در پی غرق شدن یک کشتی در سواحل کره‌جنوبی در چهارشنبه هفته گذشته، کشته شدن 25 سرنشین این کشتی از جمله 12 دانش‌آموز، دو معلم و سه خدمه و نجات 179 نفر از سرنشینان این کشتی از سوی دولت این کشور تائید شد.
کد خبر: ۶۶۴۲۸۸

این کشتی مسافربری با 475 سرنشین از جمله 325 دانش‌آموز دبیرستانی و 15 معلم که قصد رفتن به اردوی چهار روزه را داشتند، در آب‌های کره‌جنوبی دچار حادثه شد.

به گفته مقامات کره‌جنوبی، چندین کشتی نجات برای بیرون کشیدن بدنه کشتی غرق شده از میان آب به محل حادثه اعزام شدند.

همچنین صدها نیرو گارد ساحلی و غواصان نیروی دریایی این کشور همراه شماری بالگرد، هواپیما و کشتی‌های نجات، عملیات امداد و یافتن دیگر سرنشینان این کشتی را در دستور کار قرار داده‌اند.خبر گزاری‌ها اعلام کردند 271 نفر از دیگر سرنشینان این کشتی مسافربری همچنان ناپدید هستند.

مقامات کره‌جنوبی عنوان کردند: احتمال افزایش تلفات این حادثه دریایی وجود دارد و بیشتر ناپدیدشدگان در میان بخش‌های غرق شده کشتی حبس شده‌اند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد جهش ناگهانی در مسیر حرکت کشتی، علت واژگونی آن بوده هرچند دلیل این تغییر مسیر همچنان ناشناخته مانده است.

اتهام ناخدای کشتی

یک مقام کره جنوبی نیز در این باره گفت: به دلیل این که ناخدای کشتی غرق شده کره جنوبی هنگام وقوع حادثه پشت سکان کشتی قرار نداشته است، تحقیقات جنایی از وی انجام خواهد شد.به گفته مقام‌های گارد ساحلی کره‌جنوبی، غواصان سرگرم جستجو برای یافتن مسافران گمشده هستند.

مقام‌های کره‌جنوبی که سرگرم تحقیق از خدمه نجات یافته این کشتی هستند، گفتند: لی جون سئوک ناخدای شصت و نه ساله این کشتی به اتهام کوتاهی و غفلت منجر به مرگ و نقض قوانین مرتبط با عملکرد خدمه کشتی، محاکمه خواهد شد.براساس تحقیقات اولیه، هدایت کشتی هنگام وقوع حادثه به جای ناخدا به دست افسر سوم سپرده شده بود. ‌/‌ ایسنا- ایرنا

6 کشته در سقوط بهمن اورست

در پی سقوط بهمن در قله اورست دست کم شش نفر جان خود را از دست دادند.

این افراد به احتمال زیاد «شرپاهای» نپالی بودند که مسیر را برای صعود به قله آماده می‌کردند.

در اصطلاح کوهنوردی شرپا به مردمان محلی نپال گفته می‌شود که کوهنوردان را برای صعود به قله راهنمایی و به آنها در حمل بار کمک می‌کنند.آنگ چرینگ شرپا، رئیس انجمن کوهنوردی نپال اعلام کرد، امدادگران تاکنون چهار جسد را یافته‌اند و تلاش می‌کنند دو جسد دیگر را از زیر برف بیرون بکشند.بهمن از ارتفاع حدود 5800 کیلومتری در منطقه‌ای موسوم به«پاپ‌کورن فیلد» که به یخچال خومبو می‌رسد، سقوط کرد.تعدادی کوهنورد نیز زخمی شدند اما درباره وضع آنها گزارش دقیقی در دست نیست.

یکی از مسئولان وزارت گردشگری نپال در این باره گفت قربانیان نپالی‌الاصل بودند و مسیر را برای صعود به قله پیش از فصل صعود که اواخر آوریل آغاز می‌شود، آماده می‌کردند.

وی افزود: می‌دانیم که 14 کوهنورد نپالی تجهیزات و وسایل را به این منطقه می‌بردند اما هنوز نمی‌دانیم چند نفر گرفتار بهمن شده‌اند. / واحد مرکزی خبر

بی‌رحم‌ترین ناپدری دنیا اعدام می‌شود

ناپدری بی‌رحم که در پی ضرب و جرح و آزار و اذیت دختر خوانده چهار ساله‌اش، باعث مرگ او در کارولینای شمالی شده بود، اعدام می‌شود.

جاناتان ریچاردسون بیست و پنج ساله براساس حکم دادگاه به اتهام آزار و اذیت و قتل تژان اسکیبا چهار ساله در جولای سال 2010 گناهکار شناخته و به اعدام محکوم شد.

ریچاردسون در شش‌ماهی که مادر تژان سرگرم آموزش‌های نظامی برای خدمت به ارتش بود، دختر خردسال را بارها کتک زده بود و سرانجام و ده روز مانده به اتمام آموزش‌های نظامی مادر تژان، او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.همسایگان با شنیدن سر و صداهایی وارد خانه این کودک شدند و او را که بی‌هوش بود، به بیمارستان منتقل کردند اما وی فوت کرد.

همچنین پزشکان در بدن این دختر جای زخم‌های دلخراشی را پیدا کردند که ناشی از بریدگی با چاقو،‌گاز گرفتن با دندان و سوختگی با ‌ته سیگار بود.متهم به قتل پس از چهارسال در دادگاه روز پنجشنبه با وجود تلاش‌ وکیل مدافع وی برای بی‌گناه جلوه دادن او، گناهکار شناخته و به اعدام محکوم شد. مادر تژان نیز به دلیل غفلت از فرزند کوچک خود مورد اتهام قرار گرفت./ باشگاه خبرنگاران جوان

موج قتل و غارت در برزیل

در پی اعتصاب پلیس شهر «سالوادور بهایا»، موجی از قتل و غارت در این شهر به راه افتاد و با ورود گسترده نیروهای ارتش و پلیس ویژه، آرامش به شهر بازگشت.

با به راه افتادن آشوب در سطح شهر، مردم به غارت داروخانه‌ها، و فروشگاه‌های سالوادور بهایا پرداختند.

پس از انتشار گزارش‌های مربوط به این واقعه، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل دستور اعزام نیروهای ویژه پلیس و یگان‌هایی از ارتش به این شهر را صادر کرد و بعد از ورود این نیروها به شهر و با بازداشت حداقل 50 نفر، آرامش به شهر بازگشت.نیروهای پلیس شهر سالوادور بهایا که یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود، خواستار افزایش دستمزد هستند. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها