رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای ما مهم این بود که اردوی آفریقای جنوبی را به هر قیمتی استارت بزنیم.
کد خبر: ۶۶۴۰۶۳
کفاشیان: دیگر با سپاهان و استقلال همکاری نمی‌کنیم

با علی کفاشیان به عنوان نفر اول فوتبال ایران در خصوص حاشیه‌های فوتبال ایران که این روزها به اوج خود رسیده است صحبت‌هایی را انجام دادیم که متن کامل آن در زیر می‌آید:

عدم حضور مدیر رسانه‌ای با تیم ملی باعث شده است تا این روزها اخبار حاشیه‌ای زیادی از اردوی آفریقای جنوبی منتشر شود، آیا واقعا نمی‌شد در این مورد بهتر عمل می‌کردید.

نیازی نبود، یک اردوی تدارکاتی برگزار می‌شود و خبرهایی هم که شما می‌گویید، اخبار حاشیه‌ای است. مطمئن باشید آنجا خبر خاصی نیست و معتقدم کسی هم نباید این خبرها را جدی گرفته و به آنها گوش دهد.

برنامه اعزام سایر بازیکنان هم اعلام شد و البته از سوی کروش 6 بازیکن سپاهان هم خط خوردند.

وقتی تیم ملی قصد اعزام داشت با کروش صحبت کردم و تفاهم کردیم اگر باشگاهی حذف شد بازیکنانش به اردو بروند که بر همین اساس استقلال و تراکتور حذف شدند و بازیکنان این دو تیم به زودی به آفریقای جنوبی خواهند رفت اما بازیکنان فولاد و سپاهان می‌توانند تمرینات‌شان را با تیم‌های خود ادامه داده و کار را همچنان با این دو تیم پیگیری کنند.

در ادامه اگر نیاز بود و سرمربی تیم ملی آن‌ها را دعوت کرد به اردوی اتریش خواهند رفت و این موردی بوده است که در خصوص تیم‌های آسیایی لیگ برتر از جمله تیم‌های فولاد و سپاهان بر سر آنها در همان شب اعزام تیم ملی با کروش به تفاهم رسیدیم. در واقع چون فولاد و سپاهان همچنان در رقابت های آسیایی حضور دارند دیگر نیازی به وجود بازیکنان آنها در اردوی آفریقای جنوبی نبود و در صورتی که این بازیکنان در لیست نهایی کی روش باشند، از اردوی اتریش به تیم ملی اضافه خواهند شد.

البته کروش این بازیکنان را برای اردوی آفریقای جنوبی خواسته بود اما به این معنا نیست که همچنان آنها را برای اردوی اتریش هم بخواهد. در حال حاضر که سپاهانی ها خط خورده اند اما در ادامه اگر سرمربی تیم ملی آنها را برای اردوی اتریش خواست به این کمپ خواهند رفت، با این حال شاید هم در لیست نباشند چون با اضافه شدن نفرات اصلی، قاعدتاً دیگر تمام نفراتی که به آفریقای جنوبی رفتند به اردوی اتریش نخواهند رفت. البته بر سر بازیکنان فولاد گویا توافق صورت گرفته و آنها هم شنبه راهی اردوی خارجی تیم ملی می شوند و موضوعی که گفتم فقط برای بازیکنان سپاهان صدق خواهد کرد.

شب قبل از عزیمت تیم ملی به آفریقای جنوبی، اخباری مبنی بر قهر کروش از تیم ملی منتشر شد.

خیر من از مالزی حدود 45 دقیقه با او صحبت کردم و هماهنگی‌هایی را برای اعزام تیم با او انجام دادم و حتی گفتم که اگر تیم ملی به آفریقای جنوبی نمی‌رود اردو را کنسل کنیم که کروش در پاسخ از من خواست تا تیم به اردو برود.

در هر حال باید می‌رفتیم چون هزینه کرده بودیم و حتی پول رزرو هتل را هم داده بودیم به خاطر همین تصمیم گرفتیم تا بازیکنان تیم‌های آسیایی لیگ برتر پس از دو بازی باقی مانده خود در لیگ قهرمانان آسیا به افریقای جنوبی بروند.

آیا این در شأن فوتبال ما بود که تیم ملی بدون دروازه‌بان به اردو برود؟

در هر حال 4- 5 روز این شرایط ادامه دارد و تیم ملی تمرینات خود را آغاز کرده است البته برای ما مهم این بود که اردوی آفریقای جنوبی را به هر قیمتی استارت بزنیم. اگر می‌خواستیم شرایط را رها کنیم کل تیم ملی رها می‌شد اما حالا تیم جمع شده و سایرین هم در ادامه خواهند رفت.

با این تفاسیر چه برخوردی با استقلال و سپاهان خواهید کرد که حاضر نشدند بازیکنان خود را در موعد مقرر به تیم ملی بدهند.

سپاهان و استقلال با ما همکاری نکردند و ما هم دیگر با آنها همکاری نمی‌کنیم، البته زور هم نمی‌توان گفت، AFC و فیفا هم حق را به باشگاه می‌دهند تا از بازیکنان خود استفاده کنند اما ما قول تعامل و همکاری گرفته بودیم و باید دلیل عدم این همکاری را از مسئولان این دو تیم جویا شویم.

شما در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفته بودید که مطمئنم اگر این باشگاه‌ها بازیکنان خود را به تیم ملی بدهند هم با بازیکنان جوان خود در آسیا موفق خواهند شد اما این اتفاق نیفتاد.

در هر حال آنها باید به قدری آماده باشند که در هر شرایطی بتوانند خودشان را به خوبی نشان دهند. نتایج لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری و نتایجی که تیم‌های ایرانی گرفتند نشان داد که ما باید کیفیت خود را بالا برده و بتوانیم با حریفانمان به مقابله بپردازیم.

برخی از مسئولان فدراسیون گفته بودند که شاید نتایج بازی‌های فصل آینده استقلال و سپاهان 3 بر صفر به نفع حریفانشان اعلام شود. آیا به واقع این حرکتی منطقی محسوب می‌شود؟

یک بار دیگر تأکید میِ‌کنم که باید علت‌یابی کنیم و سپس در این خصوص تصمیماتی را خواهیم گرفت. اما مطمئن باشید موضوع 3 بر صفری در کار نخواهد بود.

تکلیف نکونام و منتظری به کجا رسید؟

نکونام هماهنگی‌هایش را انجام داده و به احتمال زیاد هفته آینده به آفریقای جنوبی می‌رود اما از وضعیت منتظری اطلاعی ندارم و چون تیمش در لیگ قطر با جدایی او مخالفت کرده است، دیگر کاری نمی‌توان کرد.

با این وضعیت همچنان به اوضاع تیم ملی خوشبین هستید چون کمی کار دیر و نامنظم آغاز شده است.

طبیعی است که ما می‌خواستیم زودتر کار را آغاز کنیم و هنوز هم دیر نشده و ما حدود دو ماه دیگر برای آماده‌سازی در جام جهانی در تیم ملی فرصت داریم.

زمانی هم که در مالزی بود اظهارنظر انتقادی از شما منتشر شد مبنی بر اینکه چرا وقتی استقلال و سپاهان در آسیا نتیجه نگرفتند، این دو تیم حاضر به همکاری با تیم ملی نشده و قبول نکردند بازیکنان خود را به تیم ملی بدهند. آیا واقعا با چنین لفظی تهدیدآمیزی صحبت کردید؟

خیر من اینطور نگفتم بلکه منظورم این بود که بازی‌های تیم ملی و جام جهانی مهمتر از لیگ قهرمانان آسیا است چون در آسیا تنها تیم‌های یک قاره حضور دارند و نهایتا بازی‌ها فقط در همین قاره دیده می‌شود اما در جام جهانی هر 5 قاره سهیم هستند و همه دنیا بازی‌ها را می‌بینند به خاطر همین درخواست کردم تا باشگاه‌ها همکاری کنند تا بعدا بهانه‌ای از کی‌روش نداشته باشیم. من فقط گفتم تمام دنیا بازی‌های تیم ملی را می‌بینند و اولویت با این تیم است.

کروش هم در آخرین روزی که در تهران بود صحبت‌های تندی را علیه فتح‌الله‌زاده مطرح کرده که البته از سوی مدیرعامل استقلال این صحبت‌ها بی‌جواب نماند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

باید به طرفین حق داد و به نظر من توهینی هم نبوده است و صحبت‌هایی بود که رسانه‌ها منتقل کردند. در نهایت این مشکلات هم حل می‌شود و خیلی نباید روی آنها تمرکز کرد.

با این اوضاع چه پیش‌بینی از حضور تیم ملی در جام جهانی دارید؟

می‌رویم تا بازی‌های خوبی انجام دهیم.

چند امتیاز کسب خواهید کرد؟

نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما امیدوارم بچه‌ها غیرت ایرانی را خوب و قدرتمند به نمایش بگذارند و بتوانیم در نهایت در برزیل آبروداری کنیم.

پس از اینکه سال گذشته مهدی رحمتی به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب نشد، خود او در مصاحبه‌ای که با فارس داشت، اعلام کرد مقصر اصلی عدم انتخابش شخص شما بوده است. حتی پس از اینکه دروازه‌بان استقلال در بازی این تیم مقابل فولاد باز هم با وجود اینکه حقش بود، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب نشد نوک پیکان‌ها به سمت شما رفته و همه به یاد مصاحبه گذشته رحمتی افتادند. آیا به واقع در این موضوعات دخالت می‌کنید؟

مطمئن باشید من اصلا در چنین مواردی دخالت نمی‌کنم و سازمان لیگ است که در موضوع انتخاب بهترین‌ها تصمیم‌گیری و بحث می‌کند و نمی‌دانم که چه کسی گفته من در این خصوص مقصرم. حتی بارها مردم از من خواسته‌اند تا کاری کنم که رحمتی به تیم ملی برگردد اما من در پاسخ به آنها گفته‌ام که هیچ دخالتی در این قضایا نمی‌کنم و حضور بازیکن یا عدم حضورش فقط دست کادر فنی تیم ملی است.

اصلا دلیلی ندارد که بخواهد این کارها را بکنم. رحمتی در لیگ خوب بازی کرده و اگر اینچنین است او را انتخاب هم بکنند اما موضوع تیم ملی با لیگ کاملا فرق دارد و اینکه انتخاب نشده است فقط به کادر فنی برمی‌گردد و مطمئن باشید من حتی برای انتخاب بهترین‌های لیگ دخالتی نداشته‌ام و حتی نمی‌دانم چه کسی این انتخاب‌ها را انجام داده است.

در نهایت اینکه بحث تیم ملی با لیگ کاملا متفاوت است و بنده اصولا در چنین موضوعاتی ورود نمی‌کنم.(فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها