متوسط میزان ذخیره آب سدهای پنچگانه تهران در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 40 درصد کاهش نشان می دهد. در عین حال، این وضعیت در مورد سدهای لار و لتیان در شرق تهران نگران کننده تر است.
کد خبر: ۶۶۴۱۸۷
کاهش 60 درصدی ذخیره آب سد لتیان

به گزارش مهر، حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب تهران با کاهش 289 میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، به حدود 435 میلیون مترمکعب رسیده است.

بر پایه این گزارش، حجم ذخیره آب در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان در مقایسه با سال آبی گذشته با 40 درصد کاهش به ترتیب 59، 42، 41، 21 و 60 درصد کاهش یافته است.

حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون با 28 درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به حدود 421 میلیون مترمکعب رسیده است.

همچنین حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران در دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته 587 میلیون مترمکعب بوده است. براساس این گزارش، حجم آب موجود در تمامی مخازن سدهای تهران در مقایسه با زمان مشابه پارسال با کاهش روبرو است.

حجم ذخیره آب در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان در مقایسه با سال آبی گذشته به ترتیب 59، 42، 41، 21 و 60 درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیرکبیر 90، لتیان 26، لار 21، طالقان 177 و ماملو 122 میلیون مترمکعب گزارش شده است. با توجه به شرایط ذخیره آب و کاهش منابع آبی در پشت سدهای پنجگانه تهران، شهروندان تهرانی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها