلی نزدیک جزیره جیندو در جنوب کره‌جنوبی اتفاق افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها