روزنامه ورلد تریبیون چاپ آمریکا در گزارشی نوشت: پادشاه عربستان به علت ابتلا به بیماری سرطان رو به احتضار است.
کد خبر: ۶۶۴۵۱۸
پزشکان ملک عبدالله را جواب کردند

یک گروه تحقیقاتی مخالف حکومت عربستان اظهار داشت: در معاینات به عمل آمده از ملک عبدالله، پادشاه عربستان بیماری وی سرطان ریه تشخیص داده شده است.

موسسه تحقیقاتی امور خلیج فارس واقع در واشنگتن به نقل از برخی منابع در عربستان و آمریکا گزارش داد پزشکان ملک عبدالله را جواب کرده و به او گفته‌اند تا پایان سال 2014 می‌میرد.

این موسسه خاطرنشان ساخت: تیم پزشکان به ملک عبدالله گفته‌اند تنها شش ماه دیگر زنده می‌ماند.

راچل هرتزمن، تحلیل‌گر سیاسی این موسسه اظهار داشت: با توجه به این که ملک عبدالله تنها چند ماه دیگر زنده خواهد ماند موج اخیر تعیین جانشین‌ها شگفت‌آور نبود. به گفته این موسسه وخامت حال پادشاه عربستان موجب شد که انتصابات اخیر در این کشور رخ دهد.

شکست سکوت «رضا ضراب»

«رضا ضراب» متهم اصلی پرونده فساد مالی ترکیه که خبرهای زیادی در مورد ارتباط او با «بابک زنجانی» منتشر شده بود، برای نخستین بار مسائلی را در مورد علت بازداشت و اتهامات واردشده بر خود در مصاحبه با روزنامه «صباح» ترکیه مطرح کرده است.

این روزنامه با اشاره به شرح ماجرا از زبان ضراب می‌نویسد: من اتهامات واردشده را نمی‌پذیرم. ماموران ساعت 5:30 صبح به خانه من ریختند و من را از تختخواب بیرون کشیدند و بازداشت کردند. 20 فیلمبردار در حال فیلمبرداری از این صحنه بودند. بازداشت من کودتایی سازماندهی‌شده بود.

این تاجر ایرانی‌الاصل در ادامه می‌گوید: من از سال 2006 - 2007 شهروند ترکیه محسوب می‌شوم. در آن زمان وزیر کشور عبدالله آکسو بود. من از سال 1984 میلادی در ترکیه زندگی می‌کنم و تمام اعتبار شخصی و زندگی خود را در این کشور گذاشته‌ام. چطور ممکن است من به فعالیت غیرقانونی بپردازم و قوانین این کشور را زیر پا بگذارم؟

او ادامه می‌دهد: همچنین شهروندی برادر من هم طبق قوانین ترکیه در زمان وزارت آقای گولر مورد پذیرش قرار گرفت. شرکت برادر من در سال گذشته جوایز متعددی را به عنوان بهترین صادرکننده دریافت کرد و من می‌خواهم که اجازه دهند تا طبق قوانین، او فعالیت خود را در این کشور از سر بگیرد.

او همچنین با رد اتهام پولشویی و انتقال غیرقانونی وجه میان دو کشور ایران و ترکیه خاطرنشان می‌کند: حجم مبادلات سالانه ایران و ترکیه 3.5 میلیارد دلار است. چگونه اتهام انتقال 87 میلیارد یورو پول را بر من وارد کرده‌اند؟

ضراب درباره بازگشت به ایران و احتمال دستگیری‌اش نیز اظهار می‌کند: دولت ایران قصدی برای دستگیری من ندارد. من هر زمانی که بخواهم می‌توانم به ایران بروم و بازگردم. اکنون پدر من و شرکت‌های او در ایران به فعالیت تجاری مشغولند.

پیشنهاد جدید آمریکا درباره راکتور اراک

مقامات آمریکایی پیشنهاد «باز طراحی راکتور اراک» را به ایران ارائه کرده اند. روس ها و چینی ها نیز پیش از این طرح مشابهی ارائه کرده بودند. آمریکایی ها اعلام کرده اند حاضریم با اعطای کمک بلاعوض 60 میلیون دلاری اقدام به باز طراحی راکتوری شبیه اراک نماییم که برخوردار از آخرین تکنولوژی های مدرن روز است، در عین حال خروجی آن پلوتونیوم به مقدار ناچیز خواهد بود.

به گزارش مشرق، آمریکایی ها در روزهای نخست مذاکره از تعطیلی تاسیسات اراک سخن می گفتند که با اعلام خط قرمز نظام، از تعلیق و سپس از تغییر کاربری و در نهایت کاهش آمادگی سخن گفتند اما با مخالفت مجدد تیم مذاکره کننده ایرانی، به مرحله ارائه پیشنهاد "باز طراحی" رسیده اند.

رسانه های ضد انقلاب و تحریک مسایل قومی و مذهبی

سفررییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان در صدراخبار شبکه های ماهواره ای مورد انعکاس، پردازش و بازتاب قرار گرفته است. این شبکه ها در خطوط خبری خود دو محور را برجسته کرده اند؛یکی تشکر دکتر روحانی از علمای اهل سنت با این رویکرد که نظام بالاخره پی برده است که نمی تواند نقش اهل سنت در این منطقه را نادیده بگیرد.

دیگر اینکه سخنان روحانی مبنی بر عدم وجود شهروند درجه دو در کشور را برای طرح سوالات و شبهات بعدی خود بصورت بسیار پررنگ و کلیدی پوشش دادند.دراینجا این نکته مهم است که نوع پوشش و بازتاب این شبکه ها درباره شهروندان درجه دو، حاکی از آن است که آنها این تاکید روحانی را شعاری می دانند و از همین روی؛ ممکن است در روزهای آینده موضوع شهروند درجه دو را به یک سوژه پررنگ تبدیل کنند.

همچنین خط تحلیلی شبکه های ماهواره ای این است که با دستاویز قرار دادن سخنان رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان به نقد رویکرد نظام در برابر اقلیت های مذهبی و قومی به خصوص اهل سنت بپردازند و می کوشند مانند همیشه شیعه و سنی را در استفاده از حقوق مساوی در تقابل همدیگر قرار بدهند.

خط دیگری که شبکه های ماهواره ای به بهانه سفر رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان دنبال میکنند این است که وعده های متعدد مسئولان درباره توسعه سیستان و بلوچستان تکراری و تبلیغاتی است و در ذیل آن عدم اعتماد و رویگردانی مردم این استان از نظام را نشانه رفته اند.تحریک مردم و ایجاد و استمرار نارضایتی مردم و بویژه اهل سنت منطقه،از اهداف این رویکرد دسیسه آمیز است.برای همین شبکه های ماهواره ای اغراض و اهداف شوم خود را به عنوان مطالبات مردم استان معرفی می نمایند و حتی این شبکه ها حل معضل گروههای مسلح را منوط به حل این مشکلات و مطالبات مردم عنوان می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها